V75-6 Solvalla 30/12/06
Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
Auto.**2140:
**1 Defi Trizz - Witasp L 34151 13,9a
2 Conrads Trick - Kihlström Ö 53133 15,4a
3 Closed Case - Persson S 30411 15,4a
4 Groucho - Lövgren J 51121 14,6a
5 Ultimo Håleryd - Uhrberg T 31020 15,1a
6 Florence Broline - Adielsson E d0111 15,2a
7 On the Beach - Carlsson O 32113 14,6a
8 Simb Skyrocket - Jansson T 11121 15,8
9 Min Narkissos - Goop B d2121 15,0a
10 Good Lace - Christiansson A 20235 15,5a
11 Gordonia Dag - Kontio J 31222 15,4a
12 Äldans K. - Sjunnesson J d1122 14,0
Min Narkissos blir troligtvis stor favorit och vinner troligen hyfsat lätt om han inte galopperar, satt dock och tänkte senast när han kom in på uploppet att OM det funnits bra hästar med i fältet och Goop behövts pusha Min Narkissos så hade han galopperat! Det motståndet står Ultimo Håleryd för nu, äntligen fått ett bra läge och detta är en riktigt bra häst!
vem mer utmanar?? Groucho gick riktigt bra senast, men det var över 1640m, tror inte han klarar sig lika bra över 2140m…..
6 florence broline då? det är ju en bra häst med 3 raka segrar nu så jag tror att han är med i seger diskussionen
6 florence broline då? det är ju en bra häst med 3 raka segrar nu så jag tror att han är med i seger diskussionen
jo, men det har varit med bra lopp, vinnarhålet+ledningen och troligtvist blir det ett betydligt sämre läge nu eftersom Florence inte får ledningen.
Conrads Trick och Groucho gör troligen upp om ledningen och båda kan hålla länge därifrån, kanske släpper till Ultimo Håleryd?
Groucho såg ju mycket fin ut vid sin vinst, men det var ett ganska lågt tempo och kort distans……..svårt att veta hur bra han är.
Rysare är formtoppade Stefan Persson och Closed Case, men här ska vi strecka Florence Broline och stapplade, hoppade Min Narkissos, varnar för bortglömda Defi Trizz som har speed somvapen och kan få ett få lopp i ryggar
Closed Case är första häst i min rank tätt följd av Florence Broline…
Min Rank: 3-6-2-9-5-1
mvh
Bertil

Olle Carlsson har uttalat sig om att han kanske kommer att testa nytt huvudlag på On the Beach vilken nytta det nu skulle göra. hästen står långt ute på vingen och kommer det inga strykningar i detta lopp så kommer han andå få det tufft. men av någon konstig anledning är det hans namn som mina ögon faller på.
men nog om det. dett lopp känns verkligen öppet eftersom Min Narkissos sitter där han sitter. finns många andra som lockar i detta lopp. kan hända att det blir några streck just här. får fundera lite till innan jag bestämmer vilka det bli.
vad menar du med att Min Narkissos sitter där han sitter?? tycker han har ett mycket bra läge, kommer bra till från start och kan sätta in stöten när han vill
On The Beach lär inte ha någon chans från sitt läge.
Florence Broline tog jag inte med på 5 häster i bolagssystemet jag gjorde, Florence har vunnit väldigt enkla lopp där han i stort sätt varit skyldig att vinna,,,helt andra förutsättningar nu och dte bli rknappast ledningen, tror jag inget all spå.
Closed Case, kan väl skrälla, men distansen är lite för kort och motståndet egentligen helt för hårt, är inte alls i samma klass som många av de andra hästarna i loppet. Men imponerade faktiskt i förra starten, tror dock man blev lite lurad där pga det dåliga motståndet och hur bra klaff det blev för han.
kapacitetmässigt är Ultimo Håleryd och Min Narkissos överlägsna i detta loppet, sedan är väl formen lite difus på den förstnämda och den andra är beroende av att gå barfota.

funderingarna kring Min Narkissos går väl som så att Björn måste nästan hålla andra spåret i rygg på Conrads Trick för att inte bli inlåst i detta lopp. han har nu seglat upp till mkt stor favorit i detta löp och det är nog många som kanske vill se att han blir instängd. jag hoppas ju givetvis på att han stannar i 2:a spår när bilen släpper av fältet. då kommer han garanterat att strida om första platsen. kanske vara helt överlagsen om han håller sin fina form. men, för att vara på den säkra sida så kommer det att väljas några streck i detta lopp. måste ju försöka sänka favoriten på något sätt. -:)
rankingen: 9-2-4-1-5-7
förstår inte ditt resonemang alls…….varför skulle han bli instängd? Goop kommer ju ALDRIG ta rygg på 1.an så det finns ju ingen möjlighet alls att Min Narkissos blir instängd och jag tror KNAPPAST att någon tror det heller. Dem som garderar Min Narkissos gör det pga dem tror han galopperar för att annars är han bara överlägsen här. Alternativt då om han inte kan gå barfota runt om så garderar folk pga han måste gå barfota runt om för att kunna trava.
Men som sagt, frågan är om Min Narkissos klarar att hålla sig i trav om Goop måste begära lite extra för att höja farten över uploppet…..såg ikke bra ut senast.

det jag försöker få fram är att Björn satt en massa favoritspelade hästar i vinnarhålet. se bara igår med Ian Ruch. väldigt idiotiskt att sätta ner en häst i rygg på ledaren vid start, iaf enligt mig. det är fanken 80% chans att någon kommer o lägger sig i dödens efter att tempot bedarrat lite. det är inte hästen jag är så himla rädd för(förutom att han har kassa aktion *harkel*) men det är Björn jag är lite skraj för.
jo, men Ian Rush är Goops egen häst, skillnad på att köra bort sin egen häst och en Lädherkorpis häst,,,,blir halshuggning om han kör invändigt och jag tror nog Goop fattar det,,,,Finns nog ganska tydliga körorder också. Kan aldrig tänka mig att Björn kör bort detta loppet.

