Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 430 ggr
Bertil
0

V75-4 Jägersro 5/9/09

**Lopp 7. V75-4 V4-1 Tvilling.
****2640:
**1 Bruce Tooma - Näslund T 01150 15,3
2 Dream of Knights - Svensson C 12112 16,1
3 Nostro Value - Lönn C 1k111 17,6
4 Woodlight - Norman P G 56531 16,9
5 Il Re Frö - Svanstedt Å 11041 15,5
6 Greve Bravur - Nordström P 11402 16,2
7 Lass Jazz - Svensson E 11154 16,3
8 Winner's Rose - Lövgren J 00411 15,4
9 Baron Sund - Degiorgio C 43343 16,2
10 Wiss Rambo - Untersteiner P 26210 16,6
11 Fakir d'Inverne - Takter J 51165 15,9
12 Robespierre Star - Hansen J 42433 16,1

Bertil
0

Här blir det garnering!

mvh
Bertil

Bertil
0

Klass III, försök 5, med 3-åriga och äldre svenska hästar i svensk träning.

Greve Bravur kan snuva Dream Of Knights på ledningen och kommer sålunda att få en bra position. Men första gången på lång distans gör att jag har mina dubier ang. vinstchanserna.

Jag sneglar mot de bakre regionerna i tron om att detta rejs kommer att bli en speed-uppgörelse. Förstavalet faller på Robespierre Star. Visst krävs det en gnutta flax, men vilken spurt han har! Med lopp i kroppen, så bör Fakir d'Inverne vara ett trevligt streck på bongen när ni lutar er bakåt i travsoffan.

Den adelsmässiga stamningen hos Il Re Frö kanske kan locka till spel. Han är lite skör, men ska inte missas från detta läge och speciellt inte om han är fräsch, vilket vi får hoppas på nu när "Svanen" plockar ut den efter Varenne ättlade tyska hingsten.

Ett par bubblare är Nostro Value som tränats likt inför en OS-start och körs met utryckare för första gången. Han kan mycket väl knyta upp svansen på sin konkurrenter. Winner's Rose är inte heller borta trots läget, då distans och form talar till dennes fördel.

Bruce Tooma måste ha tur om inte innerspåret ska bli en fälla.

mvh
Bertil

ThomasH
0

Nostro Value kommer ju form formstallet och verkar trivas på den långa distansen, jag chanspikar

Bertil
0

Hörde du Professorn när han uttalade sig ang. detta lopp på luncgdubbeln tidigare idag…

mvh
Bertil

brutalaccent
0

Klass III, eller jah! Bertil har täckt den biten. då tar jag hästarna istället.

Favoriten i detta lopp lutar åt att bli Greve Bravur. (???)

Varför? många 1:or i raden eller? Finns några minus(tar det i statistiken) för den hästen, men samtidigt ska man komma ihåg att kommer han till spets kan det vara en vinnare. men, jag vurmar för att vi ska tippa emot favoriten denna gång.

Winner´s Rose som Bertil nämnde tycker jag verkligen är intressant i detta lopp. Var faktist den första som fångade mitt öga. Jag gillar Jocke L som tusan och hoppas att han får iaf en seger på hemmaplan denna lördag(Nej, jag tror inte Brioni vinner i Guld)
Stallet lyser oftast med form. Jocke kör nästan bara egna hästar och det kan ha med och göra att hans seger% är så hög. Men jag ska vända och vrida lite på chanserna för henne i detta lopp. Bertil går på känslan, jag tar statistiken på henne istället. -;)

Finns några till, men dessa överlåter jag till er andra.

Statistiken då:

Ja, vad är det egentligen som talar för våran skräll Winner´s Rose? ni måste vara lite nyfikan va? Startspåret är iaf ett litet minus, distansen har hon aldrig provat tidigare. Jo, det/eller hon är enda stoet. Vilket brukar vara en plusfaktor i dessa sammanhang samt hennes ålder.  Favoriten - 3åring brukar ha väldigt svårt att infria vinstförhoppningarna, sedan att detta är en favorit gör ju att man gnuggar händerna ännu mer - fälla fälla! Winner´s Rose är av den finfina åldern 5 år som har ett extra plus på åldersfaktorn i loppet.

I övrigt brukar det se ut så här…

1-5 på strecken brukar vinna 4 av 5 lopp(80%).

Bertil
0

Intressant som alltid, brutalen!!!

mvh
Bertil

brutalaccent
0

drog iväg ett redigt platslir på Winner´s Rose. gav 3,95 på Unibet. -:D

Sedan tycker jag det var en ritkigt bra insats av Svanens Il Re Frö som trots en galopp mitt under slutrundan vann relativt enkelt. Tog då bort den helt från systemet idag. det fick man lida för. -:(

Bertil
0

gonzo, den lille filuren hade Il Re Frö på spikmästaren ;-)

och så här skrev jag ovan: "Den adelsmässiga stamningen hos Il Re Frö kanske kan locka till spel. Han är lite skör, men ska inte missas från detta läge och speciellt inte om han är fräsch, vilket vi får hoppas på nu när "Svanen" plockar ut den efter Varenne ättlade tyska hingsten."

mvh
Bertil