V75-1 Mantorp 22/8/09
**Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Carnegie Hall - Uhrberg T 23512 13,3a
2 Space Hoss - Goop B 16d14 14,1a
3 Toulouse - Svanstedt Å 34015 14,1a
4 Splendido Star - Andersson M J 46232 12,2a
5 Garlic Broline - Svensson C 23536 12,5a
6 Wallace Boko - Jansson T d1201 13,6a
7 Fram - Kern K 43334 12,3a
8 Whiskey Hornline - Lennartsson P 51230 12,9a
9 Yankee Boy Blou - Söderkvist S 1k000 14,8a
10 Galax Trot - Adielsson E 11435 14,0a
11 Lucky Moment - Eriksson H 61420 13,1a
12 Black Francis Boy - Carlson L D 22135 14,2a
Tycker att Wallace Boko bör ha en bra chans här. Finns väl några djur emot, meeen inte är de många… Kanske Uhrberg lyckkas lotsa fram innerspårsbävern
mvh
Bertil

Toulouse gjorde ju ett storstilat intryck och 5-stjärnig insats i debuten för Svanen, nu bättre utgångsläge? Fått träna lite mer på Åke, kanske dags för seger…
Kanske det, men jag inbillar mig att Åkes hästar är på väg ut ur form…
mvh
Bertil
Jag spekulerar i att Goopen knäcker Carneigie Hall i striden om spets. Därmed kommer nog Space Hoss att leda ganska länge. Han presterade fint i finalen senast. Galax Trot går med vanlig balans, d.v.s. skor bak. Han kan komma som ett spjut på upploppet och skall ej glömmas bort tycker jag. Wallace Boko gick bra efter vila senast och det loppet bör ha gjort denne "klasshingst" gott. Med lite flyt, så dyker han upp där framme.
Tolouse ska väl också med på bongen, men insatsen senast imponerade inte och han kommer icke till spets heller.
Tar man dessa fem, så finns vinnaren där ;-)
mvh
Bertil

#4 där har du helt rätt. denna typen av lopp vinns till 90% av någon bland det 5 förststreckade. tror även att dessa kommer att vara i topp 5 när det gäller 5:en.
Du har rätt när det gäller Toulouse, senaste insatsen var inte en av det bättre, hästen fick ett sämre löp men sitter nu direkt bra till i och med spåret.
Space Hoss gick riktigt bra i senaste loppet. det är garanterat att han skall med på bongen.
jag tror jag gör som dig Bertil här och plockar med dessa 5 som du nämnde. det ska räka i detta lopp.
Tror på Space Hoss också. Han var rätt bra förra loppet då han hade 11 spår :)

Carnegie Hall har jag beslutat att ta bort helt från lappen. FÅr tyvärr ej plats, utan jag komemr att luta mig lite åt statistiken och gå på en 60% chans att vinna genom att endast ta med det 3 första hästarna i detta lopp. Är egentligen dom enda som har bra lägen och häst att vinna tror jag. Space Hoss som imonerat i det senaste starterna, Galax Trot som besitter finfina fartegenspaker och Toulouse som är relativt nu hos Svanen och gjorde ett riktigt bra framträdande hos sin nya tränare för två starter sedan.
Statistik:
Av det 17 senaste framträdanden över medelsdistans i Klass I så vinner.
- 1:a streckad 23%
- 2:a streckad 29%
- 3-5 på strecken 35%
tar man med alla det 5 första på strecken betyder det att man har 85% chans att pricka rätt.
Normal Favorit ca 50% på strecken vinner 1 av 3 starter.
Medelstark Favorit ca 68% på strecken vinner 37% av starterna.
Skrällbudet: i detta lopp är kanske Fram som alltid gör bra lopp utan att riktigt räcka till seger. platsfidus eller med Maxklaff kan han vara med på målfoto. Är ju startsnabb som Klaus letar sig nog framåt för att få ett optimal lopp, kanske till staketet?
Ranking: B: 3, 2, 10 C: 7, 1, 6, 8, 11