V75-4 Solvalla 30/12/06
Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling.
Auto.**2140:
**1 Sea Shore - Lennartsson P 23322 16,3a
2 Diamond Viking - Kontio J 11136 14,0a
3 Silvius - Lindblom C-E 11111 15,8
4 Black Gold - Jansson T 12d22 13,5a
5 Zeb Käbb - Sjunnesson J 10130 14,8
6 Can Can Carjan - Untersteiner P 14565 15,7a
7 Wall Street Son - Öhman S 55210 15,6a
8 Verdi Sund - Goop B 32121 15,1a
9 Handy - STRUKEN
10 King of Lace - Hanné T 03432 15,3
11 Tintomara Hornline - Kihlström Ö 13610 15,0a
12 Urgent Sund - Adielsson E d1111 13,5a
Spik Black Gold, hmm, inget mer o säga mer än att det är vinst här,hehe.
travat bra de 2 senaste starterna och här blir det väl spets och slut troligen. motbud? Silvius, Zeb käbb, verdi sund.
Silvius lär hitat till spets och Lindblom är inte direkt känd för att vara defensiv, den som komemr upp utvändigt som förmodligen kan vara Black Gold riskerar väl att köra slut på båda 2 ? Passa en viss Goop bakom VERDI SUND !
Silvius tror jag inte har mycket o hämta här, möter ett motstånd av helt annan kaliber än tidigare och han travar bara sämre och sämre tycker jag,,,tror knappast han får spets heller, den tar Black Gold. Verdi Sund med spår 8 och får troligen göra mycket grovjobb, svårt.
Skrev inte att jag trodde på Silvius utan tvärtom om han komemr til ledningen.

Black Gold verkar i mina ögaon mest vara en sprinter. vet att han gjort några lopp på medel och 2640m. men jag tror detta lopp kommer att stå med en rätt överlägsen vinnare. Verdi Sund verkar ha formen i Zenit och detta skall man fanken ta tillvara på. han kommer att bli min spik i denna roliga omgång.
Däremot är jag lite rädd för den där Kontio, Diamond Viking är snabb som en vässla i starten och kommer nog att sitta i ledningen in i första sväng. Mitt senario är att Black Gold kommer upp på utsidan och sätter upp ett hygligt tempo på loppet, vilket jag tror kommer att passa Verdi Sund som då kommer att kunna jogga förbi dessa 2 innan upploppet tar sin början och sprinta i från med tussarna kvar och på raka, fina ben.
visst blir man glad när man ser detta framför sig?! -:]
Diamond Viking och Verdi Sund är mina markeringar just nu…men visst finns det fler bud
mvh
Bertil
Verdi Sund är överskattad, visst en mycket fin och kapable häst men har fortfarande fått mycket serverat den senaste tiden, från spår 8 krävs det mycket jobb och står han pall för det?
Black Gold tror jag har sin bästa distans över 2140m, gått riktigt starkt över 2640m och 1640m så han besitter bra speed och styrka vilket behövs i 2140m. klockren spik tror jag. (diamond viking har ingen chans mot en frisk black gold)

det ingår ju i loppet att få löpen serverade om man startar i knepigare utgångslägen. men han är hyglig iväg, öppnade sist i 1.11 tempo första 500m så han borde sitta rätt så bra till redan från start.
nu sliter det i och för sig av båda par skorna på Black Gold. vem vet, kanske man kan ändra sig. men jag tror att Verdi S är en klassklättrare. om inte annat så blir det ett förbannat skojigt lopp att se. -:P
häller med rickard 8 verdi sund
Risken är ju MYCKET stor att Verdi Sund hamnar i dödens elr sist, blir nästan alltid på det sättet för hästarna som har spår 8, en del har tur och kommer ner pga hästar galopperar, men det är ju inget man kan utgår från.
en barfota Black Gold krossar detta gänget tror jag,, tvekar inte en sekund med att spika.
Diamond Viking har verkligen visat bra form, och även om det är hårt emot när det är finaler, så markerar jag honom. Verdi Sund ska väl ses som favorit och någon gång ska väl också Black Gold kunna stå ända hem till mål, kapacitet finns det så det räcker, Vi varnar för snittsaren Takter som kan får Handy först över mål
9 Handy - STRUKEN

och så fick man inte veta hur detta lopp hade slutat om ca halva fältet hållt sig i rätt gångart. men Black Gold visade verkligen bra form. trist med galoppen som förstörde hans dag.
hans prestation lägger vi bakom örat.
han var grym, tappade hur mycket somhelst på sin galopp och alla hade räknat bort han. Jag satt dock fortfarande och hejade:) fick en liten chock när han kom flygande till slut. Grym prestation.