V75-1 Solvalla 30/12/06
Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling.
Auto.**2140:
**1 Palermo Mail - Takter J 50115 12,3a
2 Persos Yankee* - Adielsson E d1d23 11,8a
3 Arnie Somolli - Kihlström Ö 03111 12,4a
4 Domain Launcher - Goop B 15320 12,4a
5 Airstrike - Jansson T 05313 12,3a
6 Nine One One L.* - Mikkelborg Od1121 12,8a
7 Mack November - Kolgjini L 61011 12,3a
8 Junior Spock - Melander G 21232 12,4a
9 What a Man - Lennartsson P 44523 13,1a
10 Finish First - Uhrberg T 11221 14,0a
11 On Way Laday - Karlsson J B 40202 13,8a
12 Soraya Laday - STRUKEN
ett väldigt öppet lopp
2 persos yankee satt ju fast senast efter en idiot körning av erik men det är en mycket fin häst som vi har sett innan men har varit lite sisodär på sistonde men är nog en av dom som ska med.
3 arnie somolli har ju radat upp 3 raka segrar nu på ett fint sätt…och han är ju självklar på kupongen
7 mack november en mycket fin häst som ska med här också och vi får inte glömma 11 finish first heller och om man vill ha med riktigt många här kan man ju ta med 5 airstrike o 6 nine one one l.
Som du säger ett öppet lopp, MEN också mkt bra klass med många fina bävrar att syna simhuden på….Mitt första val blir Arnie Somolli som på ett storstilat sätt bitit ifrån sig på slutet…precis som du antyder ZenoX
Men det är nog lönsamt att strecka på och varför inte "porschen"
mvh
Bertil
Det var ingen idiot körning av erik hur han än körde det loppet så vinner han inte max 2a nu har han en frisk häst till finalen men jag tror inte det räcker till seger ändå
tror du har fel ina-scot, kör erik utvändigt så finns möjligheten till vinst eftersom det är en MYCKET bra häst, med invändig resa så försvann alla chanser. Jag tycker dock inte att det var en idiotkörning av erik eftersom nu är hästen troligen mycket mer laddad och har bättre chans än om han kört slut på P Y senast, tycker dock Erik skulle ha gått ut med sin taktik om att köra invändigt.
Tråkigt att palermo mail fick spår 1, lär bli instängd nu, hade annars kunnat kriga här.
Antingen spikar jag Persos Yankee eller så garderar jag med Arnie,911L, och Macken, tiden får utvisa hur det blir:) Tror dock P Y vinner detta helt klart om ledningen nås eller ett lopp andra utvändigt.
Finish First har troligen ingen somhelst chans att blanda sig i striden. Airstrike lär inte kunna bluffa bort detta loppet och då räcker han inte över 2140m mot detta motståndet.
P Y slår inte ARNIE från dödens varken den 23/12 eller 30/12 för någon ledning blir det inte
vadå? menar du helt seriöst att Arnie tar en längd på P Y sida vid sida??? det tror jag knappast på förren jag sett det med egna ögon!
Om nu Arnie kommer förre i starten så får han ju knappast ledningen ändå, finns en del kanoner utvändigt.
ganska säker på att Adielsson kommer att köra mot Örjan hela loppet och hålla koll.
Först 23/12 P Y kan inte vinna det loppet hade erik kört i andra spår så hade han hamnat näst sist när han går på så svarar örjan med Arnie och P Y kan bara bli 2a
Andra P Y lär inte ta spets för det gör AIRSTRIKE sen kommer ludde och pressar. örjan 3e ytter P Y 2a ytter när ludde kör till spets efter 700m ( f 500 e 10.5 ) FÅR Arnie 2a ytter och P Y i dödens (1000m e 13.5 ) så kan örjan sitta still till 650 kvar styr på i 3e spår och då är P Y ganska mör i sina ben och mjölksyran sprutar ur öronen då sveper Arnie OCH Örjan hela rasket och vinner med ca 20m . 2a Finish first 3e Paul november (Heroisk på grund av sin mamma ) vinnare tid 13.9 Vinnare odds 2.52 e det för ståt ( BALOO ) BJÖRNEN )
mjo, visst, Arnie kan väl bara vinna om han får ett perfekt lopp och allt serverat+ P Y får en hård löpning, men det finns det fler hästar i loppet som kan. Det är väl detta du vill säga med detta?
Skulle inte bli det minsta förvånad om just persos yankee får ledningen eller just då andra utvändigt med med Arnie i rygg som 3:e utvändigt, blir så fallet så tror jag helt klart att Persos yankee vinner.
Hur ludde väljer att köra vet väl ingen, men spetsfavorit tror jag Nine One One L är, om han tar ledningen direkt elr får överta av Airstrike vet jag inte, men han sitter troligen i ledningen efter ett tag och blir därmed svårslagen.
inte när ludde är klar med norrbagen . när tog ludde upp från start senast det har väl aldrig hänt hästen är mycket stark .
P Y är ingen stridsvagn precis vill också att andra gör loppet åt honom
i senaste starten tog ludde upp med mack november och satt sist i loppet, stack sedan i sista sväng. varför inte liknande nu? tror inte ludde laddar eftersom han vet troligen att han inte får överta från Nine One One L, eller???
Enkelt om du hade läst på lite in för det loppet så sa ludde att det skulle bli ett lugnt upplägg inför finalen men hästen kändes så jävla bra 900 kvar så det var bara att åka med det var länge sen han hade åkt så fort sa han i segerintervjun
jo, det läste jag, tror dock aldrig ludde vinner detta från dödens och han får nog inte ledningen vilket han säkert vet om? spår 7 är svårt och oftast blir det bara skit av det i hårda lopp som detta.
det blir synd om den som svarar han får en lång resa hem

