Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 441 ggr
Bertil
0

V75-1 Åby 19/9/09

Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling. Auto **1640:
**1 Commander Crowe - Ingves P 01111 10,1a
2 Megaman Neo* - Kolle L A 50111 11,0a
3 Premiere Steed* - Martens C 1133d 09,6a
4 Igor Font* - Goop B 04320 09,9a
5 Colombian Necktie - Uhrberg T 245d1 10,0a
6 Garland Kronos* - Kolgjini L 055d2 11,2a
7 Teaser Elegance - **STRUKEN
**8 Torvald Palema - Svanstedt Å 21112 09,7a

Bertil
0

Åby Stora Pris Heat A/B 1640a

Detta ska bli intressant att beskåda. Vis av fjolåret, så tycker jag att man ska strecka med en ödmjuk penna, även om hjärtat säger… ja just det… Torvald och Commander.

Premiera Steed ska eventuellt gå utan skor och hon är en startsnabb märr och det är mot henne som min tipsetta, Commander Crowe måste värja sig. Jag tror han håller ut och därmed ska en av de två segrarna vara bärgade….kan man tycka. Commander har vilat och vässat sig i form sedan den senaste uppvisningen och ska inte vara sämre nu. Ingves har tydligt markerat att det inte ska bli något "saftkalas" i försöksloppen och det bådar gott. Svårt är det att inte plocka med Torvald Palema. Åke tycker att känns precis lika bra som vanligt… Om man gillar att märka ord, vilket jag gör och tycker att man ska göra, så bör det infinna sig en rädsla. Jag hoppas att Åke har vässat honom en del inför dessa lopp, för det kommer att behövas. Dubbla OS, gör att Torvald inte ska glömmas bort trots sitt 8:e spår. Igor Font och inte minst Teaser Elegance tycker jag att man ska passa. Visst bör det det bli svårt för Teaser, men form ska man ALDRIG negligera, men tempot lär bli hårdare nu och då vill det till att elektroner sparade i batteriet när spurten ska dras igång.

mvh
Bertil

freddiv
0

Colombianen och Garland är ruggigt snabba ut också :)

Bertil
0

Tror att Commander vinner detta loppet och att Torvald och Igor kör livet av varandra. Kanske bör man rädas Igor Font, men Torvald bör ju, om han inte feg-körs, ha något problem med att plocka ned honom…. Det brö bli svenskt i detta försök!

mvh
Bertil

brutalaccent
0

tydligen Gaffelbandet som gått på Teaser E.

Bertil
0

Oerhört trist!!!!

Teaser Elegance - STRUKEN

mvh
Bertil