Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 300 ggr
Bertil
0

V75-7 Solvalla 30/12/06

Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.**2140:
**1 Icy Glimmer As* - Degiorgio C C 02152 13,0a
2 Giants Causeway - Takter J 34430 12,5a
3 Prestige - Ohlsson U 11210 13,3a
4 Tecos Wareco - Sahlg.-Fromell M 22253 14,7a
5 Juvel Neo - Lennartsson P 12232 12,4a
6 Love for Ever - Kontio J 12461 14,6a
7 Västerbo My Melody - Sjunnesson J14163 13,4a
8 Fergel - Jansson T 26020 15,2a
9 Herr Faust* - Adielsson E 12521 13,4a
10 Mireille Ås - Kihlström Ö 1132d 12,3a
11 Capricorn Label - Uhrberg T 21d14 14,5a
12 Super Odds - Goop B 1k311 14,0a

Nijo
0

Juvel Neo borde ha en riktigt bra chans här, trolig spik.

Värsta motbudet är Herr Faust tror jag,, riktigt fin häst också, spår 9 är inte så dåligt tycker jag. Mireille Ås kommer väl snabbt på uploppet också, hoppas väl att juvel neo redan är i mål då:) P Lennartsson kör väl inte bort hästar som svanstedt gör??? sticker till ledningen och drar i stenhårt tempo sista varvet!

Nijo
0

super odds fråm spår 12 är inget kul, men detta är en blivande topphäst i sverige tror jag, behöver troligen en hel del flyt och hur stark han är om han måste gå tidigt i spåren vet jag ikke.

dock ett tidigt motbud trots läget, kan säkert neråt 1.13 över medel och då får de andra se till och vara bra. uplägget ska bli mycket intressant att se/höra. Klarar han dödens?

ina-scot
0

1-2-3 är snabba ut och tar nr3 spets så lär inte U OHLSSON släpa. varför inte örjan i 3e ytter

Nijo
0

synd om Ohlsson då, han brukar inte släppa men har han sunt förnuft så släpper han till Juvel neo om han vill ta sin häst till mål. Icy Glimmer As har bra spetsläge och tar troligen ledningen, blir dock mycket förvånad om han inte släpper ledningen sedan till just Juvel Neo.

ZenoX
0

kommer inte 5 juvel neo få överta här… jag litar på det och spikar

ThomasH
0

Nej, Jag tror inte på Juvel Neo, även om vi slipper avstängda Åke, här tycker jag att Prestige äntligen har fått ett vettigt läge och funderar på att spika honom istället

brutalaccent
0

många intressanta hästar på bakspåret. som Nijo skrev tidigare ang. Super Odds - verkar vara en riktigt bra häst. men han verkar vara väldigt beroende av spets där han gjort sina bästa lopp. och sedan möter han nog det tuffaste hästarna någonsin. får nog plocka bort honom.

Capricorn Label skall gå med skor som sist och då blev det inte riktigt som det var tänkt. men hästen har ju okej form ändå, men att vinna detta lopp rfån bakspår i en final. lite tungt kanske!?

Herr Faust kan däremot få ett bra lopp i ryggar då han ändå står bäst till av bakspårshästarna - i och med en rygg på startkanonen Icy Glimmer. han kan ha med segerstriden att göra, är dock lite väl beroende av andra hästar.

Mireille Ås har ju varit ute med tuffare motståndare än detta - i tuffaste stoloppsklass. Örjan är ju en smygkörande bäver som brukar hitta ut med hästarna i tid och denna märr har ju en ruggig speed till slut. har dock varit borta ett litet tag för behandling(vet ej vad) men detta är en tuff häst.
Roger W trodde också att Wästerbo My Melody hade bättre form än tidigare nämnde, är dock beroende av andra från detta utgångsläge. hade sparat sist och stallet meddelar form + på henne. synd bara att det är Sjunnesson som sitter upp. -;)

tycker sedan lite synd om Juvel Neo som fått dra de tunga lassen i det senaste loppen och förlorat snöpligt mot smygkörande konkurenter. kommer han få överta kommer det alltid någon som vill lägga upp tempo och han kommer att bli tvungen att dra upp det över upploppet och detta kan gynna bakomvarande häst som smyger i rygg, i detta läge borde detta vara Icy Glimmer As som jag efter detta scenario kommer att lägga ett streck på.

ranken: 10-5-7-1-9 (sedan får vi se om alla kommer med)

Bertil
0

Jag är inte så säker på att Icy tar ledningen….Love For Ever har fart under simhuden och Jorma räds ju ingenting!!!!

