V75 Analys
gick inget bra i omgången, hade ju en säker dubbel trodde jag men tji fick jag när Min Narkissos diskades^^ 9-5 på DD med 8ggr pengarna var stenklart annars trodde jag,,,men trav är trav.
avd1: Hade ju Persos Yankee som vinnare här och tråkigt nog så blev han bortkörd av erik denna gången också,,, har ännu inte fått det berkräftat att Arnie Somolli är en bättre häst än Persos Yankee eftresom detta loppet visade absolut ingenting. Mack November svek mycket annars och var inte alls lika bra som många andra trodde,,, själv varnade jag kraftigt för att det skulle bli mycket svårt här pga spåret och att hans insats i förra loppet inte var så bra egentligen som många trodde. Tredje gången gillt annars? spik på Persos nästa start vill det säga för att han såg RIKTIGT laddad ut och hade vunnit LÄTT med lucka. FY dig Adielsson! (undrar dock hur Airstrike ska klara sig i frankrike om han inte kunde vinna detta från ledningen)
avd2: Hmm, loppet var väl slut redan innan det började? som sagt innan så var det klasskillnad och nu fick alla se att Beijing Man går bäst på kort distans och klarar inte medel, kunde inte ens hänga med i ryggen tillslut. Born To dance måste ha bra tempo och sedan ryggar till 300 kvar, annars vikar han sig och det fick vi även se här. Spel mot ett mål och nu kanske några börjar hålla med om att Bexipop är en riktig kanonhäst??? Det är bara till o spika nästa gång gott folk^^
avd3: Första jag märkte i detta loppet var att Triton Sund travade MYCKET bättre än senast och redan då kändes det som att loppet var klart när han kom bättre till än Zoccer Wadd i starten. Triton såg riktigt fin ut, annars känns det som att det finns en förbannelse över Zoccer Wadd, när svanstedt inte kör henne, kan hon inte vinna asså(gick bra annars från dödens). Bar Code svek och var sämre än jag trodde, MEN acclaim var precis lika usel som jag visste, hade inte en chans att segerstrida trots han fick ett lopp 3.e utvändigt och ganska bra tempo i täten……Även han en vekling som måste ha bra tempo där framme och sedan ryggar till 300m kvar för att speeda, inte ens då kan han vinna för att dte skiljer en division mellan Triton+zoccer mot Acclaim! Tag The Devil spurtade väldigt snabbt till slut och resten kan glömmas.
avd4: Lovade att Verdi sund inte skulle vinna här, blev dock inte på det sätt som jag trodde då han galopperade, tråkigt. Black Gold tyckte jag var en klaring annars också och hade spikat han på bolagssystemet, måste ju säga att hans insats var 5 stjärning, galopperade i början och tappade väldigt mycket mark+fart. Kommer sedan igen och är med på målfoto,,,denna häst kommer gå långt! vinner med hela uploppet utan galopp. Diamond Viking var stallskriket annars och visst gjorde han ett bra lopp, men vad ska man säga när de 3 värsta motbuden galopperar? verdi sund, black gold och Zeb käbb. Urgent Sund stred tappert också och kommer nog klättra högt i klasserna.
avd5: Tråkigt att lapponiak Knick galopperade, trodde en del på denna tös och det hade nog kunnat bli en fin strid mot Aggas Jazzy annars kanske. Aggas Jazzy var nu överlägsen och riktigt bra. Trodde faktiskt betydligt mer om Augusta bell än hon visade, var riktigt dålig och det är avslag på henne i fortsättningen.
avd6: mjo, vad ska man säga?? Min Narkissos var ju bara överlägsen, men det blev precis som jag hade sagt, galopp på uploppet men det var inte på det sätt som jag trodde eftersom det var banan som ställde till det. Min analys var att hon skulle galoppera om Goop behövde begära extra om det blev tight till slut. Ultimo Håleryd var väl sådär och jag hade räknat med mer från han. Tyckte annars att Sjunesson är en riktig fegis och körde USELT, han hade chansen att stanna kvar i andra spår och tvinga Min Narkissos till 3:e spår i hela loppet och plocka ner den, Äldens K är som sagt riktigt stark och hade kanske klarat det då, NU går han fram till ledningen och släpper! till Min Narkissos. Det håller inte sjunesson! Closed Case slutade då 2.a och var bättre än väntat tycker jag.
avd7: Inget o säga, Juvel Neo var stensäker och att denna häst endast var streckad på 50% kan jag inte förstå! Hade en överlägsen kapacitet i det loppet och vann MYCKET enkelt från ledningen, Lennartsson hade säkert mycket krafter kvar i mål. Ingen annan som utmärkte sig direkt…..hörde lite konstiga rykten om att prestige skulle vinna? fick perfekt lopp i vinnarhålet och hade ingen chans alls, så bra var den hästen…..
MVH Nicklas
måste väl nämna Simb Skyrocket också,,,,,den hästen har man väl bara på en helgardering med tanke på spåret??? Var med i ett större system på 5000 rader och där hade vi Min Narkissos som ensam spik, fick bara 6 rätt då, tråkigt,,,,pengarna tillbaka annars?? hehe.

