Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 305 ggr
Rickard007
0

Reflektioner V75, Eskilstuna.

Ja här är hästar som är värda att passa:

V75 1: Arnie Somolli i all ära, men Persos Yankee fick en vilsam invändig position, måste haft mycket krafter kvar i mål.
Power Cape* spurart bra som förra gången, aldrig som betrodd, rätt vad det är kanske den är först ?

V75 2: Jag säger bara Zero Sum Game, fick gå tredjespår i minst 1300 meter och höll kanonbra till en andra plats endast en längd efter. Hade den kommit fram hade den emd all säkerhet vunnit. Kan den förlora i nästa starten ?

V75 3: Born To Dance  hade krafter kvar i mål, som vanligt när Örjan fegkör. Go On Pale fick loppet serverat men var mycket bra också.

V75 4: Måste skryta lite med Made It spiken, såg ut den redan i måndags, toppform nu dte senaste och då vinenr man tydligen V75. Com Poncho spurtade bra till andrapriset. Will Man Wint första oplacerade efter galopp, tror att formen är bra. ATG verka rha missat dennes galopp helt, står att han gick felfri, FY ATG !

V75 5: Cacao var det längesen den gick bar tycker jag, men idag verkade, det mesta stämma. Men överlägsen var ju Åsundens Fanny som jag tycker visar riktigt bra stridsmoral. Jag måste ju givetvis nämna B.Glorius som efter galopp reduscherade sig väldigt bra tille n 3:e plats. _Passas verkligen i nästa lopp!

_V75 6: Lindy Later var bra nu igen. Blue Canyon spurtad ei sedvanlig stil bra till andrapriset. Special Cat var sådär ifrån dödens, Ok. King Of Spirit avslutade vasst. Simon Starlight tyckte jag nästan på var lite svag.

V75 7: Taylor Made bra tempo, en toppinsats. Räser Sune felade i sista sväng, hade nog bara grejjat en 3-4 plats ändå. Nicholas Cake visade det jag trodde, att dne var överstreckad. Toy Ball och Västerbo My Melody störtdök sista biten. Angel Victory var kass.

Era synpunkter då ? Något jag missat ?

Nijo
0

1: Adielsson körde bort Persos Yankee fullständigt och det såg ut som att det fanns en miljon sparat över mål, tror det blivit vinst om det blivit en normal resa utvändigt, SPIK nästa gång. Zocker Mickey visade upp startsnabbhet! det ska jag komma ihåg kan jag lova!

2:Zero Sum Game gick mycket bra, tyckte även att DIno Chinook gick bra, var gannska hårt tempo och han höll nästan hela vägen in i mål.

3: Tror Petter Lundberg körde bort loppet genom att köra för sakta, inte ofta det händer. Bellini kan mycket mer! inga överraskningar annars i loppet tycker jag.

4: nja,nja, High Score D spurtade bra, brukar annars gå i dödens och avgöra på styrka och jag vet inte om detta var rätt uplägg med den hästen? såg bra ut annars.

5: Safety Match var USEL, fick ett drömlopp då över halva fältet galopperade och var sedan usel, topphäst? när troligen en riktig vekling och flopp. Åsundens Fanny var riktigt bra som vanligt.

6: Får väl säga att Lindys Later såg bra ut hela loppet, men är personligen väldigt överraskad över hur bra Special Cat var,,,gick väldigt snabbt och han höll länge! denna hästen utvecklas hela tiden och pass upp i framtiden. Blue Canyone körde Örjan bort enligt mig, skulle aldrig suttit kvar så länge, den hästen klarar av att gå tidigt och tåga i spåren.

7: Taylor Made visade hur bra han är, har gjort många liknande prestationer tidigare, men det var ett tag sedan nu, bra insats! Farsan spikade nästan ^^ ,,,Little Big Horn galopperade i en trång situation och måste passas nästa gång, har toppform!

Nijo
0

hmm, kollat igenom 6;e loppet mer nu och sett tiderna,,,,Söderkvist körde ju bort Special Cats chanser att vinna fullständigt, varvade på 1.17? Söderkvist skulle ha satt upp bra tempo direkt och gått på ca: 1.15 över hela distansen istället eftersom Special cat är bara stark och inte snabb.,,,,kuskmiss helt klart!

ina-scot
0

Snälla ni ta en titt på avd 1 igen det är bara önske tänkande P Y har igen form kom inte ens upp i rygg på chogo som var kass idag E A körde för bästa möjliga placering i dag .det är bättre att erkänna att man hade fel

Rickard007
0

# 3, Nu har du så fel Ina, på travnet säger Erik dessutom att hna hade sparat.

Tror du verjkligen på allva ratt han skulle vara tom efter en invändig resa i detta sällskapet?

