V75-2 Jägersro 5/9/09
Lopp 5. V75-2 V5-4 Tvilling.
Auto **1640:
**1 Luringen Palema - Lövgren J d2101 13,0a
2 Mellby Sambuca - Forsgren L 01146 12,5a
3 Chipman - Haugstad K 14d44 12,0a
4 Sundbys Gidde - Lennartsson P 04114 14,1a
5 She's Dreamlike - Nilsson S 04412 13,8a
6 Staro Capricorn - Fajersson G 61253 14,1a
7 Agge the Bomber - Sedström J 42311 13,3a
8 Bluesaint V.D. - Larsson S 32113 14,6a
9 Rich - Waldmüller M 13134 14,5a
10 Indira G. - Källgren D 41112 13,4a
11 Otto Gene - Goop B 52d11 14,5a
12 Super G. - Svanstedt Å 01142 13,1a
Initialt blir känslan Indira G.
mvh
Bertil
Inte en chans….
Sundbys Gidde! ;)
Mellby Sambuca! Eller Staro Capricorn

både Indira G. och Sundbys Gidde vek ner sig senast så jag slänger ut en litet tips på Chipman. Bit i den…

Klass II över sprinterdistansen 1640m.
Favorit blir nog Luringen Palema(?) Jocke L sa efter segern senast på Åby att han gått o väntat lite på den här segern. Men jag har faktist lite svårt att se varför han egentligen skulle bli favorit.
Mellby Sambuca är kanske den som är snabbast iväg från blocken och ledningen i ett sprinterlopp kan vara av stor vikt. Alla segrar i år är tagna från spets. Kan vara ett vinnardrag detta lopp. Lennart "Kusken" Forsgren upp - då hejjar man lite extra. -:)
Chipman tycker jag är ett roligt drag, gillar hästen men är dock utan seger i år. två avslutande loppen har varit ett fall framåt och formen borde vara bra. Runt om igen säger tränaren.
Ett roligt skrällbud är Rich som har smygläge. Är snabb ut och kan få en bra resa eftersom han sitter i rygg på fältet startsnabbaste häst.
Dett finns en massa bra hästar i detta lopp, så kommer nog att gå med statistiken i detta lopp. -;)
Statistiken säger:
Av det 10 senaste loppen som körts så är slutar det med AB-rankade hästar i hälften av loppen och skrällhästar i andra hälften av loppen.Skrällhästarna brukar inte sträcka sig längre ner än till 9:e rankade. Så att strecka 1-9 ska det vara 100% täckning. Men att lira 1-2 ligger på kring 40%, vilket är rätt så högt. Modiga låseralltså loppet på Favoriten och 2:a handaren.
Favorit tung spelad till 75% vinner 6 av 10 lopp och är favoriten medelstor (50-55%) halveras detta till 3 av 10 lopp.
Ranking: A: 3 B: 1, 2 C: 4, 9, 5, 10, 6, 7
Bra brutalen att du skriver lopp-info som här "Klass II över sprinterdistansen 1640m"… Ska försöka komma ihåg det själv i mina analyser.
mvh
Bertil

så lite så. tycker det är bra info att få och ge.
men inget om mina tips, klanka ner på mig nu… -;)
Hinner inte ikväll… jag har en middag med "arroganta viner", så jag ber att få återkomma under morgondagen.
mvh
Bertil
Jag rankar Mellby Sambuca och Staro Carpricorn högt :) sen får det bära eller brista, jag har bara pokerturneringen i huvudet denna helg så mitt system lär vara kasst!

pokerface
hahaha
Klass II över sprinterdistansen 1640m.
Från stallhåll säger man att Mellby Sambuca ska laddas för spets med dragna baktofflor och då tror jag att "Luringen" blir bortkollrad. Jag ger denne klapphingst fidusstatus.
Staro Capricorn ska i veckan ha provat bilstart utan skor med intressant resultat och jag väljer att bevaka denne herre redan i ett tidigt skede.
Indira G. möter otäckare djur än vanligt, men hon har inte sämre chans än övriga i detta lopp. Förlorade mot en tjurrusande Blend A Cocktail senast och det är inte mycket att säga om.
Längst bort från innerspår startar den tuffe Super G. Gjorde det bra efter vila nu senast och lär inte ha blivit slöare av det. Barfota runt om och med en körvillig Åke i trillan, så måste han hamna långt fram.
Varningar: Rich kan få loppet och Otto Gene körs av Unge Herr Goop och vi vet ju vad han kan göra när han inte kör familjetränade bävers.
mvh
Bertil
Staro Capricorn flera klasser bättre barfota.
Luringen Palema från formstallet är ju veckans chansspik
chansspikar streckad på 65% är inte mycket att betta på
mvh
Bertil
#brutalen och jag #5, #12 och 15
Mkt riktigt var det inget att betta på… jag hade faktiskt inte med den på mitt system
Själv körde jag 1,3,4 och fick in Gidde. Skönt och föga överaskande =)
mkt bra Scarface, det var ett fint drag… onekligen… Satte du 6:an eller t.o. 7:an?
mvh
Bertil

statistiken höll även i denna avd. 1-9 på strecken ska vara 100% att pricka in, Sundbys Gidde vart 8:e handare.