V75-3 Bollnäs 10/10/09
Lopp 6. V75-3 V5-5 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Olganina* - Lennartsson P 02414 11,6a
2 Go on Pale - Eklöf B 63061 12,4a
3 Paper Moon - Kihlström Ö 30400 12,0a
4 Smashing Klipp - Sundberg H-O 54600 11,0a
5 Quantum Classic* - Kontio J 15141 11,3a
6 Barfine Player - Untersteiner J 03025 12,1a
7 Yorktown Gunner - Jansson T 34406 10,7a
8 S.J.'s Photocopy - Ohlsson U 01240 11,4a
9 Robis Ingo - Adielsson E 30202 11,4a
10 Lucky Dream B.L. - Eriksson P 04310 11,6a
11 D.J.Seabrook - Bergh R 00231 12,2a
Bollnäsloppet - Gulddivisionen, Försök 1 2140a
En oglamorös guldträff är vad spelarna möter denna omgån och vi streckar på.
Go On Pale är en "Höst-Häst" och får tipset med tvekan. Främste utmanare är SJ's Photocopy vars senaste insatser kan glömmas p.g.a. mycket strul i loppen. Innan dess gjorde han det bra mot Beanie MM och med lite klaff, så kan den sylvassa spurten fälla avgörande.
Kanske kan man låsa loppet enligt ovan, men det kan straffa sig. Men det får bli magen som bestämmer övriga ekipage…Quantum Classic, Olganina, DJ Seabrook och bubblaren Yorktown Gunner.
mvh
Bertil
Magen kände faktiskt in vinnaren DJ Seabrook ;-)
mvh
Bertil

fick ju loppet kört i halsen med ett ralativt högt tempo på loppet, men man ska inte sticka under stolen med att det var en dålig insats. men att Jorma inte fick sitta och bestämma i spets var ju lite dråpligt då jag valde att spika honom. men kanske var det för lång distans. 1640 hade han kanske orkat hålla undan. slutande nu utanför prisplatserna. desamma gjorde ju även Torbjörn som lega utvändigt och pressade. kan man säga att Jansson körde bort sin häst då?
#2 härlig känsla Bertil. att sätta in honom, han var ju bara streckad på 5% av lapparna.

jag måste korrigera det jag skrivit tidigare. ang. detta att Bergh får loppet kört i halsen. Bosse E blir ju rätt så hårt överkörd av Örjan i ingången till sista sväng, som det ser ut iaf. finne en hel del att läsa om detta på Travnet.se
det är den luckan som Bergh får när Go On Pale slänger sig i galopp. annars så hade vi haft en annan sagrare, Smashing Klipp som hade belatat riktigt bra.
det tråkiga/roliga i kråksången är att Örjan inte får något för den förseelsen. varför då?
Bergh sade sig väl också ha hört att det smällde till, men inte riktigt i vilket skede…dvs i samband med att Örjan vred ut eller efter att han redan gjort det. Märkligt om inte Örjan skulle ha hört eller kännt vibrationer i vagnen när smällen skedde, om den nu gjorde det…
Örjan såg ju verkligen kylig ut när reprotern berättade om Bosses syn på det hela… Själv hade jag nog sagt typ: -OjOjOj, det var som tusan det märkte jag inte. Men det måste jag kolla upp så fort som möjligt, det kunde ju ha skett en värre olycka än bara en galopp…
mvh
Bertil

ja nu blev det ju som det blev och det var en fin vinnare du fick in. försöker inte ta bort strålkastarljuset från ditt tips. det var kanon,även fast jag inte följde - men jag lär mig.
dock var det som sagt en märklig händelse,lite trist bara att inte Smashing Klipp fick sticka nösen först…

men nu lämnar vi det och väntar på spännande startlistor till Åbys tävlingar nästa helg. då ska jag lyssna på dig bertil…
Lyssna med måtta… min spikmästare var inte så bra denna helg och min gode vän Gonzo drog ifrån ordentligt ;-)
Jag kan vara i utförsbacke trots några lyckade profetior och inkomstbringande VP-spel ;-)
Ta lite här o lite där och mosa ihop det till en egen "streck-röra"… Så är vinnarreceptet.
mvh
Bertil