Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 225 ggr
Rickard007
0

Bra resp. Dåligt År?

Iår har exempelvis: Björn Goop, Stefan Söderkvist, Hans-Owe Sundberg, Mikael Selin - haft riktigt bra år, rekordår på allihopa tror jag.

Grejen är att man alltid får höra de som haft ett bra år men väldigt sällan om aldrig de som haft dåliga år.
Vet ni några på rak arm sådär som haft dåliga år? 
Joakim Lövgren har väl inte lyckats iår direkt ?

brutalaccent
0

Lufti Kolgjini har väl mer eller mindre haft det bästa året sedan Viking Kronos dagar??

Rickard007
0

Jo iofs, men jag vill främst veta vilka som har haft DÅLIGA år.

ThomasH
0

Jim Frick, har ju inte rosat marknaden 2006, sedan tror jag nog att Åke Svanstedt hade väntat sig mera. Vilket skitår, stallet stjärna Gidde Palema skadad och får nu vila livet ut. Tommy Hanné har heller inte varit lika frekvent i vnnarcirkeln. Staffan Nilsson blev tvungen att avliva stallet bästa häst, I'am A Photo.  Hans Olofssons stall har ju inte fungerat lika bra som förra året

Rickard007
0

Tack Tomas, men Hans Olofsson ?

continue
0

Håkan Olofsson?

Rickard007
0

Han har  Andaloux tex va?

ThomasH
0

Han har väl också Rado va?

Rickard007
0

Nej, det är ju Ulf Stenströmmer om jag inte har black out?

continue
0

#6 Håkan Olofsson har bl.a Spring Ray och Andaloux.

#7#8 Du kan var lugn Richard, du har inte black out.

ThomasH
0

Stämmer, och han har ju inte haft ett bra år i sitt stall, varken Spring Ray, som alla höjde till skyarna förra året, eller knepiga Andaloux har fungerat i år.

Nijo
0

Ludde har haft ett ganska bra år, men det var ju knappast Viking kronos som drog in mest pengar till han förr i tiden, det var Revenue som vann hur mycket somhelst.

Svanstedt har haft ganska dåligt år pga ingen stjärna i stallet, undra varför??? är det för att ingen vågar ge honom en stjärnhäst eller är det för att han kör sönder alla med kapacitet att bli det??

Walmann har haft ett bra år också, vunnit ganska mycket och nytt rekord väl??

Rickard007
0

Goop har haft ett rekordår, men inte många som uppmärksammat dte, menar givetvis fader Goop på tränarsidan!

Hannna
0

Hultman har haft ett mycket tungt år, både personligen och pengamässigt. Den som verkligen gått bra för stallet är Jocose och så händer en sådan olycklig sak. Om man ser till hans dominans bland 3-åringarna förra året med J-årgången så är ju årets K-årgång inte så mycket att hurra för.

Rickard007
0

Hmm, det har du nog rätt i.

Nijo
0

men jocose och Jaded har fortfarande sprungit in en hel del pengar, så ekonomiskt tror jag inte det har gått tungt? bara det att han inte vunnit så många titlar.

Men tro mig, Jaded är tillbaka nästa år och vinner ALLT!

Rickard007
0

Jaded är en bluff.

Nijo
0

sikken tönt du är, Jaded har skyhög kapacitet och troligen den enda i årgångskullen som verkligen kan bli en stor internationell häst.

möjligtvis Jocose också…….

hafor
0

#16 "Jaded är en bluff."

Jag vet inte vad du grundar det uttalandet på Rickard. Jaded är en häst som har svårt att få ut all sin kapacitet i loppen.

Kvalitetsmässigt är Jocose ljusår bättre än Jaded, men för att vara lite mer objektiv så har Jaded en enorm grundkapacitet. Jocose har visat sitt kunnande hela året och kommer att vara en av de 10 bästa hästarna i Sverige under 2007. Jaded har kapacitet att göra topp-prestationer men kommer aldrig att nå Jocose jämnhet och höga lägstanivå.

Nijo
0

Tror du har mycket fel där Hafor, du har rätt i att Jaded absolut inte har samma jämna nivå som Jocose, MEN Jaded har en betydligt högre högstanivå som INGEN annan i den årgångskullen har. Problemet är att han har svårt att få ut den höga kapaciteten ibland då allt inte stämmer.

Vi har alla sett vat Jaded kan och jag är ganska övertygad om att ingen besitter lika hög kapacitet i den årgången, han ska bara få det till att stämma oftare och bli mer jämn.

hafor
0

Jag tycker att vi i princip skrivit i stort sett exakt samma Nijo, men det spelar inte så stor roll. Det är ju vad du och jag tycker. Vi får vänta och se vad 2007 kommer att visa ;-)

Nu blir det lunch och därefter måste alla julförberedelser få prioritet. Hästarna får vänta till ikväll när V75 har visats.

Lycka till alla med spelen idag. ATG borde ju visa sin snälla sida idag ;-)

Hannna
0

Jag sa det. att Jocose har stått för stallets framgångar iår. Jaded däremot har inte löpt upp till sitt kunnande för 5 öre iår! Jaded har hög kapacitet, det vet vi alla, men att han vann Kriteriet var ingen större bedrift i mina ögon. Loppet blev ju uruselt när hälften av alla hästar kom bort i störningsmoment och galopper.

Insprugna pengar och segerprocent för Hultman;

2006: 10,1 miljoner kr, 14,4% segerprocent

2005: 14,8 miljoner kr, 19,4% segerprocent

Detta är Hultmans sämsta år på 5 år om man ser till insprungna pengar till stallet, så nog har han haft ett mellanår.

Rickard007
0

JAded kanske får tille tt drömlopp per år, och då blir han betrodd hela tiden, det mead ejag, och står fast vid.