Trav iFokus

Trav

Etikettdagens-dubbel
Läst 611 ggr
ThomasH
0

DD Gävle 20/12-05

Rebecka A.E är utan tvekan loppet bästa sto, men är det loppet bästa häst? Ja, hon har ett visat en kapacitet som det andra inte är i närheten av, men formen är ju ett stort frågetecken då den 6-åriga Sugercane Hanover-dottern inte fungerade i comebacken. Jag räknar dock med att hon nu löper upp till sin kapacitet med det loppet i kroppen. Men, även det loppet var för en månad sedan så de kloke garderar henne. Med vad? Jo Big Franz var bra i sin debut efter vilan och nu kan den 5 åriga vallacken sno åt sig ledningen med duktiga Sören Eriksson i sulkyn. Men, 3-åriga Ringside har mött toppen av årskullen, har visserligen fått stryk av Bambino Banker två gången, men kvalade in till E3-finalen och var visserligen sist i finalen, men Leif Witasps 3-åring möter ju inte Kung Lavec och Jaded i detta lopp. Spåret var dock inte roligt och han behöver mycket tur från detta läge. Det kan bli svårt över sprinterdistans. I DD2 så är Airstrike den överlägset bästa hästen som har en fart som de övriga inte är i närheten av. Tyvärr så har den femåriga Bad Boy-avkomman galopperat bort en smärre förmögenhet. Han var ju med i kulltoppen som 3-åring med en bästa placering som tvåa bakom Spray, men var lika hopplöst osäker då. Går han felfritt, vilket han verkar göra ungefär varannan gång så vinner han. Men en gardering är att föredra. Fastprint har en härlig form och har slagit mycket namnkunnigt motstånd på slutet, nu sitter Bo Eklöv upp igen och med honom verkar den 4-åriga vallacken trivas. Barbaras Courage är ett fyraårigt sto som har dokumenterar form. Hon har mött betydligt tuffare hästar än dessa, hon var ju näst senast ute i ett tufft 4-åringslopp på Solvalla där han var bra bakom Suzanne och Green Chili. Landers Lad har en mycket hög kapacitet. Den 6-åriga vallacken har ju nu lämnat Kari Lähdekorpi där han misslyckades vid sina V75 framträdanden, men visade däremellan en enorm kapacitet. Nu tränas han av Fredrik Palm i Gävle. Landers Lad är väl kanske vassare på långa distanser, men det är en vinterhäst. 1 Colorado är en mycket bra häst när han fungerar, men som många Viking Kronos-avkommor så krånglar det ganska ofta, kapaciteten finns dock där.  Han har mött mycket tufft motstånd och från detta läge så kan Jim Frick sitta i spets och där trivs den 5-åriga hingsten.

DD1: 4 Rebecka A.E, DD2: 7 Airstrike, 3 Fast Print, 6 Barbaras Courage, 4 Landers Lad, 1 Colorado

Ola007
0

Efter några mindre bra speldagar, hoppas jag nu att det har vänt.

Idag Kör jag enligt följande.

DD1:4

DD2:2,4,6,7

Lycka till!

RogerH
0

Hej på er!!!!

Mitt inlämnade dd spel idag blev:

Sys.1 DD1: 4 DD2:4,8.

Sys.2 DD2: 2,4 DD2:7:an.

Vad tror ni om den här?????

Jag önskar julpengar av tomten!!!!!Skrattande

hafor
0

DD1: 4 Rebecka A.E. DD2: 9 Almatic Truck

DD-odds: 127,80

Nu small det lite igen på dubbeloddset. Nära på flera håll, men tyvärr - nära skjuter ingen hare.Ledsen

ThomasH
0

Övervägde länge Alamtric Truck som trivs på vinterbanor, men tycket att läget och formen var för dåligt, vilket dåligt beslut!! Men han hade flyt, tyckte att Colorado gjorde det bra på en för honom opassande bana.