Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 319 ggr
ThomasH
0

V75-6 Gävle 6/1-06

**V75-6. DD-1. Tvilling.
****2140 V
**1 Zillens Victoria - STRUKEN
2 Top Disguise - Ohlsson U 02125 15,6
3 Maggies Boy - Lennartsson P 120d3 17,4
4 Carolina Queen - Lindmark M 65020 17,0
5 Belafonte - **STRUKEN
**6 Why - Sjunnesson J 02616 15,4
7 Staro Washington - Sundberg H-O 00210 15,5
8 Blue Canyon - Kihlström Ö 51032 16,3
9 Alf Eme - Uhrberg T 55123 15,0
10 Charles de Gaulle - Bergh R 14512 15,7
11 Killian Star - Brandt K 31306 14,9
12 Toroid - Goop B 21040 15,9

Nijo
0

känns väl lite som en eller många här också….Maggies Boy är en riktigt bra häst som verkligen kan gå långt, kan chansspikas pga läget.

En rolig skräll är Staro Washington som verkligen är på gång,,, kan flyga snabbt över uploppet om det klaffar lite.

annars är motbuden 4-8-9-10

Rickard007
0

Maggies Boy ja, den vann väl ett V75 lopp från spår 12 eller?
Annars så är väl den kapable Carolina Queen bra motbud även om kusken inte är den bästa.
Blue Canyon måste ju nämnas, spurtade bra sist tråkigt läge igen men inte alls borta.
Alf Eme som det blev ganska stor uppståndelse kring tycker jag har presterat lite under förväntningarna nästan det sista men skall inte nonchaleras.

Nijo
0

Tycker väl att Alf Eme har gått bra,, får ju alltid dödens och det är svårt då,,knäckte en så bra häst som charles de guelle senast. Carolina utmanar om hon klarar spåret, Blue canyone flyger väl över uploppet också.

frågan är dock om någon kan plocka Maggies Boy om hon får ledningen eller andra utvändigt…..

ThomasH
0

Är lite sugen på Charles de Gaulle, trotts läget

Rickard007
0

Riskerar väl att få gå alldeles för tuff väg väl?
Men en liten fidus kanske men inte mer.

Nijo
0

chansen är stor att Charles blir lirad top 3 i detta loppet. Har ju hög kapacitet och jag tror nog inte ledningen är/var hans melodi riktigt. Ska ju finnas hög kapacitet i hästen, tycker dock inte han imponerat direkt.

Rickard007
0

Bara bra att den blir överspelad då eller?

brovve
0

Förmodligen blir han ganska hårt betrodd igen (som alltid)..men han har ju så förbannat otur med spårlottningen hela tiden. :(

Är verkligen en jättefin häst i grunden, men inte riktigt kommit till, fått liet besvärliga lopp osv. men senast tycker jag han var helt okej, och starten innan från ledningen var också jättebra, bara det att han är lite stor å har svårt att växla tempo, men visat jättebravinnarskalle då han alltid sträcker på sig in i d sista med häst på utsidan…som senast tex. så han kontrade tillbaks mot Alf Eme över upploppet.

brovve
0

Med andra ord, kommer han bara till skapligt i loppet så tror jag Charles vinner, och förhoppningsvis till 7-8ggr pengarna och streckad på 25% ;)

Hannna
0

Tränaren var inte riktigt nöjd med Alf Eme i senaste starten, om han får dödens igen(vilket han får allt som oftast) så blir det svårt att vinna här tror jag.

Rickard007
0

#8, Kolla Acclaims otur också.

Nijo
0

jag kan nämna 100 hästar som har otur,,, vem bryr sig? antingen vinner man elr inte.

Alf Eme och Blue Canyone blir mycket farliga här med alla sorters löpningar, Charles tror jag inget direkt på.

zillens victoria tar nog ledningen här, och det är också en fin häst som kan hålla undan om hon får fuska bort lite av loppet.