Min Narkissos har ett andraspår? Lär väl inte söka position och sätta sig invändigt, utan mest fokusera på att komma iväg och låta hästen trava in sig.

låt oss bedja att han ej gör det!
Min Narkissos är inte särskilt osäker från start, så Goop kör väl på direkt. Ett intressant bud här, förutom Ultimo Håleryd som jag tror på är Äldans K. Visste spår 12 är riktigt uselt, men det lär bli överpecat i loppet med Min Narkissos och Äldans K är riktigt stark och kan tåga länge i spåren, har hög kapacitet.
Lövgren tänker köra i ledningen med Graucho, upp till bevis nu om det är en bra häst elr ej pga förra vinsten var ett litet blufflopp och kort distans.
upp till bevis för Closed case också,,,var det engångsföretelse förra gången? elr är han verkligen så bra?
Min Narkissos känns som en spik, mest rädd för en Defi Trizz från ett invändigt speed-läge.
Vinner Defi Trizz det loppet så ska jag fanemaj inte spela på 1 vecka! jäkla skithäst som inte kommer ha den blekast chans i detta lopp.

Nijo! du är bara arg på alla hästar som sänkt dina system som ett ton tegelsten. erkänn nu! eheh..
Nijo!! Som jag förstått det så har du ATG Live…? Kolla Defi Trizz senast lopp! Visst de va en bluffomgång med Airstrike, Tintomara, Javelin Q, Bar Code osv…. men ändå! En av de få som gjorde ett lopp själv, vilket verkar vara viktigt för dig, var väl Defi Trizz…? Tänk dig då om han slipper göra jobb… har ju visat sig vara speedig oxå…?
hehe, Defi Trizz har sänkt mig 2ggr,, enna gången hade jag med 6 hästar på systemet. JAG VÄGRAR SPELA DEN HÄSTEN!
Riktigt nijo, man ska inte ta lärdom av historien…
Historia är bara något som den fantasilöse tar till när han inte har några visioner ;-))
mvh
Bertil

Rätt eller fel?
Vet ej men det känns för jävligt skit regel
Kändes som klart fel beslut. Var väl inte rent trav direkt, men kändes inte heller som galopp… Sen att regeln i sig är korkad är en annan sak. Nu lägger jag ned den här soppan. Tack för mig!
Var på Valla idag,,,,Hade en rak dubbel på 9-5 a 400:-. jublade stort när dagens säkraste spik vann i DD . Men det byttes snabbt ut till ett stort ? när de diskade Min Narkissos. Kan inte förstå den jävla regeln att ett "litet" skutt på upploppet skall innebära diskning….. Ägarna förlorar 170.000:- i vinstpengar och jag en bråkdel(3.500:-) men det är åndå helt åt helevetet att de diskar för en sådan förselse.
Lars M, jag hade precis likadan dubbel, med 9-5 rakt ut,,,,tråkigt men diskningen var regelrätt, han tog ett galoppsteg.
Lars M, en travare ska trava och inte galoppera, om man tar bort regeln så vet man inte var det kommer att sluta, diskningen var rätt, och tyvärr väntad, han har ju aldrig travat rent, tagit galoppsteg titt som tätt, det var bara en fråga om när det skulle komma på upploppet
Trist att de startar honom isåfall….
mvh
Bertil

#27 Han har egentligen inte tagit galoppsteg i lopp de senaste gångerna mer än just idag, och det var pga banan. Jag tror inte det är något större fel på hästen, han har alldit travat så hela sitt liv om inte sämre, och Etain Royal minns ni väl?
Ja, men han travade som en skuttande fransman, Min Narkossis har alltid tagit ett par galoppsteg, snubblat liksom. Hästen kan inte fortsätta så här. Jag gissar att han inte är en naturlig travare som kan gå barfota som han gör utan behöver an annan balans för att inte slå sig med bakbenen.
det är ju lite konstigt att han inte blir raporterad för orent trav
Ja, hade det varit en annan mera okänd tränare så hade han nog blivit rapporterad, men han har kanske blivit det och undersök av banveterinärer, men ingen har funnit något att anmärka på hans hälsa.
Etain Royal och Min Narkissos travar väldigt lika och den förstnämde fick en mycket fin karriär så varför sk ainte Min Narkissos kunna klara det?
Problemet är att Min Narkissos är beroende av att gå barfota, annars går han i galopp direkt.
det är inte vackert, men så länge som det är trav så är det trav och jag bryr mig ikke! Triton Sund travade minst lika dåligt för 2 starter sedan.

Men han kan inte ha tagit sina galoppsteg ofta i såfall, för om han gör det 3ggr i ett och samma lopp blir han ju diskad! Och det har han inte blivit ännu.
Jag tycker det är en sak att ge en häst rapportering som travar bra i vanliga fall, men Min Narkissos har aldrig travat i hela sitt liv:P
äh, Triton Sund travade absolut inte bra alls för 2 starter sedan och det var på gränsen till passgång och diskning då, ser ingen större skillnad från det till hur Min Narkissos travar. Etain Royal klarade av att tävla på topp i många år genom att trava liknande som Min Narkissos gör också.
Min Narkissos är väl ingen sköntravare precis och det finns väldigt många vet jag som stör sig på den hästen pga just dens dåliga trav,,,,men det klassas ju faktiskt som trav med tanke på rörelsemönstret är godkännt enligt reglerna. Att snubla till i ett lopp kan ju alla hästar göra, tråkigt för Min Narkissos att det hände just på uploppet.