V75-3 Mantorp 22/8/09
Lopp 6. V75-3 V5-5 Tvilling.
Auto **1640:
**1 Robis Ingo - Adielsson E 0d302 11,4a
2 Smashing Klipp - Sundberg H-O 03154 11,0a
3 Star Running - Uhrberg T 26043 11,9a
4 Kain Poifond* - Degiorgio C 04210 12,0a
5 Teaser Elegance - Svanstedt Å 32110 12,3a
6 Paul November - Takter J 40dd1 10,5a
7 Arras - Söderkvist S 11024 11,0a
8 Rune U.S. - Kihlström Ö 35631 09,7a
9 Korvet Klintholm* - Juul S 35113 10,7a
10 Jewish Banker - Goop B 50112 10,6a

Arras kanske kan få spets och sedan hålla undan. Är ju inte ett så skarpt gäng detta. Annars så kanske Korvet Klintholm kan smyga med och brukar kunna avsluta fint.
Varning Harning!!!
Teaser elegance och Jewish Banker bör också vara och göra upp om detta.
mvh
Bertil

Teaser E på korta häcken? Vet du något jag inte vet??
Nej jag vet ingenting, annat än att det har genererats ett antal fina insatser från TE. Detta gäng känns ju heller inte övermäktigt på något sätt.
mvh
Bertil
Bästa tipsen är Arras, vilket brutalen nogsamt påpekar och Teaser Elegance. Arras blir skolös fram ifall underlaget tillåter. Frökenresa senast och blev liksom alla ndra helt överrumplad av en viss Beanie M.M. Själv såg jag det loppet på plats och han sprang betslet av alla via tredje spår hela sista varvet!!! Arras ska ha tagit detta bra och är i fin form. Tipset går ändå till Teaser Elegance, att det sedan är kortlopp gör bara att det är närmare till mål. Barfota runt om och formen är det inget fel på.
Paul November kan ha gått framåt i senaste loppet, billigt gäng då men kan överraska här.
Jewish Banker har en sylvass speed om han kommer till och den räknar bort denne kamel kan göra sig själv en olycka. Formen är mkt fin och med lite gas där framme, så kan läget yppa sig!
Korvet Klintholm är inget favorit hos mig och här kan man förhoppningsvis spara detta streck.
mvh
Bertil
Passa Paul November , tyckte att det lyste form förra starten om han :)

högsta klassen - Guld.
Ovanligt nog så körs det inte såå många sprinterlopp i Guld under ett år. Dessvärre kan man kanske räkna dit högklassiga årgångslopp eller Olympiatravet m.m. då blir det några fler. uteslutande brukar det vara AB-rankade som vinner merparten av dessa kortlopp. 1-4 på strecken alltså. Spets brukar ju som sagt vara kortaste vägen till mål och det är nog så att Paul November hittar dit i detta halvdassiga gäng. Men motstånd saknas givetvis inte. Arras kommer förmodligen att laddas för ledningen han med, detta kan göra det mer öppet där bak. Speediga hästar finns det gott om, Rune U.S och Korvet Klintholm är två sådana, även Robis Ingo kan avsluta om han får rätta loppet.
Jag vet, ni blir inte så kloka på det jag skrivit. Då övergår vi till statistiken istället: -;)
för att ha denna typen av lopp heltäckta skall man strecka på, särkillt när det gäller sprinterlopp och endast 10 startande.
1-6 på streckan skall vara 99% täckt. Men vill man gå kort brukar det faktist räcka med att man tar med 1-3 då dessa vinner 88% av loppen över distansen.
Ranking: A: 7 B: 5, 6 C: 9, 8, 1, 3
Fin statistik :)
Vilket fint jobb du lägger enr brutalen… jag är full av beundran!
Men vart tog Jewish Banker vägen i din analys… eller ser du honom som helt körd?
mvh
Bertil
Robis Ingo kommer att leda länge, är dock lite tveksam hur formen är
#10 tror du att Robis kan svara upp Arras och Paul ?
Utan tvekan, menjag anser att detta lopp kommer att sluta med att loppet överlägst bästa häst, lägger detta ganska mediokra gäng under fötterna, Korver Klintholm
Tristare ök än Korvet får man leta efter… hoppas verkligen inte att den vinner… Men jag har med den på bongen iallafall. Mitt tips är Arras
mvh
Bertil

hatar dom här ojämna/jämna Guldloppen. hur man än försöker köra loppet o badkaret så blir man inte klok. blev 3 streck för mig: 5, 7, 9.
Egentligen borde jag gå emot Teaster E men det är lite svårt att stå emot honom ifall det blir tempo på loppet och Svanen kan gå lägga sig i dödens efter 1000m och sedan brisa undan över upploppet.
Man ska gå till kommunens badhus istället… en 16 metersbassäng gör att analysen klarnar…
Jag tar tidigt med TE, men valde att "förstahandskryssa" Arras
mvh
Bertil
Jag valde ju fel… borde ha följt min första analys och känsla…. men korvetten fick ju stryka på hoven ivarjefall…
Teaser elegance blev visserligen fint lotsad av Kung Åke, men det var ett ökengäng som inte hade så värst mycket att sätta emot.
mvh
Bertil
Skämmig körning av Adielsson och takter, Varför inte bara släppa ner Arras ? - Deras hästar kom ju inte ens i mål…

statistiken höll sig inom ramarna även i detta lopp. 1-6 skall vara heltäckt till 98% men brukar räcka med 1-3 som inbringar 88% av segrarna.
Segraren var rankad 1:a så där var det ju som lungt. Men det ar tight i strecklistorna. 1-3 var alla inom 40-41% streckade.