Era tankar om Travåret 2007?
Ja, som rubriken lyder…
Björn Goop kommer ju ta mest segrar det kan ju ingen gå emot, dv.s. om han inte skadar sig och blir borta en längre tid…
Men lite mer intressant:
**Vilken Häst tror ni går in mest pengar?
Vilket tränare/stall tror ni kör in mest stålar?
**Det är ju förstås väldigt svårt att förutspå men gissa på!
Mest Pengar: Jaded (räknar med att han fungerar i år och går ut i flera stora lopp som han sedan vinner)
Komethästen: Smashing Klipp (kommer nog kriga mot de bästa och vinna en hel del)
V75 ligan: Uhrberg (baserat på att jag tror Lädherkorpi kommer ha ett kanonår)
Elitloppet: Going Kronos (ludde kommer inte kunna motstå frestelsen att ha lekstuga med världseliten)
Stall med mest intjänade pengar: Ludde! tror på maktskifte här, Ludde har flera kanoner på gång som kommer vinna mycket pengar. Going+Glen kronos fixar väl några miljoner. Prince de Charm vinner mycket, Olimede tänder till igen!
Victoria d´Orgeres,Palermo F.R,Glide Kronos(hästen som ansåg lika lovande som going+glen), Gamblers Accent(liten favorit som kommer tända till!),
sedan finns det flera lovande 3 åringar.
Mest pengar: vet ej, men tror att det kommer att vara en bra 4-årong, eller 5-åring. kanske Conny Nobell, eller Going Kronos
Komethäst: vet ej, men tror att Svante Båth åter kommer att visa upp några mycket duktiga unghästar igen, eftger ett magert 2006. Eller varför inte Pampiono som nu senast vann nere i Frankrike på sin första utlandsresa
V75 ligan: vinner Erik Adielsson igen
Stall med mest pengar: Stig H Johansson som nu har några riktigt bra hästar i stallet igen
Mest Pengar: Känner mig väldigt fundersam här, vinnaren i Elitloppet som jag tror blir svensk iår…**Citation? Thai Tanic*?
Hot Tub?
**Komethäst: Black Gold - Tror jag vinner i princip allt den ställer upp i.
Bästa Tränare: Stig H förmodligen men måste nämna en egen favorit Olle Goop's stall som jag tycker många glömmer bort.
V75 Ligan: Skulle nog till min besvikelse tro att Erik tar hem den igen.
Förresten NICKLAS! Vad sysslar du med eller?
Finns int epå världskartan att Ludde kommer köra in mest pengar under 2007, han behöver **gångra 2006 års intjänade med FYRA.
**Om han gör det ska jag lägga av med trav direkt.
Jaded ska bara inte heller kunna vara den hästen som går in mest pengar.
Uhrberg kör för lite för att kunna vinna V75 Ligan, vad blev han iår? 4? 3,4,5 där hamnar han nu oxå.
Du borde inte göra sådana uttalanden utan att ha det klart för dig, det är absolut inte omöjligt att ludde drar in mest pengar då han har några av världens bästa hästar i sitt stall och troligen sveriges bästa/bredaste 3 åringssatssningar tror jag. Att Jaded är en blivande topphäst i sverige har jag sagt innan och jag står fast vid det, den hästen har allt och alla möjligheter till att bli riktigt stor.
Uhrberg kör ju varje lördag, varför ska inte han kunna bli v75 mästare? är ju bara frågan om vilka hästar man får köra.
Ludde har ett riktigt grymt stall som inte riktigt fungerat förra året, jag räknar med att alla hans hästar kommer att fungera detta året, sedan så har han troligen sveriges bästa unghästar och kommer vinna väldigt många årgångslopp för 3 åringar och 4 åringar.
Varför ska inte Jaded kunna gå in mest pengar? de bästa 4 åringarna brukar gå in mycket pengar som 5 åringar? Får Hultman Jaded till att börja prestera mer jämnt så tror jag helt klart det kommer vara en topphäst i sverige och tjäna riktigt mycket pengar, men vad vet jag? du måste ju veta mer än mig Rickard???
ni ska nog allt få se gott folk hur rätt min kristallkula hade!
**LUTFI KOLGJINI KOMMER ALDRIG KÖRA IN 4 GÅNGER SÅ MYCKET.
**_Bara för att du gillar *Ludde* så kan man ju inte TRO något sådant. Det är som om jag ska tro att Prima Stella vinner alla årgångsloppen 2007.
_
Min tanke om travåret 2007 är rent egoistisk och jag tror att TIF kommer att bli en allmänt respekterad travsajt ;-)
mvh
Bertil
#7, Är den inte redan det ;)
Men varför måste Ludde köra in 4ggr mer än tidigare? du tar för givet att de andra tränarna kommer dra in lika mycket pengar som 2006, det är absolut inte säkert!
och 4ggr mer är helt klart möjligt med tanke på alla storlopp som han kommer att vinna,, tex Timo Nurmos drog in nästan alla sina pengar på årgångsloppen.
