V75-3 Åby 17/10/09
Lopp 6. V75-3 V5-5 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Nellie Vingboons - Fromell P 11113 13,1a
2 Bobtail - Ohlsson U 21003 12,0a
3 Ninotchka - Svanstedt Å 01111 12,6a
4 Lovely Conch - Larsen Ö 10235 11,3a
5 Staro America - Söderkvist S 13400 11,9a
6 Soraya Laday - Sjunnesson J 04307 12,4a
7 Hepburn Broline - STRUKEN
8 Lie Detector - Kihlström Ö 5325d 11,5a
9 Ecupos Bitte - Nordström P 03101 12,5a
10 Camilla Highness - Ingves P 2471d 10,4a
11 Cleo Nalan - Kontio J 32142 11,8a
12 Debbie Brodda - Adielsson E 42223 10,8a

Åkes båda hästar kan mkt väl låsa loppet. Både Ninotchka och Hepburn Broline är båda snabba ut och det vurmar för att det låser loppet där. alltingen med sistnämnda i spets och Ninotchka i rygg eller Nino spets och Hep utvändigt. sedan tar jag med Lie Detector som man ska dansa barfota med och alla vet att detta är en riktigt bra häst, så de får bli en chansning att ta med henne. Hultman har nog henne i gott slag efter sommarens sjukdom…
Stoeliten - Sto SM (gr. II Nat.) 2140a
Åke drar skorna på sina hästar och stallformen bör avgöra. Ninotchka har ju varit imponerande senaste kvartalet utan vara bottnad, men nu är motståndet hårdare. Spets är nog ett måste samt att se till att hålla bakspårshästarna ifrån sig, så att de inte kommer upp och får vittring alltför tidigt. Hepburn Broline tas med på sin förmåga att avsluta.
Otur i spårlottningen hade Debbie Brodda och Cleo Nalan. Dock är det högst kompetenta djur och härdade. Förstnämnda travade ju förtjänstfullt in som trea bakom omöjlige Beanie MM senast.
Kompetenta, men med frågetecken för form är Lie Detector och Camilla Highness. Jag avstår båda.
Den spekulative hoppas på att Nellie Vingboons får tempo i loppet och når OS från innerspåret.
mvh
Bertil
heeej brutalen, såg inte att du var inte och plitade ner dina fina tankar 
mvh
Bertil

blev inspirerad av dig samt att jag äntligen har lite tid över att skriva vettigheter här på TiF(eller det får vi se om det är).
det är dags att ta tag i de här nu… -;)
Du är en PÄRLA!!!
Själv får jag besök av min vapendragare i musikaliska sammanhang. Så det blir sen middag med bra vin och resterande analyser kommer imorgon.
vi hörs och störs
Bertil

Nelli Vingboones tror jag tyvärr får svårt hänga med i detta lopp….
Hon är väl mest stark och inte speedig. Kommer nog gå fort över upploppet här ;) Den är ej med på 7 hästar.
Du har nog rätt där. Hon behöver nog snarare hitt läge för en långspurt över typ 500m. Då kan hon gå ner mot 1.10. men hon är ju också ute mot hårdare motstånd och var dessutom inte i närheten av Ninotchka senast. Nellie ska visst gå barfota.
mvh
Bertil

Däremot är Lovely Conch streckvärd….2% I dagsläget.
Brukar alltid komma en sjujvla smäll på Åby sen lite kringelkrog väg fram till sista loppet;)
Åke brukar vinna minst ett lopp. Ludde brukar med kunna lura i vassen….
SÅ PÅ Lördag super vi ordentligt x 2 ;)
Hepburn Broline - STRUKEN

Fredde - var det du som var med i aftonbladet i veckan??
efter att den strykningen kom så landar vi på reserven Debbie Brodda. fcuk! men men, inget att göra åt det, läget kan ju inte vara så roligt…
Debbie Brodda möter ju nu bara ston och ska därför ses som favorit, för favoriten Ninotchka, är ju ny i klassen och har inte mött ett sådan kvalificerat motstånd tidigare

10;)