V75-6 Eskilstuna 23/12/06
Lopp 9. V75-6.
DD-1. Tvilling.
Auto.**2140:
**1 King of Spirit - Uhrberg T 7d312 15,6a
2 Beckford Bris - Kontio J 20405 14,6a
3 Special Cat - Söderkvist S 47412 15,6a
4 Ted Sandyman - Lindblom C-E 04310 13,4a
5 Why - Malmqvist R 00261 15,0a
6 Lindy Later - Adielsson E 41211 14,8a
7 Toroid - Westholm J 02104 14,0a
8 Columbo F.C. - Oscarsson J 233d1 14,6a
9 Blue Zorro - Persson S dd611 13,4a
10 Blue Canyon - Kihlström Ö d5103 15,4a
11 Simon Starlight - Goop B 50321 13,6a
12 Belafonte - STRUKEN
Lindy Later har vart bar på sistone men nu är det väl lite tuffare emot? Tänker framför allt på Special Cat, Blue Canoyon, Simon Starlight men det är ändå ganska stor chans att han får fuska bort loppet kanske kan vara en andra stabil spik ?
king of spirit eller ted sandyman spetsar från start, sedan släpper dem väl till lindy later eller special cat?
Special Cat kan helt klart vinna OM han komemr ner i dödens, men han är väldigt entaktad och riskerar alltid att fastna i 3:e spår, särskilt på 2140m som nu. Lindy later borde väl ha hyfsad segerchans, särskilt om det blir ledning och special cat inte når dödens.
Blue Canyon tror jag mycket på annars och kan få loppet i draget här, första start efter sjukdom senast och ska ha bra form nu.
Lindy Later vann med ett nödrop senast då han hängde på en töm och såg inte hundra ut i travet, tycker att detta är en favorit i fara. Vi vet ju vilken form Stefan Persson har i sitt stall, han plockade ut två hästar på V64 senast och alla pratade om Nikolas Cake, men han galopperade, dock gick han inte lottlös denna gång heller då Blue Zorro imponerade stort
Blue Zorro har spår 9 och Blue Canyon spår 10, tänker inte ens börja jämföra dem 2 hästarna då jag tycker det är löjligt. Blue Canyone är en mycket bättre häst på alla sätt o viss.
tror inte Blue Zorro har en chans här.
Trodde vi inte senast heller, det är förvånade ofta som form slår klass, men visst har du rätt Blue Canyon bör vinna, Men, bakspår är nu en nackdel för honom du han är snabb ut och lever mycket på det. Läs gärna intervjun med Örjan Khilström "Eskilstunas Suverän"
mjo, men han vann ju v75 för att tag sedan bakifrån, och då jäklar gick det snabbt över uploppet så jag är inte alls orolig,hehe. Gick ju senast bra bakifrån också, hade lite otur och sedan var det första starten efter uppehåll.
Jag tror att Blue Canyone kan vinna detta från dödens om det behövs, han gjorde en del riktigt bra prestationer där i början av sin karriär.
Ser ut att vara en rolig chansspik tycker jag, tror Special Cat får svårt på 2140m, riskerar alltid att bli nedspeedad elr inte komma ner i dödens. Lindy Later såg ikke bra ut senast och är dömd till dödens igen.
Tror inte att Stig H startar Lindy Later om hon inte känns bättre/behandlad sedan senaste starten ! Skall vinna detta. Aldrig att Blue Canyon plockar nere henne från dödens.
Vad får dig att tro Lindy Later får ledningen?är ju knappast startsnabb nog och det är långt ifrån säkert att ledaren vill släppa till Adielsson, med tanke på hur hon såg ut senast så tror jag inte hon vinner V75 från direkt efter, inte med Blue Canyon i loppet.
Annars är det väl helt klart möjligt att Lindy Later är förbättrad, får överta ledningen och sedan fuska bort loppet o vinna, inte första gången.
Skulle inte bli det minsta förvånad om Blue canyone kan plocka ner Lindy Later från dödens, Blue canyone är en riktig bra häst. Annars är risken ganska stor att Special Cat gör jobbet åt Blue Canyone och sätter upp tempot.
Blir förvånad om inte någon som sitter i spets släpper, sne måste jag påpeka, BLUE CANYON stvas utan E på slutet !!
C-E Linblom har bra chans att spetsa direkt och han brukat inte släppa spets, Ted Sandyman är en ganska bra häst också, besegrade en del bra hästar i somras.
Saken är den att, OM Lindy later får ledningen så finns det absolut ingen som vill gå i dödens och då kommer Special Cat bli nersläppt snabbt vilket betyder hårt tempo och klarar Lindy Later det just nu? kanske, kanske inte. Jag är tveksam…..
12 Belafonte - STRUKEN

Jag tror nog att herr Uhrberg sitter i spets med King Of Spirit. Frågan är sedan vem han helst släpper till om han nu väljer att släppa ledningen ;-)
släpper han inte ledningen så tror jag knappast hästen tar sig i mål.
Funderar på att Spika Blue Caynon här, bästa hästen i fältet men jag hatar att spika hästar med bakspår! Special Cat är dock kraftigt understreckad och det lockar mycket att gardera med!
Tror nu att Lindys Later vinner, om detta Stall Stig H:s bästa chans i omgången, enligt Erik, så måsten han vara åtgärdad sedan senast, kanske en opassande bana då?
men deras bästa chans behöver inte säga så mycket då dem överlag har dåliga chanser, är väl bara Persos Yankee som har ungefär samma chans som Lindy Later men då bakspår.