Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 371 ggr
Bertil
0

V75-1 B-åker 29/8/09

Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling. Auto **1640:
**1 Big Star - Kihlström Ö 35405 11,2a
2 Quantum Classic* - Bergh R 14101 12,6a
3 Latitud - Olsson D 200d5 11,1a
4 Ivanhoe Diamant* - Kolgjini L 01040 12,8a
5 Khabibulin - Linderoth P 30101 12,4a
6 Special Ås - Ohlsson U 01331 13,0a
7 Find Cowboyland - Svensson He 24163 11,2a
8 Device - Eriksson H 22020 12,0a
9 Witness to History* - Jansson T 02630 11,5a
10 M.T.Cherokee* - Svanstedt Å 56202 12,1a
11 Jos Cortina - Lennartsson P 25124 11,7a
12 Skully Gully* - Adielsson E k5211 10,2a

brutalaccent
0

Silver.div lopp över korta häcken 1640m.

fältet ser roligt ut då det vassaset knivarna har fått sämst lägen.

Frågan är ju bara hur bra Skully Gully egentligen är! Kanske dags för torsk nu? Då hurrar jag istället lite extra för Åkes M.T.Cherokee som har ett okej läge med sitt 10:e spår.

Någon av det på framspår som visat framhovarna den senaste tide är ju onekligen "Hockeys" Device som gjort det bra och fick äran att ställa upp i Jubileumspokalen. Fick inget optimalt lopp då men har visat i Silverloppen under sommaren att han duger gott där med bl.a. 2 andra platser. Men spåret nu är ju inte så trevligt.

Latitud är en friskus som varit med i några enklare Guldlopp under sommaren och kanske skaffat sig lite mer hårdhet för framtiden? Kan han lägga detta fält på rygg?

Statistiken säger oss iaf:

Svaga favoriter (ca 45%) brukar ha en infrielsechans på 20%

Rediga spårplus för denna typen av lopp har hästarna som står på startbrickorna 2-5.

Andrahandare brukar generellt vara ett kap om man söker chansspikar inom Silver - Sprinter-lopp.

för att täcka in fältet till 95% bör man strecka iaf 1-7 på streck%:en.

freddiv
0

Jag har bestämt mig för att följa din statistik denna vecka!

brutalaccent
0

oj, då kan det bli dyrt. Se detta som ett komplement till ditt sökande efter vilka lopp man kan lägga streck på och vilket man bör satsa på favoriten eller kanske 2-3:e handare. Att bara följa statistik är jobbigt och tappar lite charmen. Givetvis kliver man utanför ramarna ibland, men det kan vara en bra måttstock iaf.

freddiv
0

Haha ja precis, men tänkte så som du sa, om det är att streck 1-3 vinner 98% av loppen i ett lopp så tar jag ju självklart ställning och spikar en av dessa :I)

Bertil
0

Min tipsetta är Quantum Classic, vilken är gynnad av spåret. Egentligen borde ingen hinna ikapp, men ingen vågar väl dizza Skully Gully. Denna märr har gjort allting rätt och läget till trots, så kan hon sluta med nosen först. Men då får det inte klicka speciellt mycket eftersom det bara är 1640 metrar att vinkla på.

Garnerar man, bör man inte glömma M.T. Cherokee, vilken är en stark herre som kan göra en hel del själv. Kanske kan man plocka även Jos Cortina, vilken kan få fin draghjälp när "bakspårståget" går.

mvh
Bertil