Nijo
0

Frågan är om Maggies boy inte är klar här? med tanke på spåret så har jag svårt att se någon besegra denna kanon, ingen har ju fått se hur bra denna häst egentligen är eftersom den alltid startar från bakspår nästan och spurtar sig till seger.

Arthur_Dent
0

Blue Canyon med perfekt Örjanläge. Detta under förutsättning att 1 Zillens Victoria är hyfsad från start så det inte blir 4-5 inv från åttondespåret. Är det någon som vet hur  Zillens Victoria är från start?

Nijo
0

i Auto är hon mycket startsnabb, i volt vet jag inte. Men hästar som är startsnabba i auto brukar vara ganska startsnabba i volt också. I vilket fall så krävs dte klaff för att Örjan ska komma ut, bra kuskar och hästar runt omkring som troligen kommer försöka stänga han inne.

Rickard007
0

MAggis Boy speedar bäst va? Lever inte direkt på styrkan?

Nijo
0

e väl ingen som vet^^ har ju alltid haft usla lägen och då har lennartsson valt att speeda för att inte slita ut hästen med dödens resor?

Rickard007
0

Mjo ligegr något i det, men han borde ju uttalat sig?

Nijo
0

hur många tränare berättar hur bra deras hästar är??? e väl bara Ludde och Bergh som går ut med sådant, alla andra säger väl "platschans med klaff",,,,

Rickard007
0

#19, Åke säger "trea, fyra sådär" = Kanonchanser typ ;)

ZenoX
0

3 maggies boy tillhör en av mina favorit hästar så den ska med. men den har väl inte startat på över en månad men det ska nog inte vara någon fara eller ?

Nijo
0

det beror ju helt på vilken träning lennartsson har kört,,, kan vara dålig och kan vara bra, olika från häst till häst. I detta fallet vet jag inte^^

Nijo
0

Ser att carolina Queen är streckad på under 10% nu,,,helt otroligt tycker jag! Staro Washington+Why är också understreckade och kan helt klart segerstrida. Båda 2 har toppform, bra läge och tillräckligt bra kapacitet för att kunna vinna dett aom det klaffar lite i loppet.

Rickard007
0

#23, Kanske för att Carolina Queen's pilot inte är den bästa!

Nijo
0

jo, gött att det finns sämre spelare som inte tar med carlina pga kusken,,,deras misstag. Lindmark är absolut ingen dålig kusk,,, inget minus från tidigare.

Bertil
0

5 Belafonte - STRUKEN

Nijo
0

hmm, mer utrymme för carolina nu och det blir troligen ladning mot spets pga det, Lindmark kan ju även vara smart och sätta sig i dödens för att låsa loppet och styra hur han vill då carolina är stark,snabb och fungerar bra i dödens.

möjlig spik nu, har ju jagat denna tös länge nu!

LarsM
0

Har spelat och spikat Alf Eme i de senaste V75 framträdanden och tänker fortsätta med det…. hävdar att han har absolut bästa kapaciteten i detta gäng. Har har varit blek vid flera starter men också fått svettiga och ofördelaktiga löp. Om Uhrberg tar ett lungt upplägg och fullfart sista 700 m så tror jag att ingen står emot till slut.

Sist avslutade Alf Eme sista 1000 på 15.0 i dödens över 2640 V, första 500 m på sista varvet gick på 12,5…..

Nijo
0

Alf Eme har säkert högst kapacitet och jag har också spikat honom nästan alla gånger. Men han riskerar helt klart positionsbekymer och att bli tempotorsk. 

Carolina kommer kunna styra loppet själv,,,,annars är Why ett het bud från springspår som kan ta ledningen och vinna. Men Sjunesson kör och därför är spik inget alternativ, han sätter sig i vinnarhålet eller tredje invändigt istället???

Bergh tror mycket på Charles och ska ändra utrustningen lite för att få honom mindre seg i loppet.

