V75-2 Mantorp 22/8/09
**Lopp 5. V75-2 V5-4 Tvilling.
****2640:
**1 Baht Launcher - Goop B 24114 18,0
2 Practical Joke - Falsig B 15022 15,4
3 Bluesaint V.D. - Sedström J 43211 17,1
4 Virago Hebre - Kontio J d3071 15,7
5 Staro Bobcat - Zackrisson T 213d1 16,0
6 Quantum Spoon - Jansson T 12502 15,8
7 Sundbys Gidde - Svanstedt Å 00411 16,6
8 King of Kings - Sjöberg P 0117d 15,0
9 Your Dreamgirl - Olsson D 21410 17,9
10 Caddie Drink - Takter J 30151 15,0
11 Hans G. - Adielsson E 44124 16,6
12 Henke Diablo - Untersteiner P 01204 15,6
Hans G. får bara inte ens komma långt fram… störsmkt av honom och det är synd att det finns en häst med samma namn!
Caddie Drink kan hamna i slagläge även om jag räds Sundbys Gidde och Baht Launcher.
mvh
Bertil

Practical Joke är ju en med fin fart. brukar alltid vara med där framme. Plats-lir borde det iaf vara, men med tanke på att hon idag (måndag) endast är streckad på 1% säger inte så mkt. Men har iaf ett finfina utgångsläge. Denna tror jag på!!
Här finns möjlighet till en "15-oddsare" i vinnarcirkeln ;-)
Caddie Drink är på plats i mer än hälften av sina starter och att blunda för en sådan ärlig travare kan kosta skjortan. Med lite pace i loppet, så har han en bra spurt om läget uppenbarar sig.
Sundbys Gidde kan starta upp fint och barfota runt om. Mycket möjligt att han får överta ledningen från Baht Launcher, vilken jag gissar håller ut från innerspåret. Varning för att den sistnämnde kan få en smygresa bakom "Svanens" bäver. Minns dock att båda dessa har väsentligt tuffare motstånd denna gång, meeen form ska man inte pinka på :-).
Viagro Hebre ska man ta med ifall plånboken medger detta. Han kan öppna rätt bra när humöret så medger och får han sedan bestämma i ev. ledning så kan han glida ifrån lika fiint som vid senaste starten. Han är är dessutom ny medlem i Nurmos formstall.
Staro Bobcat är matchad för detta långlopp och han trivs när de bakre tofflorna är ryckta. Spåret är inget att rädas för, men motståndet är lite hårdare än vanligt.
Practical Joke kunde inte värja sig mot Sundbys Gidde seanst och det känns tveksamt ang. var han hamnar i loppet…inte i ledning i varje fall, så det gäller att Falsig inte stänger in ekipaget.
mvh
Bertil
PS Det finns en riktig bubblare i loppet, men den får ni skriva om ;-)

jag vill fortfarande nämna King of Kings som galopperade i en trång situation i senaste V75-finalen med rubbet sparat enligt tränare. tror att detta är en finfin Q.C och att sitta i rygg på Goop är nog inte helt fel. Blir det trempo på loppet så har vi sett Kingen blåsa fält tidigare.
Han ska iaf med på lappen, oavsett hur få streck man väljer att ta med…
Rätt och riktigt brutalen ang. King of Kings och TACK för att du livar upp i mina försök till analyser. Han är nu uppflyttad en klass, så jag tror att det vill till om han ska vinna. Meeen ingenting är omöjligt och formen är bevarad.
mvh
Bertil
Nr 6 har en bra chans i detta loppet, en seg en. Bra på distansen.

haha. är ju tråkigt om bara du får glänsa lite. jag lägger till några skrällkameler så blir det mer pengar till oss.

ovanligt lopp för klassen.
Statistiken benar inte ut så mkt för tillfället. Mer än att det körts två lopp av denna typ detta år (endast)
Normalt skall det vara mindre skrällvänligt ju längre distans det är på V7-loppen.
Bath Launcher är ovan startmetoden - hur hanterar hästen detta månne? Practical Joke gick ett starkt slutvarv senast och har tävlat mot riktigt starka hästar under året. En riktigt stark herre!
Caddie Drink avgjorde ute i spåren i förra starten och tog ner Montana D.K. som fick bestäma i spets. Takter upp nu, körhänder på den mannen. Sundbys gidde har väl inte gjort några über prestationer i det två vinsterna. Smygkördes och tog ner Practical Joke sista biten senast.
Min favorit King of Kings har läget att smyga med och ta alla tillsut. läs vad jag skrivit om dennen i början av tråden. Han är min skrällhäst i loppet.
Statistiken är inte så stor så här får vi gå på känsla.
Ranking: B: 8, 2, 1 C: 4, 10, 7 D: 5, 9, 11, 3
Kommer förmodligen att spela BC-rankade hästarna. 6 streck.
jag tar ställning och spikar Practical Joke , tycker att den här hästen har mer kapacitet än någon av hans övriga konkurrenter

var det någon som ryggade King of Kings föresten?
Jag ryggade, plockade 3 hästar i det loppet istället för att spika Practical Joke :) - Fick ändå bara 4 rätt.

spelade du ett stort system?
Fick själv 5 rätt på 2100 rader. dock åkte man ju på båda spikarna. *buhu*
Hade 230 rader endast :) då jag är student så räcker inte ekonomin till stora system så :)
Det jag blir mest arg på är att jag sumpade Untersteiner på 7 hästar.. annars hade jag haft 5 också

synd att du inte lyssnade på "liven" då dom pratade varmt om Blend a Coktail. hade med den i min ranking på 4 plats med blev ju spik i det loppet så han fick inte plats.
vet hur det är med att vara student och försöka få pengarna att räcka till systemen på lördagarna och någon vardag ibland. får hjälpas åt mer för att se till att CSN inte behöver belasta dig efter en saftig travvinst.

sitter föresten och drar igenom Bergsåkers V7:a till nästa helg. ser riktigt skoj ut faktist. Faksen bör nog garneras upp, iaf av alla hans söner…
Min första tanke också Brutalen, Faksen kommer garderas rejält. Spiken är Torvald Palema :) , garderar inte upp den hästen mer..
Jag lägger ut listorna till "Åkern" snart
mvh
Bertil