Analys av lopp V-75 1: Arnie Somolli löjligt överlägsen de andra, eventuellt att en som vanligt smygkörd Persos Yankee kunnat blivit närgången men kusken körde för ett andrapris. Klokt gjort av Erik A då han mötte en mycket bättre häst, Erik vet vad han har i tömmarna och vilka konkurrenter han möter och kör därefter.
det är inte lönt att bry sej en mer egenkär person har jag aldrig stött på .han liknar en struts

Försöka duger. Jag vill få Nijo att erkänna att Arnie Somolli är, om inte en bättre häst, åtminstone en likabra häst som Persos Yankee.
Nijo, Tycker kanske att din analys är något partiskt, efter hur du spelar. Arnie Somolie har utvecklats enormt hos Walman, och han är en bättre häst än Perssos Yankee. Mack November led nog av att Ludde inte körde på Solvalla, loppet blev inte som jag hade tänkt om Ludde hade kört, men det spelar ingen roll då Arnie Somoli hade vunnit 9 ggr av 10 mot detta motstånd. Petri Puri har verkligen sitt lilla stall i full form och hans hästar är alltid spelbara, nu visade Bexipop att han var totalt överlägsen i denna final. Aggas Jazzy var överlägsen detta motstånd det visste vi spelare och det talade även Roger Walmann om, att sedan Laponia Knick galopperade spelade ingen roll, Aggas Jazzy hade vunnit med upploppet tillgodo ändå. Min Narkossis var bara en väntat. Har man travat så illa i varje loppsom kommer galoppen förr eller senare på upploppet. Synd på en så bra häst. Vi får hoppas att Korpen kan hitta anledningen till att han snubblar med bakbenen. Att Juvel Neo var stensäker håller jag inte med om, just denna dag visade han dock upp sin rätta sida, men senast var han oförsvarligt svag. Även han har ett trav som man kan önska mera av. Pretige satt fast bakom vinnaren in i mål, men hade inte skuggan av en chans mot Juvel Neo denna dag.

varför Lapponia Knick galopperar är för att hon har problem med hovarna. det har hon haft ett tag! bara att titta på hennes resultatrad. men man törs som ändå inte plocka bort henne. är en mkt god häst i vanliga fall. kanske inte hade vunnit detta lopp ändå, då Aggaz Jazzy var VG idag. kul att se att hon som favorit höll bra.
Juvel Neo var inte dålig senast utan bortkörd av Svanstedt, även Svanstedt erkända att han körde bort Juvel Neo senast!
Jag har fortfarande aldrig fått bekräftat att Arnie Somolli är bättre än P Y, både STig H och Adielsson trodde faktiskt på bra vinstchans med P Y,,,,jag tror knappast att Arnie Somolli är en bättre häst.
Vad gäller Aggas Jazzy och Lapponiak Knick så tror jag inte det skiljer särskilt mycket,, skillnaden är att Lapponiak Knick klarar av hårdare resor i dödens medan Aggas Jazzy måste få ryggar och lite serverat,,,,,,nu galopperade Lapponiak Knick så vi fick aldrig se en duell,,,,men Erik trodde att Lapponiak knick hade en bra vinstchans där också.
Min Narkissos galopperade ju i stort sett enbart pga banan var i så dåligt skick och det inte gick att få fäste,,, tror inte han hade snublat till annars. Men han var mer överlägsen än jag trodde i detta loppet och fick egentligen aldrig någon press på sig.
Prestige satt fast? han gjorde allt förutom att sitta fast eftersom Juvel Neo vann med en 2-3 längder och Prestige fick ett drömlopp och en verklig chans att vinna loppet, men kunde inte.
jävla regel dom har, och vilket dåligt skick dom hade med banan då!!! fan hade ju 9-5 på dubbeln gånger 100
Sällan att du hade 100 på den rak.
Min Narkissos galopp må ha berott på banan denna gång. Den snabba diskning kan förklaras av att domarna hade ögonen på hästen då de fick kritik för att de inte rapporterade hästen vid förra solvallabesöket då Lennartsson bar hästen i två varv och det knappt gick att säga om det var trav eller någon annan gångart det rörde sig om.
men enligt både Lennartsson och Goop så känns inte hästen osäker och är inte alls lika dålig i travet som det ser ut som utanför.
att en häst snubblar till en halv gång på en dålig bana måste förlåtas, dock förlorade ägarna 170 000kr på detta, riktigt uselt! då kunde dem lika bra ha diskat Triton Sund för 2 starter sedan då han travade lika dåligt och gick i passgång i stort sätt,,,men det vågar dem väl inte pga det var en mer känd häst, eller???
denna jäkla regeln drar ner travsporten och gynnar INGEN!
Hej
I min jakt på allt som står om min BEXIPOP (svävar fortfarande bland molnen efter de två senaste insatserna) hittade jag plötsligt detta intressanta diskussionsforum.
Himla kul att läsa alla diskussioner innan avd 2 nu senast och jag får så här i nattens sömnlösa timmar tacka dig för ditt sätt att envis som synden hävda att ögonstenen skulle mosa gänget hon mötte (efteranalysen tackar jag förstås också för) :-)
Jag hade förstås kört loppet 167,5 ggr innan och till slut kommit fram till det scenariot som det också blev. Danne var en kort sekund inne på att svara med Beijing Man när Bexi kom farande men Ingves spände ögonen i honom och sa: "Släpp om du vill komma i mål"! Och det blev ju jätterätt också för Danne som kunde bli tvåa på det. Minst en halv sekund kvar i Bexilinorna i mål på den banan var fina papper.
Nästa uppgift? Behandlades idag i en bakkota (samma som uppdagades vara riktigt ful när hon blev tvåa på Jägers - heroiskt lopp med tanke på det - och sedan behandlades inför Åbystarten) men det är inget större bekymmer. Håller formen sedan i sig så siktar vi på Åby 20/1. V75 mästaren frestar (det finns ju ett bronsdiv försök också)!
Gott Nytt Travår till dig!
Finn
Halmstad
hehe, jag har envisats med Bexipop hela 2006, spikat o spikat,,,sagt hela tiden att den hästen hör till kulltoppen och är kanske en av de bästa.
vad jag tror så har Bexipop inte alls visat hur fort hon kan springa,,, finns nog en hel del o plocka, eller????
MVH Nicklas
Skulle väl hoppas och tro det ja! :-)