Dagens vinnare/drag
V65 idag och jackpot dessutom, får hoppas man börjar året bra. Vad jag har att erbjuda är en bra spik som endast är streckad på 40% just nu. HIT DUST! , har svårt att se Made It besegra Hit Dust och streckad på 70% är löjligt tycker jag.
Hit Dust flyger till ledningen, stor chans till det och då är loppet över. Annars vinner han väl från dödens, är helt klart 1sek snabbare än Made it på 2140m.
Draget: finns väl egentligen 2 drag tycker jag, Days Of Glory står med väldigt fina förutsättningar denna gång med spår 3 över kort distans, om Håkan når ledningen så är vinstchansen mycket stor, streckad på 20% nu! Andra draget kan vara Orso i V65:3, streckad på 13% nu och Clara Celeber ser ut o bli stor favorit(75%), men jag vill bara påmina om att Orso är minst lika bra häst och klaffar det bara lite så segerstrider han.
Intressant annars är Slowstarter som är streckad på 30-40%, tycker han måste ha en ganska bra segerchans om han kommer ner bra i andra spår, helt klart den bästa hästen i loppet när det nu gäller 2140m. Limerick S.I.R går bäst i ledningen och den blir mycket svår att nå, Nyby Bengan går bäst över kort distans och har ett uselt läge nu. Fina bud är Nevas Isadora och Landers Lad om gardering, Landers Lad tar nog ledningen och går bra där isåfall och Nevas Isadora har en mycket fin spurt som vi fick se i V75 i somras då hon vann.
Favorit att knäcka är Zero sum Game som har spår 12 över kort distans, blir mycket svårt o vinna.
Lycka till med liret!
Zero Sum Game kanske inte vinner, men är garanterat bästa hästen.
Fyfan vad gött att ZERO SUM GAME fick vinna nu ändå.