Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 277 ggr
Bertil
0

V75-3 Eskilstuna 23/12/06

**Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
****2640:
**1 Dalagårds Souci - Jansson T 25401 14,9
2 Born to Dance - Kihlström Ö 3d111 16,5
3 Bellini - Lundberg P 06415 14,6
4 Key to Dream* - Uhrberg T 1d111 15,7
5 Staro Teaspoon - Eriksson U 14115 15,8
6 Slowstarter G. - Jansson G 20636 15,4
7 My Pal N.O. - Johansson J-O 62200 15,8
8 Hawkeye de Marco - Sjöberg P 30532 15,1
9 Pinekiller - Adielsson E 40406 15,7
10 Go on Pale - Goop B 11dd1 17,2
11 Jour d'Espoir* - Kontio J 02510 16,8
12 Prestige - Söderkvist S 21121 16,0

Rickard007
0

Key To Dream har tämligen imponerat på mig på slutet, Uhrberg också, dne kusken som förvaltar favoriterna på V75 bäst.
Born To Dance's spurt är jag däremot rädd för, måste bara nämna Prestige även om jag inte tror på chans !

Nijo
0

Key to dream tycker jag inte har imponerat de 2 senaste, 2 starter sedan vann han precis och såg inte riktigt så bra ut och senast så fick han bra start och tidig ledning, där fick han styra i eget tempo. Tror INTE det blir ledning nu så då blir det mycket jobb, kan fällas.

Bellini från ledningen är riktigt bra och på 2640m så måste han räknas tidigt, riktigt bra häst.

Born to Dance är härdad i tuffa gäng och har gått bra på 2640m, kommer bli livsfarlig på uploppet.

Bertil
0

Spontant landar ögat på Born To Dance som därmed blir första bävern på ramen…om inte denna uppgift är lämplig, så är det nog omval till allmän kurs som gäller ;-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

Born To Dance gör ju int eett piss själv, tråkigt men kanske realistiskt, måste spika i denna avd tror jag, knivigt !

Hannna
0

Det krävs ganska mycket av en häst numera för att imponera, dödensseger är ju något var och varannan häst klarar, nää, knappt godkänt för den insatsen Key To Dream presterade näst senast.

Nijo
0

Born to dance kan nog göra en del själv, har aldrig försökt, hehe.

lär ju ändå blir tempo i loppet med Bellini och Key to dream.

brutalaccent
0

tycker att detta kan bli omgångens roligaste lopp. det gäller även i ämnet att försöka lösa det. ska försöka få ner antalet från 6 hästar till iaf 4 st. det kan bli lite knivitg med tanke på att man ska ha med några rensare. och i deta lopp kan rensarna faktist vara:

Slowstarter G och Hawkeye De Marco. dom kommer jag iaf ha med på lappen.

Rickard007
0

Motivera gärna varför du tar med 2 sådana lik ;-)

Bertil
0

Njae, nu är ju Slowstarter en riktig longloppare, så med rätt lopp kan han komma bra till. Men visst finns det andra val som man tänker på innan

mvh
Bertil

Nijo
0

Slowstarter är ju en bra häst, men var ju riktigt dålig senast på v75 och visade absolut ingenting då, skulle bli förvånad om någon häst i loppet kan utmana trion, Bellini, Key to dream och Born to dance.

men visst kan de tänkas att slowstarter utmanar om en bra dag, måste dock klaffa en hel del eftersom han inte kan göra så mycket själv.

Bertil
0

Jo, det var lite så jag tänkte…att om man grnerar så kan man chansa på honom…men visst spelar man tight, så ryms han ju inte på bongen

mvh
Bertil

Nijo
0

första garderingbudet till trion tycker jag helt klart att Go On Pale borde vara, en häst med riktigt stor kapacitet och kan nog klättra ganska högt om han slutar galoppera.

brukar i stort sätt aldrig plocka bort denna häst då han kan göra några otroliga lopp ibland, 2640m ska passa bra då han är stark.

Rickard007
0

Nijo, Goop kan inte vinna alla lopp ;)

Nijo
0

Nä, men han lär ju vinna ganska många tror jag och dem vinsterna ska jag ha på mitt system! Om det är någon som kan hålla en häst i trav så är det fanemaj Goop, grym på det och det fick vi se med Min Narkissos senast.

Så jag tror väl lite på duon Goop och Go On Pale.

brutalaccent
0

Slowstarter G tar jag med på grund av att han är den hästen som är minst sliten i detta löp: endast 7 starter i år. fick denna gång ett bättre utgångsläge och hästen är grundkapabel, gillar distansen och verkar gå bra på "vintern" inte för att det är så kallt där nere i söder som vi har här uppe i norr. (-25) igår. känns som en vettig fidus.

Hawkeye De Marco är med på bongen för att även det är en herre som gillar längre distanser och har varit ute i rätt tuffa löp detta år. gjort det rätt så bra med tanke på motståndet.

ThomasH
0

Born to Dance eller  Key to Dream* vinner detta, de övriga gör sig icke besvär.

Rickard007
0

Jaopp. den favoritdubbling har jag på ett bortgivit system ;)

Nijo
0

hehe, jag kör med Bellini och Go on Pale också, kommer ikke lämna dem utanför! tror dem har minst lika bra kapacitet som Key to Dream över 2640m.

ThomasH
0

Roliga julklappar du ger bort Rickard!!

Rickard007
0

Haha förstår att det var ngt med innebörden i loppen som var dåligt eller ?

ThomasH
0

Nej, absolut inne, jag håller ju med dig, tycker bara att det är roliga julklappar att ge bort!

Rickard007
0

Hehe okej, bra då. Jo det är till en travgalen chattkamrat, som jag aldrig träffat IRL..