V75-2 Solvalla 30/12/06
Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
Auto.**2140:
**1 Special Cat - Ohlsson U 74124 15,5a
2 Bexipop - Ingves P 10121 14,3a
3 Biot Village - Falsig B 215d1 15,4a
4 Beijing Man - Widegren D 14114 13,0a
5 Estragon Dag - Untersteiner P 31230 15,2a
6 Oh so Good - Wester L 5d212 14,9a
7 Enough Bitter - Eriksson U 51322 14,5a
8 Design Kemp* - Takter J 32630 14,0a
9 Carbonate - Uhrberg T 51010 13,5a
10 Born to Dance - Kihlström Ö d1113 14,7a
11 Ricard - Goop B 14065 14,0a
12 Javelin Q. - Adielsson E d1416 14,1a

tror på biot Village
Kul att du är med i diskussionerna Nea_91.
Tyvärr får du inte min support denna gång och det är ju bra det…det är ju därför vi diskuterar ;-)
Jag håller fram Beijing Man, Bexipop och Born To Dance. Vidare kan Special Cat om han kommer iväg ordentligt och Oh So Good blanda sig i leken
mvh
Bertil

#1 vi tjejer får hålla ihop. jag tror också på Boit Village.
BIOT…visst, men spikar ni…om inte vad garnerar ni med??
mvh
Bertil
Special Cat och komma iväg ordentligt går inte ihop i samma mening, hehe:) spåret är väl skitsamma eftersom han ändå hamnar sist som alltid…..Bättre kusk nu som fattar att man ska köra i hårt tempo med den hästen så nu finns det en vinstchans kanske.
Bexipop lär väl ha en mycket bra chans som alltid, finsn en ruggig kapacitet i Bexi.
Känns lite tveksamt med Beijing man nu när det är 2140m, på kort distans hade han väl haft en bra chans? nu vet jag inte om det håller hela vägen……
Born to Dance går ner i klass till detta loppet jämfört med senast och med lite klaff så flyger örjan som vanligt på uploppet :-)
Biot Village var varningen och utropstecknet senast,,, väldigt fin häst med kapacitet och borde räknas även nu i finalen.
blir väl en elr många här,,,spika Bexi elr ta med en 5 hästar.

#4 Nej inte spika. men med på kupongen ska han! . Garderingar: Born to Dance, Beijing Man, Bexipop och Carbonate. Mina åsikter
Carbonate är inte i närheten av att komma med på min lapp pga läget och motståndet, lär inte ha någon chans här. Går oftast bara från ledning och dödens.

håller med Nijo, han har rätt så bra form annars. men är ordentligt beroende av spets. så han kommer inte med på min heller. Biot Village har varit sjuk efter senaste starten. varit borta en Månad, så jag kommer nog inte att ta med honom.
Men Beijing Man springer till täten så kommer Born To Dance att få välja rygg på honom och kunna följa med en bra bit in i banan. min förhoppning är att han ska kunna ta sig fram till 2-3 utv och därifrån senare lösa detta lopp in på upploppet med 2-3 längder.
Örjan kommer att hitta ett finfint slagläge för denna valak att avgöra. Spik! denna gång är det bestämmt långt i förväg och det känns förbannat skönt!
tack för infon om Biot Village,,, tar inte med den på mitt system då heller.
Uffe Ohlsson verkar dock lite småoptimistik angående special cat,,,,borde få det riktigt svårt men den hästen går från klarhet till klarhet tycker jag.
Bexipop är klar förstahäst annars, Beijing Man och Born to Dance är 2+3:e hästar, tror väl loppet står mellan dessa 3 framförallt.

jag utgår ifrån att Beijing Man kommer till spets och Bexipop kommer att vilja ta över. tror dock inte att Dan Widegren är villig att släppa när han nu fått bra utgångsläge. BM och Dan har nog ändå gätt bäst när det gäller sprinterdistans. och det verkar som om det är hans bästa distans då han endast springer sprinter nu förtiden och har en seger procent på 13över just denna distans. så bort med honom.
Bexipop är en vannanlopps häst. och därför tar jag bort honom. måste ju skära i systemen någonstans.
jaha? vad baserar du det på? tycker Bexipop går bra hela tiden, är inte hästens fel om kusken kör bort den. Anledningen till att Bexi inte vann för 2 starter sedan på v75 var just pga Ingves körde bort chanserna, i normalt fall vinner Bexipop detta loppet med 5 längder. Beijing Man må vara bäst över 2140m, men detta motståndet är inte så blodigt och får han bara fuska bort lite så finns helt klart vinstchansen där, allt hänger väl på om Ingves ska FEGA sig igen och hur bra Special Cat kommer fram elr om han kommer fram till dödens.
En rolig rysare i loppet är annars Estragon Dag som besitter fin kapacitet och har bra läge nu, kan helt klart skrälla.
born to dance bästa hästen eller ? precis som du säger nijo bexipop kommer nog göra upp om det här… var ju ruskigt bra senast
Born to Dance är knappast bästa hästen, är inte lika bra som Bexipop på något sätt när den hästen fungerar. Skulle väl tro att Beijing Man med barfota balans inte är sämre än Born To Dance, typ lika skulle jag tro, iallafall med dessa förutsättningarna.
Det som talar mot Bexipop är att han är lite osäker i travet och har en sämre kusk som körde bort han senast, därav finns det väl bättre spikar som tex Black Gold och Juvel Neo.