Persos Yankee och Arnie Somolli skall med på lappen. Mack November vill man ha med, men det är lite beroende på om han kommer att tokköra för ledningen. vem detta är inget vi vem på förhand. Ludde beärttar att han vart bara lungt jobbad inför senaste starten och att ändå vann med gott om krafter sparat senast trott en försnäplig galopp. blir det så att han galopperar en liten bit i detta lopp blir det iaf ingen seger. men felfri kan han vara bland det tre.
vilka öppnar från start 2,5,6 ??
2-3-5-6-7 laddar från start, troligen. Jag rankar Persos Yankee som den med bäst chans att nå ledningen, men jag är osäker på om Adielsson vågar ladda……5-6-7 har väl bäst spetschans och det handlar troligen om vem som vill offra mest kraft för att nå.
Startrusning gynnar Palermo Mail som då kan komma ut, blir giftig då.
Unibet har blivit tokiga 9.75 på P Y och head to head mot airstrike 1.75 det måste vara lilla julafton för er som tror på den det får man inte hos atg
Hur bra är Unibet på att ranka hästar??
mvh
Bertil
så där inte helt värde lösa men är inte 9.75 lite iöver kant kanske 5 ggr även om jag tror stenhårt på ARNIE S
Japp, minns även att jag har Arnie som första val…trots mitt dåliga track record på Spikmästaren ;-)
mvh
Bertil
Arnie Somolli har verkligen hittat nya växlar hos sin nya tränare och måste ses som motiverad favorit

jag sitter och funderar över ifall Erik verkligen kommer att ladda fruktansvärt med Persos Yankee, eftersom han har bökat just i detta moment av loppen tidigare. blivit het o galopperat. så jag tror ej att Erik kommer att ladda för spets, han sitter ju redan så pass bra till från ett 2:a spår. och kommer säkert att ladda framåt när tätstriden är avgjord och komma till ledningen(bara inte Ludde sitter i den med Mack´en)
håller dette resonemang?
Tror att Macken hamnar i rygg på 911:an i andra par ytter eftersom jag tror att Airstrike håller emot och får spets in i första sväng. Beroende på hur hård körning det blir så kan det bli ganska luftigt för eftersläntrarna att sig fram tidigt.
Tror inte att PY laddas…men man har ju blivit överraskad förut ;-))
mvh
Bertil
Erik ska ladda för ledningen har han sagt och då har jag svårt att se någon ta en längd av dem som är utvändigt. Spiken på P Y är klar på mitt eget system, var dock tvungen att gardera på bolagssystemet, har 2-3-5-6-7 där. (Torbjörn tror en del på Airstrike och han brukar aldrig vilja släpp anär han väl fått ledningen)

min gissning: laddar erik kommer hästen att hoppa. jag hoppas på det iaf, eftersom jag ej kommer att ha med PY. utan det blir ett lås på 2 i detta lopp. Arnie och Mack´en.
du lever mycket farligt då, tror Nine One One L har bättre chans än Macken, just pga läget. Spår 7 är riktigt uselt och dte är tveksamt om Mack November kan blanda sig i striden här om det inte klaffar riktigt.

jag tror inte det spelar någon roll när det gäller Mack´en. spetsar han inte så lär han tars upp och då kommer han ändå. det gjorde han bra efter galopp senast. han verkar iaf ha formen i Zenit. såp jag tycker han verkar vara ett vettigt spel.
senast, det var mot SKITHÄSTAR då,,,, nästan vemsomhelst i detta loppet hade kunnat göra en liknande prestation som Mack November gjorde senast. Det gick knappast lika fort som det såg ut som. Spets lär han aldrig göra i detta loppet,, mycket, mycket svårt o se och tar han upp så lär han få det mycket svårt att runda allt. Nä jag avstår spel från macken på mitt eget system.
Airstrike spetsar väl ändå, men han e fortfarande ny i silver o jag finner det inte alls omöjligt att han släpper om 911 eller Mack November trycker till. Tycker spets har bra chans oavsett vem. I övrigt så är Persos Y och Arnie S att räkna med. Palermo, nja..ej. Finish First med stenhårt tempo.
På gränsen isåfall att Airstrike kan ta sig förbi Persos yankee,,,tror att P Y kommer speta här. Torbjörn har annars sagt att han kör i ledningen om han kommer ditt med Airstrike……