Nijo
0

haha, det var ett jäkligt skumt uttalande av dig Ina-scot, herregud asså. P-Y hade bra form! och det intygade Stig H på, Persos såg sedan lysande ut hela loppet och gick snabbt över mål med mycket sparat, det borde ALLA kunna se.

såg värmningen innan idag och spikade nästan Persos Yankee pga det.

brutalaccent
0

tur att du ej gjorde det Nijo. tror o att Persos Y hade gott om krafter sparat i detta lopp. men jag tror inte att det hade spelat någon roll. tror inte han har samma form som vinnaren i detta lopp. Arnie Somolli var finfin än en gång.  den spiken var bra! fick gå på form och att det tuffaste motbuden hade sämre spår än han. för man visst ju att Chogo inte skulle kunna plocka ner Arnie på medeldistand. står fast vid att han är bättre på sprinten.

avd. 2 Aces Jollybob stod för den bästa varmningen enligt värmnings-expertern Anders och han gjorde ett mkt bra lopp denna gång. kanskew kan man plocka med honom nästa gång, om han har bra läge och motstånden är lite klenare.

avd. 3 kanske att man kan börja passa sig för Slowstarter G. jag spelade honom för att ha någon skräll i detta lopp. och han gick bättre än vad jag förväntade mig (om man ska vara ärlig) fick ett bra lopp i andra utv en lång bit. men gjorde det bra mot detta motstånd ändå. annars så var ju trion Born To Dance, Key to Dream och Go on Pale i en klassa för sig. kanske att Bellini hade gått bättre om han fått lite press under loppet, han verkar ju onekligen gilla detta enligt tränaren Petter L. men jag tror ändå inte att han vunnit.

avd 4. Com Poncho stod för ännu en bra slutspurt, och hade loppet varit 15 meter längre hade han sänkt ledarinnan. det är jag övertygad om. fick ett okej lopp i 5 inner och hittade ut med finfin körning av Claes Sjöström och avslutade som ett gehu över upploppet. tycker att han gjorde ett bra lopp. trist att han fasnade så långt inne under loppet. kanske hade varit vinnaren om han fått sitta i andra spår.

avd 5. plus till alla tre på plats (1-3) där jag måste plusa för B.Glorious som gick fint över upploppet efter en försmädlig galopp under loppet. annars så var jag grymt imponerad över det andra motståndarna i detta lopp. hur dåliga kan dessa vara. vad hade det på V75 att göra över huvudtaget. 9 st galopperade och 6 st diskades. hoffa!

avd 7. Toyboll hade gett mig lite över 3 lax i detta lopp. tyvärr så blev det inget utav det när han inte klarade av att ta en längd på Taylor Made. trotts att han fick en finfin resa i vinnarhålet. T M drog ju unden från honom under upploppet. försmädligt! annars så spurtade ju Västerbo my Melody finfint efter sen lucka på innerspår. ett litet plus.

ina-scot
0

det är lugnt ni får tycka vad ni vill för jag vet vem jag ska spika och mr nijo du snackar om bort körning undrar vem som är borta var hade P Y hamnat om han tar rygg på nr 2 i starten .dom möts om en vecka igen undra vad du har för bra bort förklaring då .LITTLE BIG HORN snackar du om kusk minus vad  då kusken spelar väl ingen större roll det är så lite som skilljer dom åt ( HA HA HA ) och L B H kommer aldrig att vinna på v75 och det är inte kuskens fel .men jag hoppas att du får en riktigt god jul M.V.H Fredrik

Nijo
0

Little Big Horn blev trängd och galopperade? jaha?kanske inte världens bästa kusk, men han är i stort sätt proffs och vet vad han sysslar med, skyller absolut inget på kusken.  Samuel Rehn är en helt ok kusk och vad jag kunde se så gjorde han inget fel i loppet, kan liksom inte trolla, elr? bara örjan som kan.

möjligt att Adielsson valde att köra invändigt för att spara hästen till finalen, men det är ju jäkligt tråkigt för dem som spelat hästen eftersom vinstchansen minskar MYCKET med invändig resa, står fast vid att Persos Yankee är bättre häst än Arnie Somolli tills jag blivit motbevisad(det har jag fortfarande inte blivit!)

