DD Umeå 16/12-05
Shogun Wind visade ju bra takter senast och bör inte förlora här, motståndet ser inte bättre än än senast. I DD2 ser det värre ut. Chonchita kemp är tillbaka eter vila men hon är inte som bäst bakifrån och nu ska Robert Bergs sto plocka in ett tillägg, dock så finns det inget motstånd på första volten så hon får räknas som favorit. Brian Hebro är duktig när han fungerar. Det är inge hjälte men motståndet är heller inga hjältar. Larozz Index däremot kan massor när han fungerar, nu möter Per Linderoths stjärna mycket klent motstånd och om han ska räkna sig som en stjärna i Linderoths stall så bör han vinna detta. Rekyl Sund är antaglien loppet bästa häst, men formen är ett stort frågetecken. Bowie Mant är mycket bra form även om de tre senaste starteran skvallrar om annat, men han har då mött mycket tufft motstånd
DD1: 7 Shogun Wind DD2: Conchita Kemp, 14 Bowie Mant, 15 Larozz Index, 10 Brian Hebro, 9 Rekyl Sund

DD1: 7,11
DD2: 11,15

Varken Shogun W eller Sheridan har hävdat sig i någon klass och är inte så jämna att de påbörjar staketbygge heller 
DD1 För ögat fastnade direkt Criks Mistral som inte heller vinner i tid och otid men formen finns där. Senast lopp på vinterbana och det brukar han gilla och det lär han väl ha användning av idag på en åtminstone frusen banan. Spåret är perfekt.
Tror att Garros kommer att visa att han är glad över att vara hemma igen så han åker med också, kapacitet finns ju bevisligen.
DD2 flera hästar som kan vinna men Wilma Fargo med ett lopp i kroppen och banan bör vara som gjuten för henne och om inte hon så blir det Rekyl Sund som tidigare visat att lopp i kroppen inte är helt nödvändigt .
Således 2,5 mot 1,9
//Lise-Lotte
Hej på er idag!!
Har lämna in 2 st dd system idag.
Jag spelade följande: Sys.1 DD1: 7:an ,DD2: 9,10
Sys.2 DD1: 2:an , DD2: 9,10.
Om det nu räknas efter att event. spelstoppet har passerats.
Hoppas att det räknas!!
Absolut räknas det, om du har spelat systemet så har du.

DD1: 7 Shogun Wind DD2: 15 Larozz Index
Dd-odds: 6,25
Grattis Thomas och Ola även om oddset inte var lika bra som tidigare i veckan.

Suverän insats av Shogun Wind som fick lägga första 700m i tredjespår och ändå vann klart.
Även Larozz Index gjorde en imponerande rökare de sista 800m. Fick dock sträcka på sig för att hålla undan för en mycket vasst spurtande Rekyl Sund (att bevaka framöver).
Bästa insatsen gjordes dock tveklöst av ett 3-årigt löfte, Lukas Ness i V65-3. Sista 700m svepte han fältet från sista plats och vann överlägset (6 längder) på nytt banrekord för 3-åringar, trots att det är hård vinterbana, 1.16,4 över full distans. Imponerande!
# 5 Tack hafor! Och grattis Ola! Shogun Wind är nog tillbaka och kommer att kunna tälja lite guld i vinter när Guldloppen är svaga. Rekyl Sund passar vi, det är en vinterhäst. mest imponerade kanske ändå Lukas Ness, ytterligare en häst att bevaka.
det blev bara kaffe pengar på ddn i dag,
men gratis till ni som fick in den.
Men det var synd att inte 9 .an som jag
hade med i mitt syst. vann. Mycket dåligt spel
av mig på idag.

godnatt på er!!!
Kom igen Roger, har du inga tankar inför V75 i morgon? Vad tror du om DD på Åby?

Shogun Wind kommer inte att tälja guld
.
Vi tar dem nästa gång Roger 
//Lise-Lotte
Hej Thomas H!!!
Jag har haft fullt om idag och i afton så man har
inte hunnit kolla upp v75 och dd för i morron.
MVH RH
Nja, Lise-lotte, du vet att guldloppen är mycket svaga under den mörka årstiden och sådana medelmåttor som Flying Herkules och Shogun Wind kommer att tälja guld innan våren kommer.
#11 Roger, skulle uppskatta om du hittade tid att chatta lite om V75 loppen någon gång, eller varför inte ge ditt tips till spikmästaren?
mvh/Thomas

Flying Herkules medelmåtta, vems resultatrad har du läst då? Tycker det är lite tråkigt när hästar som ex Flying H, Revenue oavsett vilka de vinner över, antalet vinster, från alla positioner m.m så blir de aldrig erkända. Revenue blev det till slut i Sverige efter att amerikanarna uttryckt sig ….
Flying Herkules är ingen medelmåtta om du tittar på statistiken/resultatet sedan var man känner eller inte känner för vissa hästar är en sak men man kan inte blunda för fakta.
//Lise-Lotte
Nej, jag blundar inte för fakta, det gör jag aldrig Lise-Lotte. Men, vi ska också å titta på statistiken. Flying Herkules är en bra häst, men han har ingen chans fram på vårkanten när de riktiga guldhästarna gör debut, vem är det då som blundar för fakta? Samma ska gäller Shogun Wind, eller minns du inte hans framfart förra vinten, fån oktober till december? Han fullkommligt domminerade i Guld innan han blev totalt värdelös framåt vårkanten.

Shogund Wind har vunnit ett enda guldlopp, dominerat i vad?
Sedan måste jag be dig att titta på resultaten igen för Flying och vilka han mött. Att han sedan trivs bäst under vinterhalvåret gör honom väl inte till en sämre häst?
//Lise-Lotte
Ja, visserligen, men Zoogins lopp som han vann på Bergsåker, efter att ha vunnit silverfinalen var en imponerande seger och han spåddes en lysande framtid. Han kördes dock som halvskadad och fick betala för det. Nu är han tillbaka, och jag tror att han kommer att tillhöra favoriterna i Guldloppen i vinter, för han saknar motstånd, för utom Flying Herkules, som jag också bara håller som en vinterhäst, eller tror du att han kommer att kunna hävda sig i vår?