Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 338 ggr
Bertil
0

V75-4 Solänget 12/9/09

Lopp 7. **V75-4 V4-1 Tvilling.
****2140:
**1 Rano - Ohlsson U 03121 14,8
2 Biskop Thomas - Linderoth P 24131 15,9
3 Örbäckens Molle - Olsson D 31121 16,7
4 Sebastian Palema - Goop B d0131 16,0
5 Lifelong Love - Edin S 17133 17,9
6 Irishtapdancer - Jonsson C 45110 18,1
7 Keso - Kihlström Ö 12400 16,8
8 Rena - Kontio J 51143 16,4
9 Nemo Lavec - Lennartsson P d210d 18,0
10 Toprunner - Jansson T 20231 17,0
11 Badger - Lundberg P 231d0 16,2
12 Liability - Adielsson E 01214 16,3

Bertil
0

Liability har ju onekligen ett trist läge… meeen, kanske kan resten av stampet bli rundat :-)

mvh
Bertil

brutalaccent
0

Svante B:s Nemo Lavec är ju lite av ett ämne, men gud så osäker. varit ifrån nu ett tag så vi avvaktar och ser vad Båthen säger om hästen. Kanske Per L har smma körhänder som Örjan bakom denne?

Bertil
0

Klass III, försök 6 över 2140v

Ett öppet lopp som kanske inte är så krångligt ändå. Visserligen inga direkta spikförslag…förutom kanske ett.., men jag tror att det går att spara några streck.

Vi börjar med att plocka bort den som just nu är favorit, Rano. Han hoppas jag blir instängd från sitt första spår och därmed är vi av med honom.

Den ende från bakspår som jag tror på är Nemo Lavec, för vilken även brutalen höjer ett varningens finger för. Det är ju lite "valp" i honom, men detta motstånd är ju verkligen inte odjur av typen Maharajah. Farten är tillräcklige hos denne unge herre och Svante dizzar inte chanserna om han bara håller sig i skinnet. Det planeras för att lägga in växel R… R som i racing… Därmed får galoscherna stå kvar hemma i skohyllan.

Om ledningen strider två barfota barn om, nämligen Biskop Thomas och Sebastian Palema. Oavsett vem som lyckas att ta spets, så bör båda få angenäma resor och det är ju inte hästskit!!

Keso och Rena känns vara alltför enögda för att dyka upp i någon segerstrid. Av övriga är det sedan endast Liability och kanske Örnbäckens Molle som ska ha någon form av uppmärksamhet. På så vis, så har detta svåra lopp kokats ner till fyra alternativt fem streck.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

här hade vi råd att pensla på ordentligt, mest gör jag det för att: gör  Nemo Lavec bort sig så är det egentligen hur uppet som helst.

Biskop Thomas som Bertil nämnde tidigare spetas, vilket han gjorde senast och sedan spurtade till sig 1:a platsen i ett lunchlopp på Solänget. 15% för bli ett av mina två rysarbud då Per Linderoth kör hästen igen.

Det stora rysarbudet får bli Toprunner som gjorde debut i Sverige i förra starten på Bodens oval. Får denna häst spara speeden tillslut så kan det bli en riktigt fin placering. Förmodligen blir det inte så att han vinner, men 1% på en häst med sådana spurtrecurser skall man se upp för.

Varnade förra gången Badger var ute på V75, det gör jag inte nu. hoppas fan att han inte vinner.

Statistiken då?

Hamnar favoriten kring 50% har han tillsammans med 2:a handaren 50% chans att vinna loppet.

Det är riktigt spårplus för hästarna som står 1-3 så alla dom borde man ta med sig.

Annars så ser det ut enligt följande: 1-5 på strecken vinner 90% av loppen.

Ranking: A: 9  B: 2, 1, 3, 5, 6, 12, 10, 4, 7 

(kommer att spela alla dessa för att vara 100% säker..)

Bertil
0

Hehehe, här var jag vääääldigt fel ute: "Vi börjar med att plocka bort den som just nu är favorit, Rano. Han hoppas jag blir instängd från sitt första spår och därmed är vi av med honom."

Så var det med det tipset ;-)

mvh
Bertil