SEDAN, om du inte är nöjd med vem jag tror drar hem mest pengar 2007 så sätter jag in en backup och fan ta dej om du klagar nu! Max Flukt!! kommer väl vara med i alla storlopp+lite mer och vinna mycket fina pengar. Han plockar Jaggen 7 dagar i veckan :), med elr utan dopning,hehe.
Anledningen till att jag inte tror Going kronos drar in mest pengar är eftersom jag inte tror Ludde kommer matcha han så väldigt mycket, är och borde vara rädd om hästen.
Får kanske hålla med Micke Nybrink sedan att Baron Rols kan gå långt 2007, kommer slåss mot eliten? elitloppet sedan också? olympitravet med? nästa hot shot knick troligen.
Nu fjöl vi alle av ;-)
mvh
Bertil

Jag tror inte Max Flukt kommer tjäna mest pengar, mycket pengar tjänar han nog om han är hel och frisk. Men han startar så sporadiskt och gör sådana fruktansvärda uppvisningar när han väl kommer ut att han kan inte mäkta med att starta så ofta.
Om Baron Rols ska bli nästa Hot Shot Knick krävs det att han är en mycket bättre travare än denne, för bättre löpskalle än Hot Shot får man leta efter. Det blir tufft för honom att gå upp i eliten redan nu, han befinner sig bara i brons för tillfället. Kanske inte är någo idé att ta ut honom än heller mot de bästa, kanske gör mer skada än nytta?
Enligt Lädherkorpi så hade Baron Rols klarat sig bra i guldivisionen redan förra året och det borde egentligen de flesta hålla med om med tanke på de loppen han gjorde, hästen har allt! löpskalle, startsnabbhet, bra rytmik i travet. Allt som fattas är lite hårdhet tror jag.
Max Flukt tror jag kommer startas mer på 2140m nästa år och då orkar han med fler starter, känns som att knutsson vill visa upp hur bra han egentligen är nu. Blir inte det minsta förvånad om frankrike nästa år också-.

Kari kanske menade vinterns gulddivision? hehe…Jovisst är det en mycket bra häst, men kanske lite orättvist att begära stordåd av honom redan nu till våren. Som du säger, han behöver en del hårdhet innan han klarar sig i högsta divisionen.
Snälla Snälla Nijo, kan lova att stortränarna kör in nästan lika mycket i varje fall ich då måste Ludde köra in iaf 3,5 gånger… Men han klarar inte det. Du säger ju själv att du inte tror att han ska matcha Going Kronos så hårt… Ska Paul November dra in 23 miljoner då eller?
jag räknar väl inte direkt med att paul november drar in mer än max 500k, men det märks att du inte vet vad Ludde har för hästar, tycker du borde undersöka saken innan du öppnar truten och sågar mig, du har inga som helst belägg för att Ludde inte ska kunna klara det med sitt materiall.
Som sagt, ludde har kanske de bästa och med lovande unghästarna i sverige som nu blir 3-4 år och får tävla i årgångsloppen med mycket pengar, sedan har han flera hästar som är mycket lovande likt going+glen kronos men inte har tävlat så mycket i sverige under 2006.
Inte särskilt smart att bara utgå från att Ludde inte kommer ha ett bra år bara för att han inte drog in särskilt mycket pengar 2006, men då hade han inte heller någon stjärna som drog in mycket pengar vilket han kommer ha 2007.
#17, Det räcker inte att ha 5-6 lovande unghästar. BREDDEN SAKNAS!
Det är väl det som är bredden…Du menar kanske att TOPPEN SAKNAS ;-))
mvh
Bertil
och toppen finns där ju absolut….. bara dem kommer ihåg att dem ska trava på banan och inte galoppera. Hans hästar har en förmåga att glömma bort sådant^^
#19 , Nej jag anser att de är TOPPEN !
Mest pengar: Going Kronos
Komethäst: vet inte riktigt men som rickard säger tror jag att Black Gold kommer vinna mycket men kanske inte årets komet det återstår och se
Bästa Tränare: Stig H Johansson!
V75 ligan: Vinner Erik igen
Fördelen om Ludde håller sig framme är att vi får lite trevliga intervjuer med glädjetårar vid segrarna och sågning av konkurrenter, kommentatorer och funktionärer i form av utskällningar vid förluster.
Med Going och Glen finns förutsättningarna att springa in stora pengar. Det kan också ta tvärt stopp som för Viking Kronos.
För vinstrikaste hästar/fyraåringar räknas väl inte Going och Glen med i den officiella statistiken då de inte är svenskregistrerade. Men jag förmodar att deras insprunget räknas med i Luddes tränar/körsvensstatistik. Eller?
#23, Ja i Ludde's statistik finns de väl?
ja, klart att de pengarna går in,,,,flera tränare som har hästar som tävlar utomland.
#25, Ja det var dte jag menade på.