V75-3 Solvalla 30/12/06
Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
Auto.**2140:
**1 Bar Code* - Adielsson E d3115 13,2a
2 Triton Sund - Kihlström Ö 13301 11,7a
3 Tag The Devil* - Persson G H 43220 10,6a
4 Robinson Starlight - Goop B 04150 11,7a
5 Zoccer Wadd - Lennartsson P 22212 11,7a
6 Prime - Uhrberg T 12331 12,8a
7 Brunton Tilly - Kontio J 52526 11,5a
8 Tunk Nafets - Widegren D 26124 12,3a
9 Good as Dollar - Jansson T 26250 13,1a
10 Acclaim - Eriksson H 22531 12,5a
Ett guldlopp som jag gillar skarpt, en möjlig helgardering :)
känna väldigt jämnt här, men A hästar får bli Bar Code+Triton Sund+Zoccer Wadd.
Hade hoppats på bättre läge från Brunton Tilly, kan dock ändå gå med lite klaff. Prime var helt underbar senast, stenhårt motstånd även nu men jag vet ej fan asså om det inte kan bli vinst igen.
får acclaim ett lika perfekt lopp som senast? tveksamt och det är betydligt hårdare motstånd nu, men han kan segerstrida om lite flyt, dock en ganska stor risk att dte blir för långt fram.
Tror nog att TAG THE DEVIL blir giftig från spets om han inte stannar till slut ( har ju inte den bästa vinnare skallen precis )
Tror hästen är slut för detta året efter Svanstedts vansinnekörning. Gillar annars kort distans mer, om toppform blir det även svårt att hålla på 2140m. Kommer han förbi Bar Code i starten????
yes dom har nog lite respekt nu efter senast även om inte åke kör men acclaim får nog loppet . 3-4 snabba ut
mjo, Acclaim får nog ett riktigt bra lopp, känns väl ändå som att det kan bli en repris från senast Triton Sund och Zoccer wadd mötes, dem 2 pallar ju verkligen att gå ensamma i spåren och det klarar inte acclaim särskilt länge då han behöver ryggar.
Skulle vara kul att se ännu en duell mellan Zoccer Wadd och Triton Sund över uploppet.
Acclaim vågar jag inte utelämna…kapaciteten finns där om Herrens vägar är välvilligt inställda ;-)
mvh
Bertil

jag tror då o att Tag the Devil bör ta spets i detta lopp. Men snabb ut är ju även Robinson Starlight, Bar Code. Zoccer Wadd kommer och det gör nog Triton Sund också när tempot bedarar i loppet, om det nu gör det överhuvudtaget. och då är det nog bara dessa två som tål att gå i spåren. men som sagt, att lämna bort Acclaim från systemet vore ju dumt, med tanke på att både ZW och TS kan vara dom som drar fram Acclaim och då blir det åka av sista 300m.
i ärlighetens namn så vågar jag fanken inte ens tänka på hur detta lopp kan sluta. alla det jag nämnt kan vara vinnare i detta lopp. hur ska man skilja agnet från vetet?? berätta detta någon från mig, så ska vi se om vi kan lösa detta lopp på mindre än 5 hästar?!
Minns att Acclaim var ruskigt bra i en serie starter i fjol vid samma tidpunkt. Smörlopp underlättar men han har även vunnit från dödens i V-75. Hockey brukar dock vänta till sista långsidan med de flesta av sina styrningar. Om han får rätt rygg då så tror jag de andra kör om andraplatsen.
Men om Triton Sund och Zoccer wadd sticker ifrån tidigt så lär ju inte acclaim ha en chans att hänga med, inte heller några ryggar. Tror sedan också att Bar Code kommer att försvara ledningen.
Lutar dock åt en gammal hederlig helgardering på bolagssystemet och sedan triton sund+zoccer wadd+bar code på mitt mindre system.
Brunton Tilly, Tunk Nufets och Good as Dollar lär bli mycket bortglömda och det är utan tvekan hästar som kan vinna detta loppet med lite klaff, se upp!
Korrekt, ingen av de tio kan räknas som chanslös på förhand.
