Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 366 ggr
Arthur_Dent
0

Stig H vs Kari 2007

Under början av året hade unibet odds på några fingerade travmatcher under året. Jag spelade en åttling på skoj och var i vissa fall rätt ute men i en del andra helt fel på det. Slutresultatet blev 5/8 vilket känns hyfsat.

Någon som har en känsla för samma jämförelse under 2007 vad avser ex Stig H-Kari

I fjol slutade Kari på 302 tränarsegrar och ca 29mkr insprunget medans Stig H slutade på 231 segrar men med ca 34mkr insprunget. Jag tror att Kari kommer att vinna fler lopp än Stig H även under 2007. Frågan är dock om hans hästar även mäktar med att springa in mer pengar?
Intressant är att Kari hade 1876st starter i fjol medans Stig H hade 1260st. Vet inte exakt hur många hästar de båda har i träning men vistt är det så att Kari utnyttjat bättre/pressat hårdare på hästmaterialet beroende på hur man ser det.

Mycket är ju avhängigt hur stallets stjärnor går i storloppen. Man får lov att harva ihop många vardagsvinster på Axevalla för att få ihop lika mkt pengar som en pallplats i elitloppet.

Nedan mina spel för i fjol

Spel

Odds

Resultat

Insats

Värde

Peter Untersteiner - Hans Adielsson
Vilket stall tjänar mest pengar under 2006?

1

1.60

0-1

Stig H Johansson - Lähdekorpi, Kari

1

1.62

1-0

Gidde Palema - Spring Ray
Vilken häst vinner mest prispengar under 2006?

2

1.85

0-1

Max Flukt - Prince Valliant

1

1.45

1-0

Kung Lavec - Jaded

1

1.70

0-1

Giant Diablo - Citation

1

1.40

1-0

Svante Båth - Nurmos, Timo

2

1.50

0-1

Goop, Olle - Walmann, Roger

2

2.20

1-0

Åttlingar(x1)

0/1

20.00

0.00

Spel tagna 2006-02-11 21:18 (x1)

Totalt:

0/1

20.00

0.00

Rickard007
0

Hmm, hur trodde du att GOOP skulle loosa mot Walmann i pengakampen ? Skiljde ju hela 7 miljoner… Den var jag säker på.

Peter Untersteiner ? Iofs var dte jämnt men…

Arthur_Dent
0

Ja, det var ju inte direkt någon målfototorsk. Jag lägger svansen mellan benen och siktar på 2007 istället.

Hannna
0

Om man jämför Stig hs och Karis material vinner ju Stig H med halva upploppet, han har så fruktansvärt många och fina hästar! Stig H startar mest på Solvalla och anmäler inte ut så mycket på andra banor på vanligt vardagstrav, fast jag tror han har bättrat på lite nu när Erik kör åt honom och han själv slipper åka iväg och köra. :P

Kari har mer den filosofin att hästarna ska få starta sig i form och framförallt starta om de är i form! Så han anmäler ut mycket häst under veckorna. Sedan har han mest vanliga starthästar och inte så mycket unghästar.

Nijo
0

mjo, sant. Stig H tränar oftast sina hästar i form och då startar han dem medan Kari tävlar dem i form:)

Stig H har väl mer haft en jämn nivå hela året, inga riktiga stjärnor i stallet, men hög standard på det han har. Sedan har Stig H mycket pengar intjänat på att hans hästar kommer top 3 och ofta får snälla lopp så dem håller längre. Kari har nog fler toppar i sitt stall men inte lika hög standard på sina hästar och hans hästar får mycket mer offensiva uplägg vilket gör att dem inte klarar att tävla lika länge som de hästar Stig H har.

Två olika strategier som lönar sig^^