Rickard007
0

#28, Möjligt att han har den bästa kapaciteten men han har ju inte direkt lyckas inom rikstoton. Om du spikar han 5 gånger och så vinner han 1 typ. Det går junte ihop sig.

persot
0

Carilina verkar helt bortglömd förra starten stor favorit ( var hon inte mest streckad ??) var det så mycket sämre kusar då ?? jag tror hon har en rejäl chans att ta hem det

Rickard007
0

#31, Spår 4 Volt, stor galopprisk. Katastrofal pilot.

Nijo
0

Spår 4 är inte stor galopprisk, det är helt upp till vad för häst det är, om den är stor och dålig travmässigt. Carolina har en liten galopprisk då hon är travsäker och nu när 5:an blev struken så finns det knappt en galopprisk alls+det blir säkerligen en bra start då Lindmark kan ladda lite extra.

SLUTA vara en jäkla pajas och snacka skit om Lindmark, han har väl aldrig kört dålig! Aldrig sett han köra ett dåligt lopp med Carolina och kan kommer säkerligen inte köra dåligt nu heller.

Rickard007
0

#33, Hmm, nae kanske inte stor men risken finns helt klart.

Pajas? HAHAHA! Lindmark kör bra tycker du? Kul och veta.

ThomasH
0

Vi ska varna för  Why som har toppform och har tidigare spetsat från spår 6 och kommer nu att springa barfota runtom

brovve
0

Usch, nu börjar det bli nervöst ;) Ni håller väl tummarna för Charles? ;)

Rickard007
0

#36, Han är delägare i Charles därför han börjar yra om nervositet ;)

#35, Börjat snegla på den lite oxå!

Nijo
0

Why har jag kollat på länge, hade varit en möjlig spik om Sjunesson inte kört, nu så kommer han troligen vika sig om ledningen och lägga sig i vinnarhålet bakom Zillens.

Why har annars en riktig toppform, tänt till riktigt nu. 2 senaste segrarna har varit mycket övertygande när han har flygit förbi allt över uploppet.

Som sagt innan så kan ZIllens victoria vara en skräll om hon får fuska bort lite i ledningen, likväl kan Staro Washington vara en härlig rysare om det blir tempo på loppet.

Måste väl tillägga att Charles de guelle måste verkligen börja visa mer innan man ska börja tro på han,,, har inte alls imponerat i någon start trots han varit stor favorit i de flesta. Hårdast motstånd hittils nu och bakspår,,,tror inte på någon större segerchans där och dem som spikar ligger troligen illa till.

Bertil
0

1 Zillens Victoria - STRUKEN

Nijo
0

gött, då har vi bara 3 hästar från första volten, vilket betyder en enkelvolt istället. Gynnar 2,3,4 väldigt mycket och dem lär får en mycket bra start.

MEN, nu kan väl inte Sjunesson missa ledningen med Why??? spets o slut möjligtvis,,,,blir kanske spik ändå.

Bertil
0

Möjligt, men både Blue Canyon och Charles kan göra snabba avslutningar liksom Alf

mvh
Bertil

Rickard007
0

#39, FAN! Why skulle ju ha springspår… Hur snabb är Blue Canyon ut?

LarsM
0

Vad menar du Richard????…Faen?

Man bli aldrig av med ett springsspår trots invändiga strykningar och 8:an får alltid behålla sitt bakspår(dvs pår 1 i volt). Why får mer utrymme i sitt anlopp på springen nu och det öppnar upp en del för bakspårshästarna om de vill chansa på att komma igenom från start

brovve
0

intressant med 3st lopp utan någon favorit streckad på mer än 40%-45%

brovve
0

luktar pengar ;)

brutalaccent
0

abslout. det kan bli bra utdelning idag. hopps bara att spikarna sitter och det blir några skrällar i de avd. man garderar i.

brovve
0

det låter så enkelt, men ack så svårt det är :)

Rickard007
0

#43, Bra dte, vet inte varför jag trodde det…

brovve
0

FAKKKK

Rickard007
0

#49, Galopp ?

Nijo
0

Man får alltid behålla sitt spår i volt om det är till fördel när en annan häst blir struken.

Rickard007
0

#51, Vet de nu!