Brunton Tilly lär som sagt bli bortglömd igen. Jag har dock envisats med honom på kupongen många gånger utan att få betalt för det. Om jag utelämnar honom här talar mycket för att han slutligen vinner…
det lär bli bra fart på detta loppet det gynnar ju acclaim
1 bar code kommer väl ta ledningen eller då kan vi inte räkna bort den.
tror väl inte på acclaim så mycket, är inte alls en lika bra häst som tex Triton Sund och Zoccer Wadd, en häst som alltid kräver klaff med bra tempo och bra ryggar att gå i länge är inga bra spel att förlita sig på, är inte med på mitt eget system.
Bar Code är intressant om ledningen, är ju annars ganska oprövad i dessa gäng, men det finns nog bra kapacitet i han.
i normalt fall står detta loppet mellan 2-3 hästar, Zoccer Wadd+Triton och sedan kanske Bar Code om ledningen.
Triton Sund visade ju klart gryende form senast och blir min första häst i loppet.

får Triton aktionen att stämme borde han sprinta ifrån Zoccer W ännu lättare tror jag. hans stil förra loppet var ju inte klockren. sedan vad Hultman skall hitta på med hästen för att justera utrustningen vet jag inte. han gick ju barfota sist och kommer enligt stallet att göra det nu igen.
spetsstriden kommer nog att stå mellan Tag´en och Robinson. Bar Code får nog se sig förbi sprungen i detta sällskap och då får han svårt att vinna. han kommer då inte med på min lapp, indet mot dessa bävrar.
jag sa bara att det gynnar acclaim
Det är bara att spika Acclaim så är problemet löst svårare än så är det inte
herregud, veckan mest överstreckade häst tillsammans med arnie somolli och verdi sund. Acclaim har inget att göra mot hästar som triton Sund och Zoccer Wadd,, är en annan division mellan dem hästarna. tog med han på bolagsystemet eftersom jag har 5 hästar i loppet och då kom han med som 5:e häst i brist av annat.
Sedan så gjorde Zoccer Wadd ett MYCKET bättre lopp än Triton sund senast, triton fick ett maximalt lopp och vann precis medan Zoccer Wadd fick typ allt mot sig och ett mycket svårare lopp, förlorade troligen bara för att hon fick ledningen och går inte lika bra när det inte finns någon häst invändigt.
Bar Code kan ta ledningen och blir mycket farlig då,,,annars är Zoccer wadd en möjlig spik på mitt eget system senare.
Acclaim - Fältet är så litet så att han får som sämst 3 ytter = Ska spurta ner detta efter genomköraren senast!
Bar Code kan med lite tur få vinnarhålet och med ännu mera tur få en lucka och med massor av tur vinna loppet…
Triton Sund e slö ut men förmodligen snabbare än Zoccer o lite taktik dem emellan lär det bli, vem kör när?
Tag the Devil o Robinson S. kör för spets. Med tanke på att Åkes andra häst e Zoccer W så lär det svaras från Tag the Devil…?
Zoccer Wadd kör så mycket hon kan hela loppet, får hjälp av stallkamraten första varvet…?
Prime snabb ut men lär inte kunna utmana om spets. Formen sitter dock där, det såg vi senast.
Brunton o Tunken e bortlottade, kan inte köra framåt o då blir de tufft…
Good as Dollar o Acclaim e likartade hästar, en ruggig speed till slut. Formmässigt verkar Acclaim, oavsett vad Nijo anser, vara bäst för dagen. Vågar Hockey köra fram bakom Tag the Devil o Robinson för en position, för han rundar väl Triton rätt enkelt från start.?
Summa summarum: Zoccer Wadd har jättechans, tror hon e mer gynnad av distansen än Triton, som rankas ned efter Prime o Acclaim som har en speed till slut från bra läge…? Bar Code? Max 5 kusar… Men den sistnämnda känns onödig… Inte Norrlandslopp nu…
jag kan väl hålla med om att acclaim har bra form, men det är alltid relativ till hästens kapacitet och zoccer wadd+triton sund har en MYCKET högre kapacitet och behöver knappast en toppform för att vinna detta.
STIG H verkar optimistisk för Bar Code och det är därför jag streckar den hästen,,,,,,han tror att Bar Code kan gålla ledningen kanske och att det är en av dem som kan vinna loppet+att det förra loppet hästen gjorde var starkt. Stig H vet alltid var han snackar om så jag blir inte alls förvånad om Bar Code inte har visat hela sitt register än.
Tror inte ett dugg på Bar Code, och tydligen gör inte Erik Adielsson det heller, såg att han spikade acclaim på sitt eget system