Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 693 ggr
Bertil
0

V75-6 B-åker 29/8/09

**Lopp 9. V75-6 V4-3 DD-1 Tvilling.
**Auto **2640:
**1 Uncle Thom - Uhrberg T 331k0 12,9a
2 Mr Meatball - Jonsson M 01215 13,0a
3 Leonas Yeti - Ohlsson U 20041 12,9a
4 Energy Ås - Kihlström Ö 3316d 13,0a
5 Juan Carlos - Bergh R 21430 13,9a
6 Fisher King - Kolgjini L 01004 15,6a
7 Manos General - Linderoth P 42250 12,0a
8 Paxmen D.E. - Lennartsson P 30201 13,0a
9 Power Nap - Svanstedt Å 23113 12,3a
10 Simb Tyrant - Eriksson U 01302 13,6a
11 Versace Boko - Jansson T 21000 12,8a
12 Sahara C.Four - Adielsson E 21111 13,8a

brutalaccent
0

Brons.div över långa häcken 2640a

Ytterligare ett dåligt utgångsläge för en av StigH:s kanoner.
12 Sahara C.Four har under sommaren hunnit med att vinna två st klass 3 finalen på finfint sätt. Men nu är det debut i Brons och vi kommer ihåg regeln: 3% möjlighet att vinna som ny i brons/silver.

Det är mycket som talar emot honom i detta läge: ny distans, tufft utgångsläge, 4-åring.

Nej det finns djur som är bättre och med rutinerade i detta fält.        9 Power Nap som gjorde ett helt okej lopp senaste på "valla" utan att ha chans att rå på Target Player i finalen. Detta är ett topdjur och ev. ett riktigt bra spikförslag för denna veckas omgång.

Men vi ska även nämna några andra som faktist har chans ifall det två favoriterna kommer bort eller ifall man helt enkelt inte tror på dom.

3 Leonas Yeti har tävlat sporadiskt i sommar känns det som men hästen är snabb ut och distanser kan man se som ett plus då detta är en stark rackare. Spets borde han ta bara kan sköter sig och sedan blir det nog tufft att rå på honom från ledningen. Enda hindret skulle kanske vara om "Ludde" sänder framåt med en felfri 6 Fisher King som verkligen är en tanks. Han står ovanligt hårt inne på pengarna men detta beror på att han galopperar i nästan 57% av sina starter. Men han har en segerprocent på nästan 43% och detta är alla det lopp han gått felfri. Så det är ingen dussinhäst vi pratar om. "Ludde" tror alltid på sian hästar, och detta medger han är hans bästa chans i omgången. Men det är även debut i Brons för denna herre.

5 Juan Carlos träffade jag första gången på Umeåkern förra vinterna. Han vann då VK-mästaren(inte många som vet vad det är för lopp ändå, men…) och sprang in 125lax och gick upp i Klass II. Sedan har hästen gjort mängder med finfina lopp i Klass I och även varit ute mot tuffa djur i Brons denna sommar. Förra loppet är bara att glömma. Robert tog av hästen efter att denne hade fått öppna 07,9/500 och 11,2/1k i Bronsfinalen som Target Player vann i överlägsen stil. Enligt stallet ska han ha tagit starten bra och blir nog att räkna med i detta lopp.

Vad säger statistiken:

Streckar man 1-6 på streck%:en så har man täckt in loppet till 95%, varför? ju längre distans ju vanligare att det blir någon av favoriterna eller B-hästar som vinner löpet.

Normal Favorit (streckad på ca 65%) har en infrielsechans på ca 30% vilket är bra.

Det har i år körts 3 st auto Lång lopp i Brons och resultatet där har varit att favoriten segrat 2 ggr och 2:a handaren tagit den tredje segern. Tro det eller ej men båda segrarna är tagna av Power Nap.

freddiv
0

Jag kommer med mina analyser senare i veckan, har inte orkat suttit mig in i denna omgång än :)

Bertil
0

Power Nap säger 10 starter och 8 på plats!!! Levererar från alla lägen och detta säckgäng ska bara manglas ner i hamburgerkvarnen!

mvh
Bertil

Bertil
0

Men om jag skulle försöka att uttrycka mig lite trevligare och mer nyanserat, så skulle det kunna låta så här:

Power Nap får tipset. barfota igen och helt oöm för positioner och lång distans. Svårt att se hur han ska förlora detta i normala fall.

Meen, detta är trav och i trav är inget normalt. Så om vi ska leta garneringsalternativ tar vi först en titt på Leonas Yeti. Han är snabb ut och från stallet Båth, säger man att detta är omgångens bästa chans.

Vidare håller jag med brutalen ang. Juan Carlos. Senaste loppet är bara att lägga i arkivet. Men han sägs ha tagit loppet på bästa sätt och kan kanske vara "lite toppad". Inga tofflor bak.

Sahara C. Four ska vi inte alls glömma bort. Visst är motståndet värre än annars, men form och segervilja gör att hon kan hamna långt fram… kanske t.o.m. mycket långt fram. Definitivt ett bra platsspel enligt undertecknad.

Ett par bubblare: Mr Meatball och Manos General

mvh
Bertil

brutalaccent
0

jaha. du kan man plocka bort Leonas Yeti från Bongen. Lars Lindberg vinner inte V75, efter att Uffe O inte kommer att deltagavid lördagens tävlingar. Det är hans öde verkar det som…

Bertil
0

Tyvärr vinner inte Lasse så ofta nuförtiden, men jösses vilka styrnaingar jag har sett från hans sida från slutet av 70-talet, när jag började att bevista "Åkern"… Men han kan ju vinna med Freud Broline i avd 2 ;-)

mvh
Bertil

Karpafan
0

Gubben i lådan dyker upp lagom till målgång!

Sir_Alex
0

Stenskotten e Paxman D.E & Mr Meatball!!! 5-3% … UppskattasCool

Men Power Nap ska ha en Jättechans!!!!