vem har sagt att Biot har varit sjuk? har ni pratat med Bo eller ? eller Tony kanske?

jag baserar mitt resonemang på att han vinner i snitt varannat lopp. varannan-lopps-häst! hänger du med. -:)
Tycker att formtoppade Petri Puri och Bexipop är hästen att slå

Biot Village Bo Falsing till V75 Guiden:
"Han blev sjuk efter senaste starten och fick stå över några jobb"
Har varit borta en månad efter senaste starten, och vad jag kan läsa av hans resultatrad så verkar den hästen gå bättre om han får göra täta starter. därav plockar jag bort honom.

vad har Dan Widegren med Bioten å göra?
Dataintrång?? ;-)))
mvh
Bertil

ohoj! skrev fel namn. ursäkta så himla mkt. är korrigerat nu!
stabilt "brutalaccident" ;-)))
mvh
Bertil
men i travronden säger Bo falsig att allt är bra och hästen tränar väl,, verkar som att Bo Falsig tror på vinstchans = jag streckar!

känns som onödigt att strecka i denna avdelning när Born to Dance flyger fram över upploppet och sätter mulen först. -:)
hehe, Born to Dance är inte i närheten av Bexipop,,,kommer skilja minst 4 längder över mål. Fanemaj klasskillnad, särskilt när Born to Dance har bakspår och Bexipop framspår,,,Born to dance måste gå på lång väntan och speeda sista 300meterna, men då komemr Bexipop redan ha dragit och vara i mål.

det kommer att vara högre tempo i detta lopp än det som Bexipop varit ute i under en senaste tiden. sedan kommer han att få ett tungt lopp i vilket fall som helst. detta passar Born to D. som då kommer att flyga fram över upploppet efter finfina ryggresor. -;)
Jag tror vinnaren i det här loppet börjar på B…
Barfota på Beijing Man, då spikar jag nog. I övrigt Bexipop och Born To Dance…
Beijing Man kommer tvärnita 300m från mål, brukar aldrig klara medeldistans så bra. Varför ska sedan Bexipop få ett jobbigt lopp?? har ett superspår och jag blir inte det minsta överraskad om han tar ledningen direkt eller får överta,,,,,spel mot ett mål om bexipop inte galopperar eller Ingves kör bort honom igen.
kan sedan säga att bexipop har gått betydligt tuffare och snabbare lopp än vad Born To Dance har gjort,,, det är en mesig häst som viker sig så fort han måste göra något på egen hand, precis som acclaim. det blir lååååångt fram när uploppet kommer.
Ja, att du hatar Acclaim vet väl hela TIF vid det här laget…
Men att du tror att Bexipop ev kan ta spets var mer överraskande, har ju inte visat på någon värre startsnabbhet från bra lägen i två senaste…? Att Bexi får överta, ja kanske men då är det inte Beijing som sitter där. Känns närmast som Beijing är den som övertar om han nu skulle missa från början. Vi får se…
inte konstigt, Bexipop har inte laddats de 2 senaste starterna, hon är startsnabb och det vet jag, mer osäker på om det går att svara ut beijing man. Vi får se hur mycket Ingves vågar ladda pga galopprisken.

*gnider händerna och längtar till imon*
# 30
*ler*
Men Lasse Wester kanske kan stöka till det i morrn igen…?
Åh så bra, han e…
Born To Dance fast med allt sist, enda som talar emot är bakspår i en final.
Om Bellini, Key to Dream eller Go on Pale skulle vara med i det här loppet, var för sig, skulle de vara favoriter. Nja, för Bellini… Born to Dance var trea med krafter kvar mot just dessa tre förra veckan. Normalt så är Born to Dance förstahäst, men bakspår e bakspår. Jag tror dock att Widegren har att köra med Beijing Man plus att det luktar spets… barfota=känns som en bra idé. Bexipop var ruggigt bra sist men luktar grovjobb igen…=värre.
Born To Dance kan aldrig vara en motiverad favorit eftersom han aldrig kan göra något själv i loppen och kräver alltid tur för att vinna, sedan säger alla alltid "ja men han var instängd och kom inte ut" ja, SJÄLVKLART! hästem måste ju köras på det sättet.
så vad talar mot Born to Dance? dåligt spår, måste ha bra tempo där framme, måste ha ryggar till 300 kvar och inte ens då är dte säkert han vinner eftersom det kan finnas bätrtre hästar här.
Jag bryr mig inte alls om Bexipop får dödens och måste göra allt, hon vinner ändå för att så bra är hon! tillskillnad från born to dance…..