V75-7 Solvalla 3/10/09
**Lopp 10. V75-7 V4-4 DD-2 V3-1 Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Bamse Gema - Takter J 01112 11,9a
2 Sahara C.Four - Ohlsson U 11110 13,8a
3 Manos General - Linderoth P 25052 12,0a
4 Speedy Gold - Östman J 24131 12,4a
5 Einar Celeber - Uhrberg T 32020 12,4a
6 Jean Dobel - Lennartsson P 25230 13,2a
7 Minos Vang* - Kolgjini L d1215 10,8a
8 Sharapova* - Goop O 33011 12,8a
9 Start Brodde - Persson S 26354 12,6a
10 Premier League - Jansson T 01313 12,5a
11 Hanoi* - Adielsson E 12d11 12,0a
12 Manhattan Sassy - Olsson D 13620 12,7a
Bronsdivisionen Final, 2140a
Bamse Gema går barfota och tar spets, men kan han hålla lugnet? Sahara C. Four kan kanske komma ner i rygg. Ulf måste dock vara mer vaken än Erik var senast, då ekipaget satt fast bakom Maharjaa! Lutfisken låter grinig angående Minos Vang…ett tips så bra som något ;-)
Hårt tempo gör att Hanoi kan komma in i matchen. var står Einar Celeber, minns dock att det är höst…
mvh
Bertil

Bertil betänk en sak..
I finaler med rätt jämna hästar brukar ej spåren långt ut på vingen vinna allför många lopp….6 7 8
Ett tips i väl mening bara när du lägger kraven….
Statistiken säger strecka 1 - 5 i Brons brukar räcka väldigt ofta.
Var hamnar en sådan som du nämner Einar Celeber?
Men Minos Vagns lopp i somras på axevalla var ruskigt kolla vilka hästar han slog då….
OM form…
https://www.atg.se/index.jsp?chooseAtgse2=true#/department.atg.atgse2.channel.ws.result/
Då passar ju min tipsetta Sahara C. Four fint ;-)
mvh
Bertil

3#;)
Ta med einar om du garnera ngn konstig känsla bara gick obrukad sist och jobbade bra i måndags snappade jag upp…
Hehe, jag har i skrivandets stund hela 7st bävers i sista…däribland Einar ;-)
mvh
Bertil

7 st, då satsar du på att ha storkovan i sista avd.
men det var som Staketkusken satidigare, att strecka 1-5 på streck%:en ska vara vattentätt. men i 10 % av fallen slinker någon ut. sist någon gjorde just det var i en final på Åby den 18/4 då Nouvelle Pelle vann från spår 3. (Värdelöst vetande) men roligt iaf…
personligen tror jag myckt på Bamse Gema som blev nerspeedad sist efter att ha blivit het i spets. hanske lägetfäller honom igen då han har risk för att bli för ivrig.
Minos Vang diggar jag, men det är ju alltid lite vingelläge, dessväre kommer nog Ludde att köra framåt tidigt i detta lopp. annars så får han harva i spåren som sist. då blir det ingentig!
Lädret har ju som sagt börja visa lite mer form nu, Einar S är okej men en med passande smygläge är ju Start Brodde som alltid gör bra lopp. dags att få utdelning för den nu kanske?
Statistik då:
1-5 ska vara 90% täckt
Favoriten är svag i detta lopp vilket vurmar för att det borde garneras ordentligt, iaf enligt föregående pingt: 1-5. tyvärr betalar det sig dåligt då det 4 första på strecken alla är streckade högt. mellan 35-44% på strecken. kanske Bertils ide om att garnera 1-7 kan vara ett bra/smart eller roligt drag…