Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1293 ggr
Bertil
0

V75-6 Solänget 12/9/09

Lopp 9. V75-6 V4-3 DD-1 Tvilling. Auto **2140:
**1 Nimble - Linderoth P 11021 14,9a
2 Copper - Wickman P k2512 12,9a
3 Delamain - Goop B 43711 13,2a
4 Brianson - Melander G d0111 14,1a
5 Swift Triumph - Östman J 42125 13,0a
6 Rea Montana - Karhulahti V 01055 14,4a
7 Super G. - Svanstedt Å 11424 13,1a
8 Conventum Hall - Kihlström Ö 43250 14,3a
9 Wenonah J.L. - Eriksson L 44214 14,4a
10 Ibiza Broline - Lennartsson P 02351 12,8a
11 Jackpot Gelj - Kontio J 21022 15,0a
12 Electrum - Ohlsson U 11143 13,4a

Bertil
0

Håller bara Super G. som senast, så kommer han snabbt in på bongen.

mvh
Bertil

Bertil
0

Klass II för 3-åriga och äldre svenska hästar i svensk träning 2140a

Jag håller Super G som moralisk vinnare av detta lopp, men det finns bra utmanare. Han kan starta bra och balansen blir som senast. Han bör få ett långt mer gynnsamt lopp än senast, där han ändock hann med att visa vilka fartresurser han besitter.

Det från Varenne stammade stoet Ibiza Broline har stor talang, men lika stora problem att hålla ihop aktionen. Konvergens av biorytmkurvorna gör att hon enkelt sveper fältet… men, men, men… Hon skall dock streckas tidigt. Går med skor.

Rea Montana möter enklare motstånd än i Derbykvalet, då Yield Boko och Marshland blev för svåra. Laddas för spets och tävlra barfota som vanligt.

Glöm inte Brianson, som gjort det bra på slutet. troligen är detta gäng för svårt, men han kan öppna hyggligt så helt borta är han inte.

Nimble körs barfota, men frågan är om han kommer ut i ljuset från innerspåret.

mvh
Bertil

Morbid
0

Har alla missat vinnaren i V75-6? 

2 Copper - Wickman P k2512 12,9a

All in på den?  Skrattande

Morbid

Bertil
0

Farbror Morbid!

Inget dumt drag och den finns faktiskt med på mitt system… Men skulla jag skriva om alla hästar i alla lop, så skulle jag nog behöva lägga ner mer än en dag i veckan på detta. I nuläget låter det sig dock inte göras.

Copper åkte ju på kvarka när han gästade Wahlmans stall och hamnade i en halvår lån konvalescens. Han kommer inte att knäppas iväg utan tillåts lulla på i sitt eget tempo för att inte bli för ivrig… Var hamnar han då… Endats balettskor fram enligt stallet, vilket även tror på en framskjuten placering. Väljer man fler än 6 bävers i loppet, så bör han med på bongen… enligt mig, alltså Flört

mvh
Bertil

brutalaccent
0

tycker detta är ett intressant lopp.

Finns några finfina djur här och några som egentligen är 50 meter bakom dom andra.

Vill lyfta fram Super G som redan är nämnd. senaste loppet tycker jag bara är attlägga i arkivet och se som ett omöjligt lopp att vinna från det läget och den löpning som han fick. Åke kommer nog att ladda framåt tidigt för att sedan vinna åkandes tror jag. givetvis finns det hästar jag är rädda för, Delamain har gått bra på slutet, men borde egentligen vara lite mindre streckad. Björn upp, vilket medför säkert 30-50% mer streck än befogat.

till imon har jag gjort två st system. Ett större åt ett bolag där jag valt att ta med 5 djur för att känna mig säker.Egentligen brukar det endast behövas 1-4 på strecken för att ligga inom ramen för ett rätt så säkert spel på runt 80% chans att hitta vinnaren. Men jag valde som sagt en 5: häst som jag följt och vunnit en massa på sista tiden. Wenonah J.L. (1%) måste ses som dunderskräll då hon är minst spelad i loppet. Men jag tycker att det är fel, läget är ju faktist okej i och med att hon sitter bra till redan från början och kan få ett fint lopp i utv. position. har gått bra tider utan att vara med där framme och slåss om vinsten.

på Statistik-systemet valde jag att spika Super G. eftersom andrahandaren har överlägest bäst segerchanser i detta lopp. Är för tillfället 3:e handare men imon kommer de att stiga och han kommer att stanna som 2:a handare i loppet.

Statistiken då:

1-3 på strecken vinner 75% av loppen samt att 2-3-handarna vinner nästan 60% av loppen

1-7 på strecken ska vara 98% vinstchans, så kanske att Copper hinna smita upp till en 7:e och sista plats på "100%" listan.

Rankar: A: 7  B: 3, 10, 9, 1  C: 5, 2, 6

Väljer att ta med det AB-hästarna på mitt stora system och spikar min utgång (A) Super G. på statistiksystemet.

Bertil
0

Hehehe, brutalen… då har även du Copper som ett garneringsbud efter 6st förstahandsbävers ;-)

Vore kul om Morbid knäppte oss på näsan… det är ingen dålig häst… egentligen.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

nej det är det inte, men det är även en otoligt osäker häst som tycker om att snava och snubbla i spåren. -;)

jag hoppas att JAG knäpper alla på näsan med Wenonah J.L.

-"och där brinner 99% av alla system,nu har vi endast en enam spelare kvar med chans till 7 rätt! Ska vi se om "Hockey" kan fixa miljonerna till Umeå!"

Bertil
0

Rea Montana hade ju formen bevarad.

mvh
Bertil

Morbid
0

Men huvva så dåligt det gick för min "klara" vinnare…    :)

"Ställer mig i skamvrån"

Bertil
0

Nästa gång kan du sitta med vinnaren… till oddset 25ggr ;-)

mvh
Bertil

Morbid
0

Jao, det där är en hest som jag kommer att ha ögonen på framöver, jag har tyvärr inte sett loppet men jag undrar nästan om hästen var okay idag…  Men men, inga tårar över det, nu är det bara att ta nya tag, t ex till i morgon…    :)

/Morbid