Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 376 ggr
Bertil
0

V75-3 Solänget 12/9/09

Lopp 6. V75-3 V5-5 Tvilling. Auto **2140:
**1 Giant Superman - Larsson F B 402d2 10,4a
2 Triton Sund - Kihlström Ö 51200 09,9a
3 Star Running - Goop B 043d1 11,9a
4 Lucky Dream B.L. - Olsson R N 20431 11,8a
5 Acclaim - Eriksson H 20315 11,5a
6 Beanie M.M. - Jansson T 40310 11,9a
7 Year in Review - Svanstedt Å 12101 10,6a
8 Adrian Chip - **STRUKEN
**9 Debbie Brodda - Adielsson E 05422 10,9a
10 Quantum Classic* - Kontio J 10151 11,7a

Bertil
0

På senaste tid trötte Triton Sund är säkert inte intresserad av 2:a priset. Den som utmanar är i första han Acclaim, vilken segrar när som helst… hoppas jag ;-)

mvh
Bertil

Bertil
0

Silverörnen - Gulddivisionen, försök 6 över 2140a

Triton Sund kan vara ett spikförslag, men jag väljer att komplettera. På "Åkern" senast efter en lyckad utlandsturné, blev det helt fel pace i loppet och han kollrades bort utan att få visa hur tapper han är utan tofflor under Örjans piska. Här bör vi få se på andra havrekakor och jag bortser från senaste prestationen.

Acclaim vinner igen närsomhelst och med lite tur så löser det sig fint positionerna. Dessutom har ju visat att han kan öppna… fast jag tror inte att någon snor ledningen från Giant Superman.

En chansning kan vara den lite känslige Year In Review trots att han hamnat lite väl långt ut på vingen. Barfota blir det och med vinst i bagaget efter vila, så kan det vara klokt att lägga en röst på Kung Åke.

Med fint smyg, så kan det bli en trevlig dag för Debbie Brodda. Men då får det inte bli något snigeltempo.

Övriga som kan vara värd ett streck är Beanie MM och Adrian Chip.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

visst, Triton Sund är verkligen en berättigad favorit i detta lopp. har tagit spalken av flera stora hästar det senaste året. men jag tycker inte att formen är där, inte som dom varit det det ritkigt stor loppen. nu är ju motståndet enklare. men jag tycker ändå att vi ska titta runt lite i startlistan.

Form slår klass brukar man säga när det gäller hästar. men i guld brukar det istället vara rutin och insprunget på kontot som regerar.

jag föreslår en blandning av dessa. det finns framförallt 2 st som jag tycker ärvärda att ta med på systemet denna lördag.

Beanie M.M. har i det två senaste loppen varit en riktig krigare. vann ju även nästsenast. i senate loppet var det svårt att ta något på täthästarna C.C. och Torvald P. inget att säga om det från bricka 12. Väljer Torbjörn att ladda med hästen kan han säkert få överta ledningen från Star Running som nästan är en bilföljare och spetsar initialt. Dessvärre kommer nog Örjan sända framåt med Triton Sund och då kan det bli tufft. Men man kan ju hoppas på att det strular för Triton under vägen framåt.

Adrian Chip har sett finfin ut sen senaste tiden och senast gick det inte att ta på C.C. och Torvald P. trots perfekt lopp in på upploppet. Adrian är snabb ut och Bergh är ju känd för att ha myror i brallan så det blir nog framåt snabbt. Skulle han landa utvändigt om Beanie M.M. så lär Adrian C. bli avlöst utav Triton Sund och då bjudas på en perfekt resa igen.

jag chansar och hoppas på favoritfall här och garnerar upp Triton S med det två nämnda.

Statistiken då:

19 lopp körda i år och så här ser det ut:

• 1:a rankad vinner 21% av loppen (lågt)
  • 2:a rankad ligger på hela 47%
  • 3-4 vinner 21% av loppen.

Samtliga dessa ger en infrielsechans på 89%.

Ser man över ett längre perspektiv så ligger det till så här. 1-3 på strecken vinner 70% och 4-7 resterande 30%

Ranking: A: 2  B: 6, 8  C: 5, 7, 1

Bertil
0

Adrian Chip - STRUKEN

mvh
Bertil

brutalaccent
0

får man in Acclaim på reserven, 12% spelad just nu. Hejja "hockey"…

freddiv
0

Kan inte Åke ha gjort ett förvandlingsnummer med Year In Review? :)

brutalaccent
0

2:a handarna fortsätter att vinna…