V75-4 B-åker 29/8/09
Lopp 7. V75-4 V4-1 Tvilling.
Auto **1640:
**1 Universell - Jansson T 31221 14,0a
2 A.S.A.Royal Tail - Olsson D 01124 14,5a
3 Tini Wini Pellini - Adielsson E 02513 15,6
4 Mo Simon - Söderholm K 42243 13,2a
5 Denver Ås - Kihlström Ö k6342 12,7a
6 Randiz Brick - Andersson J 31542 14,9a
7 Vikens Hot Guy - Svanstedt Å 32326 16,2a
8 Åsundens Gigant - Ohlsson U 12561 15,7a
9 Badger - Lennartsson P 0231d 14,9a
10 Quiche - Bergh R 412d6 15,5a
11 Rulle Ru - Eklöf B 0k111 14,8a
12 Earl Dibs - Olsson R N 06111 14,9a

Klass III över Sprinterdistansen 1640m
En som jag följt ett tag är 1 Universell som tog en fin skalp senast på V64:an spets och slut till 8 ggr. Men han drog på sig 50lax i den starten och nu är det debut i klass III. Man kan lätt imponeras av tiderna hästen sprungit men man ska ha i bakhuvudet att dessa är gjorda på Gälves supersnabba travoval. Får han hålla ledningen så kan det bära frukt, men frågan är om inte 4 Mo Simon faktist är med o kampas om spets. Mo Simon har varit ut mot tuffare motståndare än i detta lopp. Gjorde det faktist bra senast som 3:a bakom en av finalisterna till Derbystoet ikväll(Tisdag) Västerbo Prepare.
5 Denver Ås kan vara ett ämne som kan vandra en bit i klasserna med början redan nu på lördag. Ännu har inte hästen lyckats vinna på 11 försök, kanske dags till helgen? Har iaf kapacitet för att göra det och med Örjan i pulkan kan allt hända. Förmodlig favorit i loppet.
11 Rulle Ru har dragit ett tufft startnummer med hästen vet onekligen vart mållinjen ligger. Obesegrad i årest 3 starter och det talas redan om skoryck runt om. Kanske en man kan chansa bort från denna tråkiga utgångsläge ändå, eller??!
Sist vill jag nämna en som jag följt ett tag för sina finfina insatser(dock i enklare omgivning) 9 Badger som nu får Per Lennartsson i pulkan. långskott, men ett roligt sådant.
Finns givetvis några till i detta lopp som kan vinna. 2 A.S.A.Royal Tail, 3 Tini Wini Pellini
Svårt att sortera i denna säck, så vi kollar vad statistiken säger:
Blir favoriten megastor, ca 70-80% så är infrielsechansen 37% att han lyckas.
1-5 på strecken brukar vara till 80% täckt, men vill man vara 100% säger så bör man ta upp till 7:e streckade hästen.
memo: sprinterdistanser kan ha en tendens att bli mer chansartade med körning och därför vara med skrällvänliga.
Magnifikt brutalen!!!
Jag ställer mig också tvekande till favoriten och mitt första val i loppet blir en bubblare, nämligen Tini Wini Pellini, vilken jag tror sitter i ledningen in i första kurvan och då kan Erik styra och ställa. Trivs utan skor.
Denver Ås kommer säkert att lotsas på ett fint sätt av Örjan och han ska med på bongen. Gissar att han kan hamna typ 2:a utv och han är rapp i sina avslut.
Universell, som brutalen nämner, har gjort fina lopp på slutet. Jag tror dock inte att han tar ledningen och det är frågan var han hamnar då. Dock är formen utmärkt och det gillar vi :-)
Men det går ju inte att blunda för Rulle Ru, vilken ju har vunnit med mkt sparat och eftersom han är en stark avslutare, så är läget inte lika prekärt för denne som första anblicken kan ge sken av. Troligen rundas detta gänget, men jag vill gärna hitta alternativ.
Vikens Hot Guy och A.S.A. Royal plockas på läget, då de båda är ganska kvicka ut.
mvh
Bertil
#1 Vi jobbar in Badger tycker jag!!! …. mycket intressant med Pelle i jollen!!!!!