V64-6 Solvalla 3/1/07
*Lopp 8. V64-6. DD-2. V3-1. Tvilling.
Auto.*1640:
**1 Greve Hamilton - Jakobsson M 14016 12,6a
2 Rambo Rollax - Kontio J 60313 13,5a
3 Royal Snix - Sundberg H-O d1d01 15,1a
4 Bohica - Frick J 24302 13,1a
5 Victory Sund - Jansson T d3630 12,7a
6 Operett Brick - Kihlström Ö 00551 13,2a
7 Totti Bob - Sjunnesson J 02033 12,4a
8 Conrads on Line - Goop B 11602 13,9a
9 First Mack Grocer - Lennartsson P2242d 12,4a
10 Kosai L.J. - STRUKEN
11 Extreme Smile - Johansson T 10611 12,2a
12 James Bond - STRUKEN
Operett brick var riktigt bra senast, hårdare motstånd nu och sämre spår, men hur bra är denna häst???
Är det inte för kort distans för Royal Snix och Bohica???
Rambo Rollax har gått riktigt bra den senaste tiden och blir mycket farlig, dock inte ledningen här eftersom den tar Greve Hamilton….
Missa inte Conrads On Line han kan komma bra till här
mvh
Bertil
hmm, kan komma bra till från spår 8? 9 av 10 lopp så kommer han inte ner i andraspår och får antingen ta dödens elr sista häst…. Om han kommer bra till så blir han mycker farlig, men Operett Brick krossade ju faktiskt han senast och har bättre spår även denna gång.
möjligt du har rätt annars om Conrads laddas och kommer förre i starten, får överta ledningen från greve hamilton då? får ju knappast överta från Rambo Rollax om han kommer ditt först, desamma med Operett Brick.
Jag håller Hans-Owe Sundberg och Royal Snix som loppet bästa häst, men han ska kanske garderas då han inte alltid är att lita på
Royal Snix är säkerligen bästa hästen i loppet, men distansen är absolut inte till någon fördel då han inte är speedig av sig och långsam från start,,,+galopprisk+frånvaro från tävlingsbanan en tid nu.
Tycker fortfarande att Conrads är bästa rank i loppet
mvh
Bertil
Ett ganska öppet lopp väl? Kan bli hård körning om spets vilket kanske kan gynna Extreme Smile?
Jodå, jag kan tänka mig fler som t.ex. Bohica
James Bond går väl nästan bara i spets eller?
varför skulle det blir hård körning om ledningen??
Tror Victory Sund står på tur för vinst nu, kom elakt på det senast och fick backa sig sist i fältet.
Rambo rollax har bra förutsättningar annars, och ska ses med ganska hyfsad vinstchans.

1640 autostart brukar bli en del körning.
Njae, inte om ledningen avgörs snabbt…då kan tempot vara dämpat redan in i första sväng
mvh
Bertil
japp, och oftast så håller ändå hästarna in i mål trots att det är hård körning pga det endast är 1640m. Bakspårshästar vinner nästan aldrig över kort distans, så att strecka dem endast pga man tror att det blir hård körning är bara dumt och naivt.
Ska bli intressant o se hur Royal Snix klarar sig på kort distans vilket är nytt för han.
#13, Det är ju mer intressant och se om han kan hålla sig felfri.
10 Kosai L.J. - STRUKEN
12 James Bond - STRUKEN
#15, Och iochmed det får Extreme Smile ett bättre spår. Den kanske kan spurta bra!
mjo, möjligt, men jag tror ändå det blir mycket svårt, är det alltid från bakspår på kort distans och detta är ganska bra hästar han möter.
Du och ditt tjöt, lättare att vinna från bakspår på 1640.
vad har det med saken att göra? hur ofta vinner någon från bakspår över huvudtaget?? väldigt sällan om sett till antalet lopp, vad fan har det med saken att göra då om man vinner oftare från bakspår på 1640m eller 2140m???? Och din jäkla statistik gäller ju inte ens för bra lopp som brons-silver-guld divisonerna,, bara vanliga klasslopp med skithästar där de bästa hästarna som vunnit från bakspår lika väl hade kunnat starta 20m efter och ändå vunnit.
varje normal spelare måste verkligen fatta att det är MYCKET svårare att vinna från bakspår än framspår, annars går man ett fattigt liv till mötes kan jag lova. Extreme Smile kan precis inte gå fram i dödens och avgöra här, utan han kräver maxklaff med positioner och sedan högt tempo i täten för att sedan kanske kunna spurta sig till vinst.
Nu taggar vi ner.
Statistik är väl sannign eller?

ni vet ju hur det brukar sluta i "sista-avdelningen" det brukar vara skrällar, och denna gång tror jag inte det är Kontio står för den. hans häst är aldeles för mkt streckad. jag kommer nog att köra några st i detta lopp. spiken hade dock varit Greve Hamilton 22% som fick gå utvändigt om Super Odds i förra starten och inte riktigt mäcktade med det. han är snbb ut och kan leda detta från start till mål.
statistik kan man vinkla precis vart man vill, så det är lika mycket falskt som sanning.
Greve Hamilton och victory sund tror jag mest på i detta loppet.
Japp, Greven betecknar jag som ett bra drag i denna avdelning..
mvh
Bertil

Örjan tog sig en tupplur, hehe…
Bra tips Bertil…inga andra göre sig besvär!!!
- Synd att jag gjorde det ;-)))
mvh
Bertil

#2 Bra tips, Bertil!
#3 Tredje ytter från bricka 8, tur för Björn att det var dags för det 10:e loppet ikväll då, så att han slapp dödens eller sista häst.
operett brick är trolig spik nästa lopp, gick riktigt bra denna gången också.
Forza Goop !