Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 414 ggr
Bertil
0

V75-5 Eskilstuna 23/12/06

**Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
****1640:
**1 Åsundens Fanny - Goop B 123d1 18,6
2 Super Hit - Samuelsson O 23300 16,3
3 Parisville - Jansson T 22504 16,9
4 B.Glorious - Uhrberg T k2073 16,6
5 Sorceress Queen - Wulcan E dd323 16,6
6 Humla Laday - Eriksson H 65221 17,1
7 The Classic - Sjöberg P 62d01 16,9
8 C.More - Lindblom C-E 27260 16,6
9 Annie Laday - Frick K 44141 16,9
10 Vera Brown - Kontio J 0k3d2 17,1
11 Putney - Norman P G 04010 17,3
**1660:
**12 Simb Mirage - Linder F 03163 14,9
13 Sabrina - Axelsson B L 12100 14,9
14 Cacao - Goop O 14020 15,8
15 Safety Match - Adielsson E 21031 16,7

Rickard007
0

Safety Match har väl dne bästa dagsfromen och ärkanske dne bästa hästen ? Men Åsundens Fanny får ju i alla fall sitta i ledning i det tempot som Björn bestämmer i minst 6-7 hundra meter ? För Erik kör väl med Safety Match ? Men kommer hon i tid nu när dte är _1640 ?
_Chansspik på **1 ?
**

Nijo
0

Safety match är lite svag av sig och kan inte göra mycket på egen hand, det måste han kunna för att ta in 20m och gå runt detta fältet på 1640m, den tror jag ikke på.

Åsundens Fanny har bra fartresurse och från ledningen här så är dety bra segerchans.

Rolig fidus är Annie Laday som är en bra häst när hon vills pringa, besitter en riktigt bra speed och kan fälla allt med lite klaff.

Rickard007
0

Kajsa  Frick är ju ingen stamgäst i vinnarcirkeln inom rikstoton direkt men….

Nijo
0

kör ju ofta bra, idag tex på v75 körde hon ett perfekt lopp. har väl vunnit v75 tidigare med? elr bara v64?

Rickard007
0

Men det är lite andra grejer i V75 man möter tuffare konkurrenter och hon har ju inte bästa hästen här så…..Inte alltid man serveras drömlopp i V75 !

Nijo
0

nope, just därför är det en fidus, men det är ju desamma för de andra i loppet, iallafall senast jag kollade. Tycker väl inte de andra kuskarna är så mycket bättre och Kajsa har en bra häst, en av de bättre i loppet, hon brukar även ta för sig.

ThomasH
0

Safety Match är loppet absolut bästa häst, frågan är bara om hon klarar att plocka in tillägget på Åsundens Fanny?

Nijo
0

jag rankar absolut inte Safety Match högre än Cacao om det varit 2140m, på kort distans är det nog omvänt. Men Safety match klarar fortfarande inte att göra så mycket själv och borde inte kunna runda allt i 3:e spår.

ThomasH
0

Ojo, detta har jag set förr från denna unga stjärna, har sett henne vinna från både baksår och från dödens, så vad har du fått den uppgiften från?

Bertil
0

Jag täcker nog upp med många i detta lopp…ber att få återkomma..

mvh
Bertil

ThomasH
0

Ja, Bertil det är ett garderingslopp

Nijo
0

uppgiften? jag har sett flera lopp med hästen där hon vikit sig dubbelt efter att ha fått göra lite jobb i spåren.

förra segern var mot uselt motstånd och då var hon skyldig o vinna från ledningen i lågt tempo. Flesta segrar är tagna mot lättare motstånd och från bra spår 1-5 och därav fått fin position i loppet.

Visst är det säkert en mycket fin häst, men jag är mycket tveksam på om hon klarar av att tåga runt detta gänget först i 3:e spår.

Nijo
0

nah, här målar jag runt på en del hästar eftersom det är ston och ganska orutinerade+voltstart. Sedan gillar jag inte att Åsundens fanny blivit så stor favorit vilket jag inte tycker hon förtjänar eftersom mycket kan gå fel.

B.Glorious gör debut för Lädherkorpi och vi vet vad det kan betyda,,,,,har annars kollat hästen lite och det verkar vara en väldigt bra häst som dock blir lätt het och ska jävlas, med en ryggresa här så kan det helt klart bli vinst.

The Classic gjorde debut för Petri Puro senast och var som en ny häst, travade mycket bättre än hon brukar och det är det som varit problemet förr, spurtade mycket fint till vinst från siste häst och hade tussarna kvar! Fart finns i hästen och hon utmanar säkert.

Annie Laday har varit riktigt bra senast tiden och kan mycket då hon vill, blir farlig om det löser sig från spåret.

Vera Brown ska också vara en mycket kapbale häst som jag kanske streckar, verkar finnas gott om fart i hästen.

Safety match är väl aktuell om STig H tror på chans, Adielsson tror ju alltid på chans så han lyssnar jag inte på, hehe.

ThomasH
0

Jag tar ställning, Safety Match vann ju senast utvändigt hela loppet och tror att formen är på G, jag spikar

Rickard007
0

Haha du är Rolig du Tomas, spik från det läget, du måste spikat att Tomten komemr genom din skorsten med ;)

ThomasH
0

Va, gör han inte det??

Rickard007
0

Jag vet inte :D

Nijo
0

Thomas, till och med Stig H säger att Safety match inte brukar klara av att gå ensam i spåren utan viker sig då,,dem har försökt att träna upp det,,,,hon lär ju behöva göra det för att vinna här.

Hon måste gå minst 1 sekund snabbare än åsundens fanny på kort distans och det har jag svårt o se.

ThomasH
0

Ja, men någonstans måst man lita på magkänslan och jag tycker att de senaste loppet när hon vann från dödens var ett steg framåt. Jag vet att denna Spotlite Lobell-dotter, men Mack Lobell som morfar, har enorm kapacitet och har haft stora förväntningar på sig, hon har ju mött värre motstånd än detta.

Nijo
0

senaste loppet var från ledningen och ett blufflopp……..

ThomasH
0

Nej, senaste loppet var fram till dödens efter 450 meter och tog över ledningen sista 1000, Formen har aldrig varit bättre säger stall Stig H. Men, jag vill inte övertyga någon att spika henne, det räcker om jag har sju rätt!!!

Bertil
0

ödmjukt!!!!

Nijo
0

ganska lätt att säga man har en bra form efter att ha mött skithästar och fått gå i ledningen i eget tempo, herregud asså!

streckad till 80-90% och ett av de värsta bluffloppen jag någonsin sett!