Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 973 ggr
Bertil
0

V75-1 Jägersro 5/9/09

**Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Immenso November - Kolgjini L 11d00 12,6a
2 Manhattan Sassy - Widegren D 21362 12,7a
3 Fast Marke - Berntsson C 3110d 14,1a
4 Lark Kronos* - Kihlström Ö 35520 11,6a
5 Simon Starlight - Takter J 51411 11,8a
6 True Q. - Lennartsson P 1dd10 12,2a
7 Voodoo Hornline - Svanstedt Å 12206 12,9a
8 Roberto - Uhrberg T d3101 11,5a
9 Sharapova* - Goop B 53301 12,8a
10 Start Brodde - Karlstedt T 06263 12,6a
11 Trustworthy Ås - Persson S 42042 11,2a
12 Jack Z. - Adielsson E 13004 13,0a

Bertil
0

Första anblick: Manhattan sassy, Simon Starlight och Sharapova. Sistnämnda tar jag med trots läget.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

dags att påbörja veckans analyser av loppen.

Brons över medeldistansen, 2140m.

Ännu ett lopp där Manhattan Sassy går ut. Spikade denna förra loppet med det gick inte riktigt vägen. Men en fin 2:a plats efter ett tungt lopp. Bamse Gema var för bra den dagen.
Men jag tror att det kan vara dags för återgälding denna gång. dessvärre från vi väl se Dan´s uppsittning denna gång som ett kuskminus.men han sitter bra till med sitt 2:a spår och kanske behöver han inte göra allt för mkt jobb ensam denna gång.

Immenso November har spetsläge och får han ledningen ger han sig sällan från den positionen. är dock redigt osäker av sig, iaf den senaste tiden.

Simon Starlight har verkligen genomgått en riktigt förvandling detta år. Det två senaste loppen har denne verkligen visat sig ha god form. Ska med då läget är bra och hästen brukar kunna öppna ganska snabbt. Borde få ett bra lopp i så fall, och ifall Luddes uppsittning galopperar så finns chansen till spets.

En rolig fidus är nog Jack Z.  som nu har fått upp Erik i vagn. Hästen har god form och med tempo på loppet kan detta vara ett roligt drag.

Statistiken då:

Det 16 senaste loppen i klassen ger oss:

• 1:a rankade på strecken vinner 38% av loppen
  • 2:a och 3:e rankad vinner 50%

tillsammans vinner dessa alltså 88% av loppen, normallt ligger det lite lägre om man ser över ett längre perspektiv. men 1-3 brukar ligga runt 65%

vill man ligge på 94% så bör man strecka 1-5

Favoriter streckade runt 67% vinner ca 6av 10 lopp.

Ranking: A: 2  B: 5, 1, 9  C: 12, 10, 7

Bertil
0

Kontrar med mina funderingar.

Sharapova är ofta långt fram och det kan mkt väl bli så nu också. Vi ska inte rädas läget. Hon kan "lång-avsluta" under 1.11 och det räcker långt mot dessa djur. Barfota runt om.

Voodoo Hornline kom inte fram senast och tränar fortsatt bra. Inga tofflor.

Långt fram bör vi hitta Manhattan Sassy. Det gäller bara att inte bli fast och det ska inte behöva hända. Formen är konserverad och som brutalen antyder, så slipper han Bamse Gema denna gång.

Ledningen kan nås av True Q. eller Simon Starlight eller Fast Marke. Därmed fäller jag Immenso November. Av dessa tror jag klart mest på Simon Starlight med Takter i ekan och endast lätta skor fram.

mvh
Bertil

ina-scot
0

MANHATTAN SASSY ska väl ha en jätte bra chans i detta lopp MEN en stor varning för LARK KRONOS vilken rökare han vissa på åbergs dagen nära då, dax nu ? M.V.H ina-scot

Roberto
0

Tänk vad vi människor glömmer lätt fast många är unga ännu.För inte så länge sedan var han ett stallskrikNu. Nu ett mycket bättre spår och tyst och finns i skymundan men här blir han farlig.

brutalaccent
0

#5 - Vem?

Bertil
0

Roberto ;-)

Roberto
0

Förlåt. hästen jag menade är True Q överraskar denna vecka istället.

Bertil
0

Då stämmer det INTE alls att det är tyst… se min varning i #3

mvh
Bertil

Bertil
0

Vidare, så är True Q en avslutare av rang och kan gå runt "10:an" sista tusingen..

mvh
Bertil

Bertil
0

Trevligt! Jag var helt rätt ute när det gällde Sharapova… Tyvärr dribblade jag bort mig när det gällde att tippa spikmästaren :-(

mvh
Bertil

brutalaccent
0

statistiken höll iaf, 1-4 på streck%:en satt, i och med att Sharapova vart 4:e handare i loppet.

Bertil
0

Bra spel var hon… såg du hur Goop verkligen undvek att köra för tidigt… han och hon hade stenkoll från ingången till sista kurvan och ända in… Det skall vi minnas, brutalen!

mvh
Bertil

brutalaccent
0

jo, han gick väl ut i 3:e spår redan 800m kvar av loppet och bevakade det därifrån.

Bertil
0

Precis… inte alla såg det, men Björn är verkligen bra i vissa lägen… och definitivt denna gång

mvh
Bertil