Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 554 ggr
Bertil
0

V75-6 Jägersro 5/9/09

**Lopp 9. V75-6 V4-3 DD-1 Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Victory Love - Svanstedt Å 11001 12,0a
2 Uncle Joe's Jet - Lövgren J 043d1 12,2a
3 Yankee Challenge - Adielsson E d2112 12,3a
4 High Hope Face - Sjunnesson J 37422 10,9a
5 Nouvelle Pelle - Falsig B 13042 13,0a
6 M.T.Buffett - Uhrberg T 00223 12,3a
7 Paper Moon - Kihlström Ö 23304 12,0a
8 Quito Gold - Forsgren L 10254 12,2a
9 Ivanhoe Diamant* - Kolgjini L 10400 12,1a
10 Sir Remington - STRUKEN
11 Minos Vang* - Takter J 1d121 10,8a
12 Mighty Value - Goop B 02422 13,3a

Bertil
0

Minos Vang piskar förhoppningsvis skiten ur alla övriga dödgrävare i denna avdelning.

mvh
Bertil

freddiv
0

Victory Love då?

Bertil
0

Om jag HOPPAS att Minos piskar alla, så kan jag väl inte beakta VL….. meeeeen, låt mig fundera några dagar…. ibland ändrar jag mig…. ;-)

mvh
Bertil

freddiv
0

haha , man måste ju säga emot =) , Annars skulle detta forum vara dött!

Bertil
0

Absolut :-)

mvh
Bertil

Bertil
0

Silverdivisionen, försök 5 för 3-åriga och äldre.

Minos Vang är ju ett härligt djur. Formen är bevarad och blanka tofflor fram. Det finns några hårdingar i loppet och jag sänker min kaxiga attityd i #1 till en 4:a ;-). Han kan göra hela loppet själv och loppet utvändigt Skully Gully för 14dgr sedan är i klass med Nobelpris i dödenslöp. Senast trimmade han frisyrerna på alla medtävlare och kommer han fram tidigt denna gång så kan det bli en ny refräng på samma sång.

Victory Love måste komma ut tidigt ifall det finnas segerchanser. Han blir troligen instängd och är då beroende av vad andra gör. Ändå är han ett givet garderingstips på form och kapacitet.

Yankee Challenge tar ledningen och där lär han väl lufsa ett litet tag. Möter hårdare motstånd nu, så jag tror mer på matlapp än seger.

Med rätt löpning och soluppgång på upploppet, så ser jag bra chnas för trojkan M.T. Buffett, Ivanhoe Diamant och min ständiga varning, Sir Remmington. Skvallret från stallet säger att sistnämnde skippar Murphybländaren och körs med huvudstång istället. Vidare slipper han galoscherna.

En bubblare får ni i Paper Moon. Premiärdans med Örjan och det kan sätta sprätt på vilken best som helst. Tror hon kommer fram tidigt och då är det ju närmare till himlen än för de bakomvarande.

mvh
Bertil

Bertil
0

Sir Remmington är struken… Tror att det räcker med tre bävers i detta loppet, nämligen 1-3-11

mvh
Bertil

ronamic
0

Fasen, han kändes ju riktigt het i detta sällskap. Råkade få in Mighty Value som reserver, vilket kanske inte var helt tokigt ändå. Otroligt tråkigt läge dock, men tycker att han var godkänd som tvåa senast i ett liknande gäng. Med maximal klaff kanske? :D 1%!

brutalaccent
0

#8 - har o kollat på den herren, läget var emot, annars så hade det varit ett riktigt bra platslir på formen hans.

Bertil
0

Citerar mig själv… "Yankee Challenge tar ledningen och där lär han väl lufsa ett litet tag"… nu blev det ju lite längre än ett litet tag…

mvh
Bertil

brutalaccent
0

blev onekligen Jägerslunken där framme i detta lopp. 22-tempo första 1k m borgade för en smått överlägsen seger för Erik. snyggt om man hade med den, men jag trodde att Johnny skulle vara modigare och gå framåt tidigt i detta lopp. men icket!

statistiken med att strecka 1-5 i detta lopp höll då Yankee C var 3.e handare.

Bertil
0

Johnny var ju lite väl defensiv här och blev nog lite uppläxad av Lutfisken efteråt… Med all rätt, givetvis!

mvh
Bertil

brutalaccent
0

det hoppas jag, sitta där bak o fisa med en häst som har formen i zenit, tror han att Minos Vang ska springa 06,0 sista 600m?