Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 378 ggr
Bertil
0

V75-3 Jägersro 5/9/09

Lopp 6. V75-3 V5-5 Tvilling. Auto **2140:
**1 Zorro Photo - Uhrberg T d3353 14,2a
2 Juggle Face - Kolgjini L dk021 13,6a
3 Action Wind Ås - Adielsson E 61122 12,3a
4 Majestic Kronos - Takter J 61632 13,0a
5 Maillot - Goop B 41343 13,0a
6 Matador Bo* - Juul S 54552 14,1a
7 Victor L.H. - Kihlström Ö d0305 12,9a
8 Zola Boko - Langeweg H J 11011 12,7a
9 Tannerman Can* - Korvenoja T 20232 12,9a
10 Mille Degato - Nilsson S 2d3d2 15,4a
11 You Bet Hornline - Bergh R 11116 14,9a

Kullgren75
0

8 Zola Boko rundar allt?

brutalaccent
0

3-åringslopp över 2140m

Finne egentligen bara en häst i detta lopp: Zola Boko har vunnit på imponerade sätt i regi Hugo Langeweg J:r.

Men jag kommer nog att gå emot eftersom det handlar om ungdjur och jag har ett roligt drag i detta lopp i och med Action Wind Ås. hon har slutat 2:a bakom Viol Silas i det två senaste loppen. Erik har suttit upp en gång tidigare och då slutade det med vinst. Kan gå i detta lopp om Ludde med sina hästar kör emot Favoriten i loppet.

Finns några andra som inte är så tokiga, så som Finnen Tuomas K med sin Tannerman Can som är en klart duglig häst i dessa sammanhang. Gått bra i det två senaste loppen och skall passas tycker jag samt båda Luddes hästar som kan låsa loppet om det vill sig väl. Zola Boko kommer att få göra en hel del själv i loppet.

Statistiken då:

normallt brukar det vara nog med att strecka AB-hästar i denna typen av lopp, men ibland skräller det till, bl.a. för att det inte är kulltoppen bland det tre-åriga hästarna. Ingen över 1 miljon tjänade kan vurma för skräll. men som sagt, strecka hästarna 1-4 på streck%:en brukar räcka.

Ranking: A: 8  B: 3, 4, 2, 9, 11

Bertil
0

3-åringslopp över 2140m

Dessa kombatanter skulle helst ha velat tävla på söndag, men där är det fulltecknat.

Här återfinns ett spikförslag i Zola Boko. Trots det halvmediokra läget bör hans kapcitet göra att han tidigt marscherar frammåt. Han tål att göra en massa hårdjobb på egen hand och jag tycker att det är en intressant spik som just nu är streckad på mindre än 40% av systemen, vilket borde kittla de flesta i nuläget.

Zorro Photo tar ledningen, kanske med lite kamp mot Majestic Kronos. Dock tror jag att ingen av dessa får skörda frukten av denna fördel. Därför blir motbuden till min tipsetta, den i form vardande Victor L.H. och bakspårets talang, You Bet Hornline, vilken med lopp i kropp inte ska negligeras för den som garnerar.

Brutalens analys ang. Action Wind Ås delar jag fullt och fast.

mvh
Bertil

Bertil
0

Jäkla skräp… Professorn spikar Zola Boko!!

mvh
Bertil

ThomasH
0

Måste motvilligt erkänna att Zola Boko är veckans bästa spik

freddiv
0

Juggle Face då? Tyckte han gjorde det ruggigt bra senast och nästsenast. Och Ludde brukar ju inte vara defensiv i sina styrningar precis..

Bertil
0

Jösses, säger jag bara… Såg ni hur Zola Boko bara klippte med öronen… imponerande!

mvh
Bertil

mich65
0

yihaaaa!! vilken häst!Guld i mun

Bertil
0

…vore ju kul att se den möta svensktränade 3-åringar

mvh
Bertil