Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 433 ggr
Bertil
0

V75-4 Åby 17/10/09

Lopp 7. V75-4 V4-1 Tvilling. Auto **2640:
**1 Special Mission - Svanstedt Å 22d33 12,7a
2 Vip Star - Andersson M J 30142 15,0a
3 Onyx Knick - Söderkvist S 10125 13,9a
4 Coktail Sander - Nordström P 53131 14,8a
5 Mingla - Näslund T 1d316 14,0a
6 Yukon Boko - Kolgjini L ddk12 13,6a
7 Tingby Kungen - Fajersson C 1161d 14,7a
8 Quattro L.G. - Adielsson E 2d212 14,0a
9 T.Bone Scoop - Untersteiner P 16043 13,5a
10 Taste of Cocktail - Ivarsson M 4323d 13,4a
11 Exclusive Eden - Haugstad K 1d410 15,4a
12 Mad Image - Goop B 00121 14,8

staketkusken
0

Tror jag tar en kall Coctail efter detta lopp…..

brutalaccent
0

gillar osså Cocktail Sander, följt den ett tag och kunnat plocka bort lite pengar på honom. det kan bli spets, vilket skulle vara ett plus då det är debut över distansen.

Ludde har ju bra snurr på sina QC:ar nu, så det skulle kanske inte förvåna om Cocktail släpper till Yukon Boko och liftar med denne.

Men jag tar med några hästar på framspår som alla har fin form. Se upp för Vip Star som inte kan vara med o köra med är stark och rejäl.

Statistiken:

normalt säger man att 1-8 ska vara täckt till 95%, längre distanser brukar gynna dom som är mer streckade. så egentligen kan det räcka långt med att strecka 1-4 för den lite mindre plånboken.

Bertil
0

Klass II Försök 4, 2640a

Klass 2:or och lång distans… Jag anar ulv som får kläder…

Jag ger tipset till Onyx Knick. Aktionsproblemen den senaste tiden tror man sig från stallhåll ha blåst bort m.h.a. djurmedicinsk expertis. Formen håller i sig och han är mkt snabb ut. Finns ingen som tar en längd på honom.

Två verkligt bra utmanare är Yukon Boko och Coktail Sander, vilken verkar vara strecket med rakt S på Staketkusken och brutalens bongar. Båda dessa har dock varit borta en tid och risken är att någon eller båda behöver ett skarpt lopp i kroppen. Absolut tidiga streck och lutfisken hotar med att köra för spets, vilket kan gynna Coktail Sander som förresten gör sin första start över denna distans.

"M" tänker sig ett hårdare upplägg för "stayer-vana" Mingla. Det blev lite felräkning senast när Ludde lät farten bedarra alltför mycket, så däröfr blir upplägget ett annat denna gång. Barfota.

Quattro LG är ute över special distans och gan gå fort sista biten. Behör lite flax, men har heller aldrig förlorat på distansen.

Bubblare: Att strecka på kan löna sig ;-)

mvh
Bertil

brutalaccent
0

#3 …iaf ner till 8:e streckade hösten. vilket tar oss ner till en 8%:are.

Bertil
0

Hehehe "Quattro LG är ute över special distans och gan gå fort sista biten. Behör lite flax, men har heller aldrig förlorat på distansen."

stämde ju bra… fick lite flax… gick fort till slut…

mvh
Bertil

brutalaccent
0

jupp! blev ordentligt framdragen av 12 Mad Image. var exakt vad han behövde, såg inte ens trött ut när han skar linjen…

Bertil
0

Fast jag trodde mest på Onyx.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

där vart ju dagen förstörd med en galopp under första varvet. -:(

nya tag nästa helg..

Bertil
0

Nästa helg??? Jag har redan lagt ut V65-listor, det kan blir utdelningar där också ;-)

mvh
Bertil

brutalaccent
0

du är ju allt för underbar. ska komma med några roliga tips till veckan… vänta o se!