ja du Nijo, jag vet inte vilket lopp du har tittat på. (namedroppar lite nu) men Anelka, Born At Last. inte är dessa så dåliga hästar, så vitt jag vet iaf. du får ju lagga till att Mack´en galopperade ett tiotal meter, tung bana och ett tempo på 11.9 första 500 och 13,.0 första 1000 inte är så himmla dåligt. ändå sprintar han förbi dessa efter att ha tagit igen galoppen och vinner med 4 längder.
annonserat bra form och du skippar en 29% som Lufti sällan sticker nosen utan för Jägers grindar. trist!
tror du missförstår allt, att det gick snabbt i början gynnar ju bara Mack November, faktum kvartsår att när han gick runt allt så var tempot lågt och det fanns inga somhelst motbud, Anelka fungerar bara i ledningen, annars är han bara en medelmåtta och Born at Last gjorde kanske sitt livs sämsta lopp och var sist i mål. Den prestationen Mack November gjorde där betydde absolut ingenting, till och med Ludde har sagt det. Ludde har sagt efteråt att det såg betydligt bättre ut än det egentligen var eftersom motståndet var dåligt och tempot lågt när han rundade allt.
Sedan brukar väl Macken alltid göra sin bästa lopp på just jägersro, därför han oftats bara startar där? han är med i finalen nu eftersom han kvalificerade sig ditt.
men vi får imorg brutalaccent.
Med tanke på att det är startsnabba utanför så tror jag näppeligen Person Y tänker köra för spets… Alla har sett hur det går när han laddas… G! Med spår 2 så räcker det med att köra framåt, får ett skapligt läge ändå. Frågan är om det räcker? Har ju bara vunnit med smörlöp o hårt tempo. Smörlöpet kan han få men tempot…? Arnie S. tar rygg på Persos, tror jag, o hoppas på både drag- o tempohjälp på vägen…. Spets- o vinnarhålsdragen är Airstrike, 911 o Mack November. Övriga får rikta in sig på ev platschans…!
Badkaret har talat…
hehe, möjligt att P Y inte laddas, men Adielsson har gått ut och sagt det väldigt tydligt att det är ladning som gäller från start.
Så länge som P Y slipper dödens så tror jag det är en ganska bra chans, ruggigt kapable häst!
HÅLL ÖRJAN BAKOM DIG NU FÖRHILVETE ADIELSSON!!!!
12 Soraya Laday - STRUKEN
Bra Nijo…coacha på nu…;-)
mvh
Bertil

nä serru! det går icke! Man kan inte låta bli att imponeras utav Arnie S. visde mkt bra moral idag, och att Airstrick höll så bra, det var skoj att se. vass 8%are. helt klart.
Men varför stannar Erik ner Persos i rygg. förstår inte detta! belv ju fast igen. kommer aldrig spela honom när han går i det 2 första spåren.
Erik körde bort Persos Yankee totalt och jag är mycket säker att han hade vunnit om han fått fritt i tid, jäkla sjunessos som ska förstöra allt med en häst som inte höll alls i loppet! (mack november)
Erik körde för bästa möjliga placering hästen är inte bättre tussarna var dragna och där hände inte så mycket. P Y = ÖVERSKATTAD
haha, sikket skämt asså. För bästa möjliga placering är ju vinst, "bra vinstchans" sade erik innan loppet. klättrade nästan över Arnie Somolli vid mål, är ju som Örjan sade också,,,,,behövde bara köra mot erik och försöka hålla han fast så är det klart,, annars vinner Erik och P Y det loppet lätt!
P Y överskattad? streckad på 20% inför loppet är ett jävla skämt asså,,Han är allt annat än överskattad.
Om nu Örjan hade den bästa hästen enligt många så skulle han väl bara ha kört undan istället för att försöka hålla Erik fastlåst med P Y ???? Örjan visste att han hade förlorat om luckan hade kommit, så enkelt är det.
det handlar om att vinna och inte någon jävla te bjudning om erik har så bra häst vad ska han då invändigt att göra då har man ju redan givit upp
Hur erik kör kan ju inte spegla hur bra hästen är,,,han körde dåligt och det borde han själv hålla med om. Men i det läget så fanns det kanske bara dödens elr vinnarhålet att välja på och P Y fungerar inte i dödens över hela distansen, vilket jag absolut inte tror Arnie Somolli gör heller mot detta motståndet. Vad jag är mest besviken på är att Erik inte satte upp sig i rygg på den som galopperade och försökte plocka ledningen på det, allting klyddades till rejält när ledaren galopperade.
Det handlar om att vinna och ingen tebjudning,, kvittar inte det? Arnie somolli var väl överlägsen här och mot P Y ? kvittar väl om Örjan släpper ut P Y och ger honom en chans att utmana då? nah, jag tror att Örjan var väldigt medveten om att han hade förlorat på det draget.

klart att han klättrarpå ryggen när han håller honom inständ. allt har ju inte med hästens prestation att göra, utan att köra den efter denns prestationer.
Jo, men jag tror att verken P Y eller Arnie somolli hade klarat av att gå i dödens i 2000m mot det motståndet och sedan vinna. Inte många som klarar.