Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 302 ggr
Rickard007
0

Årets Häst ? Enligt Er !

Vilken häst tycker ni är årets häst ?
Motivera gärna !

Jag tycker självklart **Thai Tanic.

* **1:a i Olympiatravet
* 2:a i Elitloppet ( Slagen med ett huvve, coh då drev inte Olle någinting på hästen, tror den vunnit om han velat, men Björn var på utsidan )
* 2:a i Årjängs Sprinter lopp från bakspår,
* 4:a i Hugo Åbergs Memorial, satt fast sen lucka
* 1:a i Jubileumspokalen, fantom spurtade, från spår 10.
* 5:a i Sundsvall Open Trot, int elångt efter, bakspår igen

Haft form under en väldigt lång period. Den har ALDRIG varit favorit i något lopp helelr, ständigt underksattad.
Under året har han gått in hela 3,7 Miljoner.
Vet bara en häst som slår det och det är Gigant Neo efter vinsten i Frankrike.

Detta är min häst, Thai Tanic* !

Nijo
0

tråkigt att elitloppet blev ett fiasko, vill nog inte ranka conny nobell som den bäst afast han vann elitloppet.

Årets häst  tycker jag Going Kronos är, förälskade mig i han vid första ögonblicket jag såg han på banan. Perfekt trav, rör sig grymt fint, är vacker, utstrålning och har sedan satt rekord, varit 2.a i italienska derbyt trots han inte gillade banan och har besegrat några av de bästa i årgången med ca: 100 meter.

vad ska man säga??? overklig häst.

Bertil
0

Going kronos

Nijo
0

Häftigaste ögonblicket får jag nog säga var när Columbia Necktie vann derbyt på jägersro,, sikket rysligt uplopp och sikken prestation han gjorde. Var helt otroligt. Det loppet hade allt.

Hannna
0

Glen Kronos, att tjäna ihop nästan 5,5 miljoner under ett och samma år som 3-åring är makalöst.

Även om jag tycker Going är en bättre häst så tycker jag Glen förtjänar titeln.

ThomasH
0

Going Kronos är utan tvekan årets häst, nytt världsrekord sätter inte en svensk häst varje dag

Rickard007
0

Men ingen som har medkänsla för **Thai Tanic* ?
**Alla dissar den hästen !

brutalaccent
0

skulle någon bli förvånad om jag skrev Järvsöfaks?? skojar bara!

för mig har detta år varit ett mkt roligt år. Going Kronos har varit den som glänst mest i en kull där han varit helt överlägsen, enligt mig iaf. så jag kommer inte att nominera honom till årets häst, utan det kommer att bli Scarlets Aino och Hans-Ove Sundberg. som fått slita för sina segrar och fortfarande varit total överlägsen sitt motstånd i både klass II såsom Silverdivisionen. Klassklättrare av rang som jag kommer att ha gigantiska förväntningar på nästa år.

Rickard007
0

Förstår din tanke, men Årets Häst bord eju kunna konkurrera med de bästa, såsom Thai Tanic* som jag anser är top 3 i Sverige !

_Vet att dne är Norskfödd men dne räknas som svensk nu !

**Conny Nobell
Thai Tanic*
Hot Shot Knick - Bara den frisknar till så.

**Going Kronos, svårt och säga men jag blir inte fövånad om den är top 3 !_

brutalaccent
0

Men han har ju varit ut mot det bästa i det klasser han befunnit sig. vunnit final på final. det sääger ju en hel del om den hästen ändå.

hade faktist Hot Shot Knick på topplats när jag funderade över detta. men lotten föll tillslut på Scarelts Aino.

Goka
0

Tycker som Rickard007!
Thai Tanic är en häst som går utanpå det mesta. Det var nog inte allt som fanns då Olle körde i Elitloppet och Björn blev trea (etta), men en fin och trevlig häst är det.
Jag tror det finns mer att ta av där!

Hälsn
 Goka

Rickard007
0

Tack för medhåll :D

Nijo
0

Fortfarande bara en av dem som satt rekord detta året och där är Going Kronos. enbart Going kronos fick mig att åka till jägersro för att kolla, inte ofta man åker in o kollar pga en häst som sedan ska ut i ett ganska dåligt lopp. (har väl bara hänt  en gång)

tror han kommer ha lekstuga med världseliten nästa år.

Fyran
0

Going Kronos…

Rickard007
0

Okej, hur många svenska hästar har gått 9.9 ?

electra
0

Järvsöfaks!

Han har bara varmbloden kvar att slå nu…Flört

ThomasH
0

Blir inte Going Kronos årets häst så håller jag med Ludde och bojkotter denna tillställning

Rickard007
0

Han ska ju inte dit i vilket fall…

ThomasH
0

Han blev ju inbjuden med armbågen, de hade glömt honom, hur hade du agerat?

Nijo
0

han har väl sagt att han ska komma?? dem bad om ursäkt och den tog han emot ludde. Så vad jag förståt så kommer han, men får inte Going Kronos priset som årets häst så lär väl Ludde aldrig mer dyka upp där, och det med all rätt tycker jag. Man kan inte hitta en mer solkar "årets häst" än Going Kronos, lite löjligt om han inte får priset.

Lite som att Marta inte var nominerad till sveriges bästa damfotbollsspelare men sedan blir vald till VÄRLDENS bästa damfotbollsspelare.

Rickard007
0

Nej, han har ju bojkottat den tillställningen väl ?

Bertil
0

Bra liknelse m. Marta…tänkte precis skriva samma sak själv…men eftersom jag inte är någon "travkommentarstjyvpotta" så väljer jag att applådera ditt bidrag istället ;-))

mvh
Bertil