Spikmästaren V64 20/12/06
Detta är 1:a omgången i denna gren (läs V64) som lånat hela sin struktur till såväl anda som bokstav från den sååå populära tävlingen "SPIKMÄSTAREN V75" här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång tills vi nått 13 deltävlingar. Den observante noterar att vi tjyvstartade förra veckan, MEN det finns gott om tid att hinna ikapp.
Andemeningen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system i konsert med ett kittlande tävlingsmoment. Så kom och var med i en uppskattad interntävling här på TIF.
Tippa en enkelrad, genom att svara på detta inlägg senast 19:00 på onsdagen, där du anger två spikar (i fet stil). Du får 1 poäng för varje rätt, men för rätta spikar får du två poäng.
Exempel:
1: Lapp-Lisa
2: Klistret
3: Betsel-Hilda
4: Tomtebest
5: **Karlssons Klister
**6: Bävern Anfaller
Vann gjorde Lapp-Lisa, Karlssons Klister och Bävern Anfaller. Således fick jag 1+2+1=4 poäng
Om en vald spik skulle strykas och man inte hinner välja en ny innan 19:00 den aktuella tävlingsdagen, så går ny häst in enligt gällande turordning.
Gnägg På Er
Bertil
Tjena !
Hoppla!
Tjosan !
Denna tråd är läst EXAKT 1000 gånger när jag skriver detta, vrf?
Jag blev lite CRAZY och bara pumpade denna tråden, hahah :D
Du sitter väl inte med farsans julebrännvin och provsmakar???
- Notera: Det ska stå Klass I på pavorna…max…
mvh
Bertil
Haha nej det gör jag inte Bertil ;)
Vännen…..;-)))
mvh
Bertil

1: 6 Nyby Bengan
2: 6 Coolman Crown
3: 1 Veron Boko
4: 15 Nordby Gnist
5: 3 Verdi Sund
6: 2 Bar Code
1: Pine Yankee
2: Coolman Crown
3: Douglas Will
4: Vimseld
5:Victory Sund
6: Bar Code
1. James Bond
2. Coolman Crown
3. He Has It All
4. Elias
5. Southwind Wake
6. Scarlets Aino

- James Bond
- Coolman Crown
- Royal Arnie A.M.
- Elias
- Southwind Wake
- Scarlets Aino
1: 3.Javelin Q
2: 6.Coolman Crown
3: 1.Veron Boko
4. 8.Elias
5. 3.Verdi Sund
6. 12.Acclaim
1: James Bond
2: Coolan Crown
3: Veron Boko
4: **Elias
**5: **Verdi Sund
**6: Scarlets Aino

1: Copi Crown
2: Diamond Viking
3: Royal Arnie A.M.
4: Elias
5: Soutwind Wake
6: Scarlets Aino
Nöjd jag är ! 4 rätt på enkelrad inte illa och båda superspikarna satt och Scarlets Aino var 2:a ! Första gången jag "vinner" en deltävling inom Spikmästaren på V64, så gratuler mig ;)
Grattis Rickard!!!
Tack Bertil du är väl snäll du ;)
Men nu ser jag ju att du din gamling hade oxå 6 rätt, yngst och äldst? Vågar jag gissa på att du är det utan att bli utkstad ;)
6p var vad vi skrapade ihop denna kväll och du…tillsammans hade vi fem rätta spikar
Ingen kastas ut utan att jag har medgivit detta ;-)
mvh
Bertil
Bra dte Bertil;)