V75-7 Eskilstuna 23/12/06
**Lopp 10. V75-7.
DD-2. Tvilling.
****1640:
**1 Taylor Made - Kontio J 21146 14,7
2 Nicolas Cake - Persson S 1d11d 15,2
3 Räser Sune - Goop B 6d230 14,1
4 Little Big Horn - Rehn S 03333 15,0
5 Silky Road - Adielsson E 5k672 15,1
6 Angel Victory - Jansson T 610d4 13,7
7 Pazoot A.E. - Eriksson H 10220 13,8
8 Toy Ball - Wallin T 21616 13,5
9 First Mack Grocer - Nisonen M d2242 15,1
10 Västerbo My Melody - Kihlström Ö01416 17,2
11 Thuram - Malmqvist R 03210 15,4
**1660:
**12 Thrust My Step - Olsson D 05011 14,9
13 Sara Lu Hanover - Söderkvist S 35530 14,0
14 Camilla Highness - Uhrberg T 51401 14,8
15 Criks Hurricane - Westholm J 15315 12,5
Räser Sune snabb ut väl ? Ser ingen som lägger sig frivilligt i dödens utav d epå framspår? Camilla Highness trivs nästan bara där hon får springa emot stallet, kolla hennes facit på Jägersro enastående men här räknar jag bort henne och tror hårt på Räser Sune som är KRAFTIGT kuskförstärkt..
hade spikat Little Big Horn med en bra kusk, nu är jag tveksam. Tror helt klart det ör bästa hästen på första volten och sk aha bra segerchans när han nu har kommit igång bra. Han har en GRYM kapacitet och senaste 2 starterna har varit riktigt bra. Kör samuel rehn inte bort han igen så är det vinst.
Nicolas Cake är också riktigt bra, ska räknas tidigt om han klarar volten denna gång.
SIlky Road också en mycket bra häst,,,skör men mycket kapable och gick bra senast, ska ha bra form nu och blir att räkna med.
Camilla Highnes är ju bästa hästen, att ta in 20m är ingenting, problemet är att gå runt alla häster i 3:e o 4:e spår på kort distans i bra tempo och troligen först i tåget. Kan bli jobbigt, men med minsta klaff så segerstrider hon helt klart, kan bli galopper och kan få en rbra rygg att gå i.
spets tar nr 6 angel victory utan problem hade krafter kvar sist så pass upp
jo, möjligt det blir spets, men adielsson valde bort angel victory för att köra Silky Road, därav borde den ha bättre chans, är iallafall en betydligt bättre häst.
Taylor Made är mycket startsnabb också, tror han spetsar annars.
8 toy ball då?? är en bra häst det har han visat men formen är ett frågetecken
Tony Wallin bruka rju inte direkt vinna i guld, läget nej den ska ha maxflyt ..
toy ball skulle jag inte tro är i närheten av lika bra bästar som tex nicolas cake och little big horn, klasskillnad.
Nicolas Cake är i bra form om än lite instabil…Stefan har också lite flyt och jag tycker att detta ekipage ska räknas tidigt
mvh
Bertil
#8, Jo men vilken position får han från början?`
2:a ytter? Hur sent kan hna gå ?
Västerbo My MElody gick barfota runt om vid vinsten på Axevalla, senn var det barfota bak, dock med Sjuenneson då blev dte en 6:e plats, dock mot bra motstånd, Örjan upp nu…. Skräller till igen?
bakspår på kort distans, Hur stor är chansen att allt ska klaffa lika bra igen för västerbo my melody? nah,. jag tror ikke på gud elr jultomten så den hästen funderar jag inte ens på.
Nicolas Cake kan annars göra en hel del själv i loppen och hans position bryr jag mig inte om så länge som han inte galopperar, ska kunna besegra Räser sune alla dagar i veckan tycker jag.
Haha man måste ha me srkällar oxå…
Nu blir det Stefan Perssons tur igen han vinner igen, sådan form han har just nu, vi kanske spikar Nicolas Cake? Det är oftast nästan omöjligt att plocka in ett tillägg över sprinterdistan så även om Camilla Highness har form så skulle hon inte ta Nicolas Cake, även om de startade på samma volt.
på samma volt är det klasskillnad och Camilla plockar Nicolas Cake 7 dagar i veckan då. Inget snack om saken enligt mig. Det är inte 20m som är problemet, utan problemet ligger i att gå runt alla hästar i 3:e och 4:e spår i högt tempo som det kommer att bli på 1640m.
Nej, inte i den form som Nicolas Cake visade upp näst senast, senast spolierades ju chanserna genom en galopp. Nu är ju detta hypotetiskt då jag inte tror att Camilla Highness kan plocka in ett tillägg över 1640 meter på Nicolas Cake
mjo, jag tror väl att Nicolas Cake är förre i mål med dessa förutsättningar om han klarar volten denna gången.
Lär väl dröja ett tag annars innan vi får se Camilla och Nicolas Cake från samma startlinje :)
ska ni spela på form så spela på Thrust My Step som var som en ny häst och en riktig kanon de 2 senaste loppen, särskilt loppet för 2 starten sedan var helt otroligt där han lekte med guldivisionshästar o vann med 6 längder.
Se upp!
Angel Victory tar väl ledningen annars……..kan bli svår att få tag i då, har som sagt bra kapacitet. Är dock inne på att spika Little Big Horn trots dålig kusk och dåligt läge, men hästen är en riktig kanon och klaffar det bara lite så flyger han förbi allt.

tror på sara lu hannonver
Då är du tämligen ensam i Sverige att göra det :D

#19 vad e det för fel på henne då?
Nej, men lite betrodd emd sin rätt, det är alldeles för tufft emot, näs senast vann hon V75 ?
fel? hon är för dålig, vad ska det annars vara för fel?

hon kanske inte är dålig, men hon platsar kanske inte i V75 än.
Än ? Hästen är väl inne på sina sista starter i livet elr?
Sara Lu Hannover har gjort 70 starter och är 6 år, det är inte så ofta man blommar ut i 83:e starten och på 7 års säsongen. Hon har gjort sitt.
Senast hon vannlopp var den 30 November förra året, hela 25 starter sen.
Hon gnetar mest med 4,5 priset i loppen, ovh på hennes nivå är det ju ganska hyfsade slantar ändå.