V75-1 Solänget 12/9/09
Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling.
Auto **2640:
**1 Staro Conch - Jansson T 31046 14,0a
2 On the Top - Landgren B 11311 13,7a
3 Yosemite Boko - Frick K 42123 14,5a
4 Toulouse - Svanstedt Å 40151 14,1a
5 Lill Arvid - Bergh R 74143 13,7a
6 Galax Trot - Adielsson E 14355 14,0a
7 Rate Born - Eriksson J 11105 13,8a
8 Itching - Lindqvist O A 30112 14,4a
9 Persos Seaman - Goop B 022d1 14,1a
10 Kick Party - Kihlström Ö 0d131 11,3a
11 Veikko Hornline - Ohlsson U 02352 15,0a
12 Abra Dimanche - Lennartsson P 41203 14,6a
spontant lirar jag Itching…
mvh
Bertil

Klass I över lång distans bakom bilen 2640a
först en irriterad fråga till mig själv. Varför dyker alla mina bevakningar upp i ett o samma lopp. (Rate Born, Itching, Kick Party)
Bäst chans av dessa har nog Itching som har riktigt bra form för dagen. frågan är bara om Ove A kan vinna ett lopp i V7??
Men det finns två som har bättre lägen och är liite vassare hästar:
Åke spänner upp vagnen bakom Toulouse och det är en riktigt bra häst i denna klass. Tror att det kan vara ett spikförslag i detta lopp.
Yosemite Boko gick riktigt bra i uttagningsloppet till Derbyt och var så när på att nå finalen men han inte ikapp Sogå Benito. Nu sitter Dottern Kajsa Frick upp bakom hästen, bra/dåligt??
Ett roligt skrällbud kan vara Lill Arvid som faktist gått bra i det två senaste loppen.
Statistiken då?
måste faktist vara ärlig o säga att det endast körts ett lopp i år över denna distans med autostart i år. där vann favoriten Fast Marke.
men generellt kan man säga att ju längre distans det är destor chans att någon av AB-hästarna (1-4) vinner.
Jag tar massor av bläsar i detta lopp… kan ju kännas skönt att inte spricka direkt ;-)
Börjar med Tolouse som är en tuffing på en passande distans. Tränar fint enligt stallet och körs barfota runt om. Ett alternativ är, vilket även brutalen är inne på, att spika och blunda, för att spara på strecken.
Yosemite Boko körs Unga Fröken Frick och han ska vara långt framme från detta läge. Gjorde det bra som bronsmedaljör bakom "omöjlige" Maharajah och Sogå Benito senast i Derbykvalet. Kan avsluta vasst trots att det är stayerdistans. Gick 1.13 sista tusingen senast!!!!
Hårt motstånd är det för Persos Seaman, men jag tycker inte att han ska se för många travspöken. Formen är i topp och han har fina ryggar att gå på. Gedigen insats senast.
Klassvandraren On The Top måste nog vara på topp för att snuva övriga bävers på segerhavren. Men formen är magnifik och troligen spetsar han, även om det från stallhåll hävdas att han nog går bäst bakifrån.
Itching spänner på sig alla pjäxorna och trummar iväg gld i hågen med en vetskap om att "Jag har form". Visst är det ett rövardrag, men sådana måste man ju ha en handfull av ifall man ska få ihop till mer än ett par frimärken. Tog heller inte ut sig helt senast då han förlorade mot Derby Star.
Tapperhet visades av Kick Party Senast. Örjan sitter upp i dressinen igen, men nu rycks alla tofflorna också… så man kan säga att turbon är påkopplad. Ska med om det garneras, då vi vet hur finurlig Örjan kan vara.
Lill Arvid, Rate Born och Galax Trot bevakas för de som har feta spargrisar redo för slakt.
mvh
Bertil
Citerar mig själv: "Hårt motstånd är det för Persos Seaman, men jag tycker inte att han ska se för många travspöken. Formen är i topp och han har fina ryggar att gå på. Gedigen insats senast."
Så blev det ju… och spelade faktiskt 100 VP :-)
mvh
Bertil