V75-4 Mantorp 22/8/09
Lopp 7. V75-4 V4-1 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Vitesse Söndervang - Lönborg M 52522 11,6a
2 Victoria Fame - Andersen T d3d40 14,0a
3 Rouge - Larsson M 33520 14,1a
4 Peach Penny - Wallin T 25614 13,2a
5 Indiana Brave - Swahn S 01402 13,4a
6 Nellie Vingboons - Karlsson M S 64711 13,1a
7 Alvena Nancy - Untersteiner J 400d3 13,8a
8 Fly High Kemp - Åslund H 02154 14,5a
9 Lea - Berntsson C 46k41 13,0a
10 Landlubber - Eriksson M 2d650 14,3a
11 Look Sun - Karlstedt T d0320 14,5a
12 Dojana Komp - Ingves P 64d13 13,6a
Vilket skräp….. jag väljer Landlubber och Vitesse Söndervang
mvh
Bertil
Håller med mig själv… Stolopp och Lärlingar…fy så svårt.
Vitesse Söndervang bör vinna detta. Hon är bästa hästen och snabb ut. Nu verkar det från stallrapport att hon inte bör gå i ledning hela vägen…utan istället släppa till typ Indiana Brave, vilket kan göra att segern "fryser inne", ifall luckan inte kommer. I rygg på Vitesse hamnar Lea och hon har snabbt avslut om möjlighet ges.
En farlig kvinna är Rouge och ska med på bongen liksom Victoria Fame. I övrigt så streckar man på så mkt man kan… och då kanske även Landlubber ;-)
mvh
Bertil

har o varit inne lite på Lea som gick riktigt bra senast med Björn Goop. finfin tid efter ett lopp från tillägg.
Nellie Vingboons fortsätter att vinna till fina odds. Tror att detta kan vara ett av strecken i avd. hästen är stark som få och det pratas om barfota runt om som i det två senaste starterna där hon faktist har vunnit.
Vidare är Nellie Vingboons relativt okänslig för position, så osäkerheten på detta område är inget att fundera alltför mycket över…. Även dödens är ett vinnarhål ;-)
mvh
Bertil

"Även dödens är ett vinnarhål ;-)"
haha. det uttrycket gillade jag. kommer att höras mer här på forumet.

statistik: Pensla på!
skämt o sido, inte så mkt statistik över denna distans faktist. så här få vi gå på häst eller kusk eller häst eller kusk?? jeffla Lotto!
vi kan ju iaf börja med hästarna, brukar ju vara vettigast så.
Vitesse Söndervang är en häst som varit ut mot tuffa hästar/ston under året. endast fått vinna en gång men ändå sprungit in nästan 200lax. Är väl bara Alvena Nancy och Rouge som slår henne på fingrarna när det gäller det. Men den först nämnde är en typisk Kari häst som inte gör mkt väsen av sig under sommarmånaderna , men det går ju inte att ignorera att det är Johan U som kör henne. Hon ska med, sommaren är ju snart slut ändå - bäst att vara förberedd.
Lea gjorde ett riktigt fint lopp senast och vann på en fin tid till nästan 20 ggr/degen. Tidigare nämnda Nellie Vingboons visade i förra starten en ny sida och blåste samtlig över upploppet. Ett lopp i den främre träffen är att ränka med och jag trr att Magnus kör till frpn början för att försöka komma till ledningen.
Är man riktigt modig så spikar man Nellie V men jag tror att jag kommer att gå emot mitt eget tips om att pensla på och endast ha med två hästar. vi låser loppet på Nellie V och Lea, känns fakitst riktigt bra.
Ranking: A: 6, 9 B: 1, 7, 3, 11 C: 2, 5
Jag gör nog ett litet system där jag garnerar Vitesse m. bl.a. Lea och Nellie…ju mer jag badar och plaskar på, så får jag upp dessa djur i den främre träffen…
mvh
Bertil

Vitesse S är det nog bäst att garnera upp då hon förmodligen är bäst på korta häcken. Sedan är det ju lärlingar och i detta lopp fler orutinerade lärlingar än vanligtvis.
Lea har ju onekligen en kusk i Christel som är riktigt duktig.
Nellies.. tid var ju ruggig senast, kan den kusen göra om det så blir hon svårstoppad
Indiana Brave kanske är veckas bästa spik

Thomas, nu sticker du verkigen ut hakan. vill veta mer om din superspik…
Har du ingen trevlig analys, som du kan delge oss Thomas… det var ju ett bra tag sedan vi hörde något från din lilla "travkammare" ;-)
mvh
Bertil