V64-3 Solvalla 27/12/06
**Lopp 5. V64-3. Tvilling.
****2140:
**1 Lars Palema - Lennartsson P 015d0 17,8
2 Simb Rouge - Frick J 00014 18,4
3 King of Shogun - Goop B 0010d 17,8
4 American Princess - Jansson T 20345 17,6
5 Excellent Farming - Aikio P k5k31 16,7
6 Novitet November - Widell K 20027 17,3
7 Bighouse Andy - Kihlström Ö 410d4 16,7
8 Åhlunda Bozzebuz - Sjöström C dd204 18,4
9 Tearful Hornline - Lundin H 04320 17,3
**2160:
**10 Pythagoras Karsk - Adielsson E 01101 16,8
11 Dalstuga Garfield - Frick K 04614 16,8
12 Feffe Carre - Malmqvist R d5d12 17,7
13 Mississippi Boss - Sundberg H-O 1d014 17,1
14 Like Me Victory - Svensson A 51230 15,2
15 Scarlets Lindy - Andersson J 0353d 15,9
Pythagoras Karsk har gott om tid att runda framför startande bävrar och jag tror inte att det ska bereda honom några större problem….det lutar åt en spikning från undertecknad
mvh
Bertil
Pythagoras Karsk är fanemaj en helt underbar häst att kolla på, ska helt klart med tidigt på lappen, men en spik känns mycket tveksamt,hehe.
Mississippi boss segerstrider utan tvekan om felfri, troligen vinst då också som alltid.
Excellent Farming är en bra häst också, gick fin tid senast och kommer han iväg hyfsat från spåret så räknas han tidigt.
King of Shogun är också en högkapable häst, dock galoppbenägen också, segerstrider garanterat felfri.
helgardering på dessa 4 hästar
Är benägen att hålla med dig om att spik på PK är för tufft, men jag tycker mig se hela loppet på näthinnan och där finns ytterst få om ens någon utmanare….även andra priset är väl värt att kämpa för, så varför köra livet ur sig för risken att hamna utanför matlapp…
mvh
Bertil

King of Shogun är spelad på 62%. folk verkar ju bara gå på att kusken heter Björn Goop. folk måste verkligen ha förtroende för denna väldigt osäkra häst. hur ska det gå nu när han kommer ut på en helt ny bana för honom?! nej! jag tror att han kommer att kasta sig i galopp och vilja springa hem til stallbacken. han kommer inte med på min bong iaf.
däremot kommer Feffe Carre med på min bong. endast streckad på 6%. det är alldeles för lite.
FC är med på min ram också liksom Mississippi Boss
mvh
Bertil

kommer att ha med mig Bighouse Andy i detta lopp. 15% och är rätt så snabb iväg första biten. åt snabbt igen ett tillägg på 20 meter sist och höll bra i loppet som 4:a efter bla Excellent Farming som höll promenad tempo i det loppet. nu står dom jämnsides och tror att Örjan kommer att sända fram denna kamel till spets och kan stanna där mkt länge om det inte är så att någon av bakspårshästarna kommer och ställer en fråga. då får han iaf en bra rygg att gå i.
men om King Of Shogun går iväg felfritt och inte tappar så mycket så är det ju en ganska bra vinstchans då hästen har hög kapacitet och bäst läge av alla de bästa hästarna i loppet. Goop är sedan sveriges bästa kusk när det gäller att hålla hästar i trav enligt mig.
Feffe carre är överskattad,. har egentligen inte visat något alls i sina lopp, möjligt det är en bra häst men han har inte visat något och just därför är han inte i närheten av min bong.

tror inte att han kommer till spets, för det kommer Bighouse Andy att göra. -:) hoppas jag iaf.
hehe, syftade inte på spets utan mer komma förre tex 5:an eller omkring 2-4:e utvändigt. Bighouse är ju en ganska dålig häst och kusken borde släppa till första bästa motståndare. Kanske King Of Shogun då.
Jag har också med de där bävrarna och hoppas på lite rensning bland systemen ;-)
min rank: 10-3-13-12-5-7
mvh
Bertil
ser att Mississippi Boss bara är streckad på 19%, helt otroligt. Mycket svårt att se någon besegra denna kanon om hon fungerar hyfsat bra i travet och inte galopperar, finns grymt hög kapacitet i hästen. Tyvärr väldigt osäker :(
Spelad till 10ggr…ett bra V/P-spel
mvh
Bertil