Egentligen är det så dumt att behöva besvara en så fruktansvärt dum kommentar som att little big horn inte kommer att vinna v75! Herregud kvinna, vet du något om trav? har du ens sätt hästen? vi pratar om en riktig kanontravare som kommer att gå långt, håller redan jämna steg med guldivisionshästar!

Com Poncho, spurtar alltid bra, men han kräver alltid smygresor och riskerar ofta att få för långt fram då han inte kan göra mycket själv.

Form slår klass? är långt ifrån alltid så, formen är ju alltid relativ till hästen kapacitet ,så en bättre häst kan ha dålig form och ändå besegra en sämre häst med bra form.

ina-scot
0

du ska få ditt bevis nästa vecka lille vän och jag hoppas A S får spår 12 och P Y spår 2 så vinner A S bara med 20m för du tror väl inte att A S var specielt trött i mål

Nijo
0

du tror väl inte P Y var särskilt trött i mål?

ina-scot
0

han såg inte lika kaxig ut som när han vann på 14.7 formen är ett stort ?

Nijo
0

formen? formen är ett stort ! och när Stig H säger att formen är bra så är den det. I vilket fall somhelst så är det upp till bevis på lördag, Persos Yankee spår 2 och Arnie Somolli spår 3.

dock stor respekt för Mack November och Nine One One L bland annat.

ina-scot
0

det blir ett intressant lopp tufft men min spik är stenklar

Nijo
0

Tror jag kanske spikar Persos Yankee, men å andra sidan finns det flera andra bra spikar så det kan vara värt att gardera med tex Mack November och Nine One One L, och Arnie Somolli. A häst är dock P Y för mig.

ina-scot
0

då är min jul klapp till dej att dubbla a gruppen med A S

Rickard007
0

Ina-Scot snälla du, du kan väl i´nte på riktigt tro att Stig H startar Persos Yankee i en V75 final om han inte har form. Framför allt inte om han var tom efetr det lopept i lördags…

Stig H är en av Sveriges skickligaste tränare… han gör sällan bort sitg, om aldirg.

brutalaccent
0

jag tycker att det kommer att bli ett intressant lopp den 30:e. då dessa två möts Persos Y och Arnie. ska vara jag på den säkra sidan så kan det bli ett lopp med många garderingar. Smygkörande Domain Launcher, Airstricke som har bra form om han skulle komma till ledningen, urstarke Nine One One L och startkanonen Mack November. Detta blir ju helt klart bland det tuffaste loppen detta två (Persos och Arnie) varit ut i. blir iaf ett mkt roligt lopp att titta på nu när det är härlig silverdivisions-final!

Nijo
0

Domain Launcher och Airstrike har en mycket liten chans mot detta motståndet, svårt att se dem top 3 ens. Nine One One L=urstark? har jag aldrig sett och lär väl aldrig få se, är en bra frontruner och ganska bra på att speeda bakifrån, men stark? aldrig. Mack November tar sig aldrig förbi invändiga hästar i starten, lär troligen bli hängande. Grym form och kan trots det vinna med lite klaff.

Kan annars klargöra att Airstrike vinner knappast detta från ledningen, inget bluflopp i lågt tempo denna gång blir möjligt.

brutalaccent
0

har väl inte räknat med att Airstrike kommer till ledningen heller. med med tanke på det hästar som går ut nu så kan det bli grym öppning om spets. detta kan gynna för hästar som får smyga med i loppet och kan spara speeden till slut. senast så fick han ett rätt tungt lopp med att dra fram tåget i andra ytter sista 1300 m och höll farten bra mot Finish First

Nine One One L har gått ett par tunga lopp. i och för sig har han gått några i tätposition. men dock; verkar han vara starkast på medel och 2640m. är obesegrad på dessa distanser i sverige som felfri. verkar vara en rätt så oskör häst iaf.

Mack November kan ställa till med en himmla massa bus om han lägger upp ett bra tempo på loppet i döds positionen. har ju sett Lutfi gjöra det ett par gånger.

det eftersända loppen jag nu suttit o tittat säger mig att både Arnie och Persos inte är såå startsnabba. dessvärre så kan det laddas från spåren utanför 4-5-6-7 där alla är rätt så snabba ut. som jag skrev tidigare. kan bli ett intressant lopp att se.