V64-2 Solvalla 20/12/06
**Lopp 4. V64-2. Tvilling.
****2140:
**1 Photo Nowa - Adielsson E 02522 16,5
2 Top Disguise - Kihlström Ö 00212 15,6
3 Rubina - Svanstedt Å 41612 17,2
4 Black Francis Boy - Carlson L D 25015 16,1
5 Absolut Sim Wim - Siminski M 31205 16,4
6 Coolman Crown - Sundberg H-O 13111 15,7
7 Nils Göran - Osterling S H 1d031 16,3
8 Izor Rick - Landin S-E 3dd31 16,0
9 Mackmody - Lindblom C-E 07133 16,7
10 Jesper Palema - Goop B 70611 16,1
11 Diamond Viking - Kontio J d1113 17,1
12 Ree Brian - Eklöf B 41023 16,6
Har ju hittils lirat Coolman Crown i alla dess starter i år, haft han uppe som vinnarspel här på sidan också innan. Detta är en mycket fin och kapable häst som jag tror kan klättra mycket i klasserna.
Hästen kan göra mycket på egen hand och är absolut inte beroende av ledningen, kan vinna från dödens om det så behövs, ser dock ut som bra chans på ledning här.
värst mot tror jag 2, Top Disguise är, men har ett svårt spår i volten och lär tappa.
Nä, här blir det spik som vanligt på Coolman.
Låter väl inte så tokigt…HOS har ju bra form för övrigt och den bäver är ju inte rädd att sätt mulen först i målhavren…
mvh
Bertil
Jesper Palema var en mycket trevlig bekantskap i ny regi senast och ska ses med mycket stor chans denna gång
nah, Jesper fick väl ett väldigt fint lopp? och möte sedan ett ganska ihåligt motstånd, absolut inget jag blev imponerad av, möjligtvis att det var första starten efter uppehåll.
Tror dock att Coolman Crown är en betydligt bättre häst på alla sätt o viss.
Jesper får nog vara beredd att rekordsänka rejält för att hänga med Coolman Crown, han kan säkert gå under 1.15 tid om han behöver på onsdag och då ska Jesper plocka ner Coolman bakifrån? kan väl säga att jag skulle blir mycket förvånad om det blir så.
Var aldrig förvånad över vad Lädekorpis hästar kan uträtta under vintern!

känns som at jag har funderat klart när det gäller denna omgång. detta gjordes redan i förra veckan när jag såg startlistorna till denna V64 omgång. och i detta lopp kommer det att bli spik på Coolman Crown. perfekta förutsättningar och som tidigare skribenter upplyst oss om; Hans-Ove upp upp i badkaret, känns nästen som om han har 3 ben i mål redan. och sedan att han är med på ungefär var 4:e bong gör ju att man blir överaskad. kanske att han kliver upp och blir en 33%:are när det är dags för inlämningsdags på onsdag.

Hm, Jesper Palema gick i dödens senast, så nått snällt lopp fick han då inte:)