Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 610 ggr
Bertil
0

V75-7 Solänget 12/9/09

Lopp 10. **V75-7 V4-4 DD-2 V3-1 Tvilling.
**Auto **1640:
**1 Witness to History* - Jansson T 26300 11,5a
2 Juan Carlos - Bergh R 14303 13,9a
3 Freeman - Nisonen M 10551 12,6a
4 Device - Eriksson H 20203 11,6a
5 Beijing Man - Ohlsson U 03102 11,8a
6 Nicolas Cake - Kihlström Ö 41362 12,1a
7 Q.Forty Five - Redén D 34115 12,1a
8 Cash Winning Vita* - Svanstedt Å 15116 11,6a
9 Mutola Bob* - Lennartsson P 01343 12,1a
10 Staro Allentown - Goop B d1113 12,3a
11 Skully Gully* - Adielsson E 52111 10,2a
12 Days of Glory - Kontio J 24104 12,1a

Bertil
0

Jobbigt läge för Skully Gully… räkna inte bort detta ök för det. Beijing Man och Juan Carlos måste ju räknas på läget.

mvh
Bertil

Bertil
0

Silverdivisionen, försök 6 för 3-åriga och äldre över 1640a

Loppet kanske kan låsas på två hästar, Staro AllenTown och Skully Gully. Där den förste kan dra fram den andra. Jag ser båda med lika stor chans, men kanske att Staro Allentown är närmare guld-divisionen än övriga i loppet trots att han inte riktigt kunde följa Iceland senast.

Device får ett bra lopp och har bättre slagläge på Skully Gully denna gång än senast. Han är härdad i tuffa sällskap och kan öppna snabbt. Skor bak.

Dessa tre kan kanske väljas för att låsa loppet. Har man streck över, så ska inte Juan Carlos, Beijing Man och Cash Winning Vita nonchaleras.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

här har jag valt att spika Device som står på tur för en seger igen.

har varit ut mot Staro Allentown några gånger under året och fått stryk en gång och varit förre denne en gång. Chansar bort Staro A. eftersom jag hoppas på galopp där. haft på sig galoppdojjorna 2 av 5 ggr redan iår.

Skully Gully är en fruktansvärt fin häst, men jag tycker att loppningen han fick senast var optimal och väldigt turlig. hoppas att det strular mer nu på lördagför Skully G.

Device kommer nog till spets rätt snabbt och därifrån kommer han att bli svår att ta ner. Så vill jag se det iaf och hoppas att det håller. man får se det som så att det är 3-hästars lopp med 9 st rundningsmärken för att vara lite elak. -;)

Satistiken då:

generellt sett kan man säga att 2:a handaren i detta loppet har ett rejält övertag medans 2:a handaren(Staro A.) har ett byngligt utgångsläge denna gång. för statistiken kan man bara hoppas på att Device går och blir 2:a handare i detta lopp.

för at vara 98% säker på att pricka in vinnaren bör man strecka iaf 1-7. men eftersom att det egenligen bara finns 3 hästar i loppet borde det motsvara den 5:satsen denna helg.

Ranking: A: 4  B: 11, 10  C: 5, 8, 9, 1, 2

Bertil
0

Device blir nog svårslsage… men tänk om Nicolas cage dyker upp på linjen…

Mina hästar: 10-4-11-5-8-6

Resten struntar jag i :-)

mvh
Bertil

brutalaccent
0

"Kakan" kan bli farlig med Örre i vagnen. är fan livrädd för den mannen. Han är som en Assasin eller Kryptonit för mina system ibland.

freddiv
0

Sugen på att spika antingen Staro Allentown eller Device. Någon kan ju hjälpa mig :)

brutalaccent
0

tillbax till det långa landet falukorv.

tycker att det mesta av argumenten för vilken pik man ska ta i detta lopp står ovanför.

Själv går jag all-in på Device och hoppas på turen. (spitz och zlut)

freddiv
0

Ja jag kom hem igår :) Så det var bara att sätta sig och analysera v7an :D

Jag tänker på Device också, han har helt klart bäst spår än övriga konkurenter

Bertil
0

Visst hade det gått fint att låsa loppet på Skully Gully och Staro Allentown… Imponerande speed av Skully Gully

mvh
Bertil