Åkes nya påhopp på Goop.
I V75 3 idag, såg man hur Anelka galopperade i första sväng, helt omotiverat. Orsaken var att Åke bara tryckte sig ner på Anelka så att hans Ingrid fick en bra position, enormt fult gjort, eftersom alla förstår varför han gjorde det, nämnligen satt ju BJÖRN GOOP i sulkyn, de är ju inte direkt bästa vänner nu.
_Jag hoppas för travsportens bäsa att han får något starff, allt annat skulel vara skandal. Är riktigt sugen på att punka hans hästsläp när han ska åka någonstans.
_EDIT: Orkar bara inte.
han fick 3 dagars avstägning och 2000kr i böter.
men jag som hade anelka på spikmästaren jag får ingen ersättning ;-))
mvh
Bertil
Nej, men du kan få 300 fria slag på idioten Åke va mig.
Han beter sig som något jävla barn. Tjurgubben nr.1.
Efter detta uttalandet också, pricken över i:et :
(Ingrid Palema hamnade i andra par utvändigt från sitt dåliga startspår. Sedan blev det en ganska tuff slutstrid mot Majesty Of Rock, men Ingrid Palema höll nosen först. Åke Svanstedt, som vanligt fåordig i vinnarcirkeln, meddelade bra form innan start men menade att det är omöjligt att vinna från spår åtta över kort distans.)Tack Åke, om ma hör det innan loppet, lirar man då ?
Vi vet ju att man aldrig ska lita på vad Åke säger om sina chanser, han är alltid pessimistisk. Jag lirade Ingrid så hon har en härlig löpskalle.
Haha, Tomas inte konstigt att du är nöjd och belåten din fuling 
Lite märkligt reglemente där man kan köra över motståndarna på första varvet och komma undan med böter men får behålla segern. Medans en knuff i sista sväng leder till diskning.
Hästägarna öppnar nog gärna plånboken och räcker över 3.000kr till Åke då 97.000 finns kvar av prissumman.
De som spelade på elller hade intresse i de andra hästarna står kvar med långnäsa.
Annars gillar jag Åke som tränare och kusk medans han är torftig som intervjuobjekt.