V64-3 Solvalla 20/12/06
**Lopp 5. V64-3. Tvilling.
****3140:
**1 Veron Boko - Kontio J 0kk11 18,4
2 Etoile Tilly - Hellqvist N dk227 19,4
3 Beckham - Ohlsson U 00001 19,0
4 Cosmic Muscles - Kihlström Ö dd5d1 18,3
5 Grand Frere - Jonsson J d4d15 20,0
6 Viking Sund - Redén D 7220d 20,0
7 Molly - Ådefors P 01d01 19,1
**3160:
**8 Tour - Sjöström C 00k12 19,2
9 Spuling - Malmqvist R 241d0 18,4
10 Douglas Will - Larsson F B ddd11 17,4
11 Athos L. - Stjernström M d0010 17,2
**3180:
**12 He Has it All - Lindqvist A d0d21 18,4
13 G.K.Ante Knockout - STRUKEN
14 Royal Arnie A.M.* - Adielsson E 16314 16,5
**3200:
**15 Slam - Frick J 03534 16,2
hmm, troligen svåraste loppet i v64 omgången.
tror att jag rankar 10-12-13-14 högst här och sk aha bäst chans.
Douglas Will är en läcker fux som verkligen ser bra ut, förra loppet var riktigt bra där han bara tågade på i dödens först o sedan ledningen. Ser dock en del sekvenser där travet blir sämre och han tappar rytm och därför tror jag att lång distans ska passa bra. Kan vara hur stark som helst.
Royal Arnie A.M är en bra häst och blir troligen favorit här tror jag, har galopperat en del men har starka fartresurser. G.K ante Knockout är hur stark som helst och det är väl den enda egenskapen han besitter?? Går hela vägen och segar sig sakta men säkert fram, dock mycket osäker och kan galoppera hela tiden.
Veron Boko kan komma bra till och med lite tur leda länge om han bara kan stå på benen…detta är en ytterst vinglig varelse
mvh
Bertil
He Has it All ska tydligen vinna, allt enligt gästande Anders Lindqvist som sätter sig bakom sin gamla stallhjälps häst, en häst som är typiskt fransk i gången. Läs gärna intervjun med Anders Lindqvist "Lindqvist är här för att vinna"
Framspår !
mm, han är med på lappen, tänket nog även lägga ner streck på Tour,spuling, Athos L förutom dem som jag redan nämnt.
Tour är också ganska skuttig i sin gång, men ser ut att ha mycket styrka i sig, väldigt entaktad. Spuling har också en fransk stamm och verkar vara mycket stark med.
hehe, jag kommer troligen strecka alla hästar som är på tillägg, alla förutom Slam som startar på det sista tillägget.
Bara jag som varnar för Veron Boko…då ska ni givetvis lyssna på mig ;-))
mvh
Bertil
säkert en bra häst, men jag brukar i regel aldrig spela hästar som startar från första volten i långlopp, klarat mig hittils på det och tänker fortsätta tills jag förlorar på det. Möjligt det blir imorg, men det hoppas jag ikke :-)
Viking Sund ska annars vara en bra häst av dem som startar längst fram, tar nog ledning och om den inte galopperar så kanske blir det vinst.
13 G.K.Ante Knockout - STRUKEN
COSMIC MUSCLES TYCKER JAG MED ORJAN
alla hästar från tillägg galopperade, TREVLIGT!
jo, och sedan körde adielsson bort favoriten totalt, mördade hästen första varvet så han inte kunde ta sig till mål
Som jag sa !
som du sa? har du sagt att ingen av hästarna från tillägg skulle ta sig i mål?
2 av hästarna från tillägg tog sig i mål, sjukt!
Det var bara jag som pratade om Veron Boko ….och ingen annan…
alla visste väl att det var en bra häst, men den har ju aldrig travat i hela sitt liv typ, men att det fanns bra fart i den hade flera deklarerat.
#13, Nae Bertil, jag var lite flyktig, jag sa framspår ! Och hade Veron Boko på spikmästaren så visst var jag väl inne på den ? :O