;-)

Min rank: 6-3-10-1

mvh
Bertil

brutalaccent
0

hehe. jag är onekligen allitd rädd för Jorma när han inte är favoritspelad. han hittar alltid några ess i rockärmen. detta är ju även de en avgörande omgång i V75. inte ovanligt att Jorma hittar på något bus. men jag tror inte han har häst för att göra det, inte denna gång (försöker glömma Sillochnubbe)

däremot kan ju Ulf Ohlsson hitta på något Prestige, det tror jag verkligen. bra läge och spelad på 12% av bongarna. lockar ju onekligen mig! kommer gå med skor som tidigare och M Selin meddelar att hästen har mkt god form och ser detta som stallets bästa chans.

Bertil
0

Japp, brutalen!!

Prestige ser ju trevlig ut ur spelsynpunkt…nära 10ggr nu ger ett bra VP-spel…

f.ö. borde jag ha uttryckt mig enligt följande: "Jorma räds inget, men jag räds Jorma"
- en liten devis så här i årsslutet ;-)

mvh
Bertil

Nijo
0

Supere Odds går bra bakifrån också, har han gjort innan. Problemet är att han behöver mycket klaff från detta spåret,, lite sv¨årt att veta vart man har denna hästen just nu.

Herr Faust tycker jag är mycket intressant här vi gardering,,en riktig kämpe med grym vinnarinstinkt, ganska bra läge.

I vanliga fall så tror jag att Juvel Neo är ganska säker här och svanstedt tror på bra chans,,vågade FAKTISKT erkänna att han körde bort juvel neo senast också! underbart :)

Miriella Ås är också tidig vid gardering, riktigt speedig dam.

tror väl inte det finns så många som kan utmana här, framförallt dessa 3 som kommer kriga om det.

ina-scot
0

Dagens drag är utan tvekan PRESTIGE mest över streckade är utan tvekan juvel neo rolig skräll är nr 7

Nijo
0

haha, skulle vilja säga att Juvel Neo är en av dem som är mest UNDERstreckad,,,överlägsen detta motståndet om en normal dag. Prestige är 2-3 klasser sämre……

icy glimmer as är fortfarane lite oprövad i dessa sammanhang och det är svårt att veta hur bra hästen egentligen är,,,gjort sina bästa lopp på kort distans, jag tror dock inte charles släpper ledningen^^

ThomasH
0

Nijo, det är inte alltid den bästa hästen vinner, utan den som får det bättre loppet, Prestige kan leda hela vägen runt.

Nijo
0

jepp, bästa hästen vann, LÄTT. veckans klaraste spik. Trodde ifs mycket på Bexipop och Black Gold också.

Bertil
0

Prestige var ju ett perfekt VP-spel…nästan 2ggr på plats gjorde ju ett normalt 1:4 alt. 1:5 till en guldgruva!!

mvh
Bertil

Nijo
0

plats spel existerar inte hos mig, hehe. 3.3  i vinnarodds på Juvel neo var dock bra.  spelar bara vinnarspel om jag är på banan för att ha kul,, svårt att vinna på det över en längre tid, krävs stor skicklighet, värmningar, bra stalltips och spel för större summor.

Bertil
0

Riskspridning "young boy"…riskspridning…;-)))

mvh
Bertil

Nijo
0

?????vad,,hänger ikke med nu????

är väl så,,, väldigt få personer som får vinnarspel att gå runt. ser ju hur många exemepel somhelst på alla tidingar som har en "expert" med förvalta en tusenlapp eller bara skriver vinnarspel varje dag/lördag. Nästan ingen som klarar det,,,,killen i Kvällsposten är dock uppe i över 5000kr nu från 1000kr och det är imponerande.