V75-7 Åby 17/10/09
**Lopp 10. V75-7 V4-4 DD-2 V3-1 Tvilling
**Auto **2640:
**1 Jodas Julia - Lennartsson P 05642 11,7a
2 Beanie M.M. - Jansson T 31011 10,7a
3 Pirate Copy - Adielsson E 15435 12,0a
4 D.J.Seabrook - Bergh R 02311 12,2a
5 Torvald Palema - Svanstedt Å 11211 09,7a
6 S.J.'s Photocopy - Ohlsson U 12406 11,4a
7 Arras - Söderkvist S 02451 11,0a
8 Triton Sund - Kihlström Ö 12003 09,9a
9 Quarcio du Chene - Goop B 13331 11,4a
10 Commander Crowe - Ingves P 11132 10,1a

h-vata vilket lopp. synd på 3 av kanonerna som fick kassa spår… 8,9,10. men det luktar ju att Åke tar hem även SM i år.
Torvald har aldrig funkat på lång distans? Läge för en skräll i detta eller?

Hoppas ej många tipstidningar nämner Quarci som kan en hel del vid sunda vätskor.
Torwald CC Triton drar nog på sig merparten av streck….
Hej alla glada "fantaster" !!
Jag tror inte det finns någon som kan slå Torvald i Sverige oavsett distans. Han "dundrar" till ledningen och sen är det bara att välja för "svanen", skall jag slå dem i spets eller på speed, ganska angenämt eller hur?.

Ja du skauning, Torwalds facit på 2640 är ej det vackraste.
Plus en häst som har svårt göra egna lopp kommer jag aldrig hålla i handen på 2640.
#4 Man såg bara vad som hände i Olympiatravet, exakt det du beskrev, men ingen speed på slutet. Tror Torvald behöver ett 1640 lopp..

Pirate Copy och D.J.Seabrook strukna. vilket borde göra loppet ännu ovissare. Innan strykningarna lirade jag Torvald P mot Beanie samt att Quarcio du Chene fick plats efter sin fina prestation i la France. Med tanke på att två är borta fron loppet bore man naturligtvis ha tagit med både Triton och C.C. men nu är det försent. systemet lämnades in idag.
loppet borde iaf bli kört som så att Åke tycker upp tempo på Beanie för att ev. kunna krypa ner i rygg eller tvärt om. Björn hänger med i dessa ryggar och kommer attsitta bra till, hästen kan även gå i spåren sista varvet och ha med segerstriden att göra.
Triton kommer nog att hamna illa till från spåret och det samma gäller C.C. som inte är tillräkligt snabb för att hänga med i starten och hamnar sist.
Statistiken:
finns de inte mkt av, men normalt är det AB- hästar som vinner detta lopp.
Guld lopp över denna distans är inte vanliga. har inte statistik här. -:(
#7 varför lämna in systemet idag? :P

jag spelar ett större system åt Coop här i Umeå. så det måste vara inne idag när kunderna kommer och frågar efter PJ system. -;)

9# Om du ej har en fri andel skulle jag inte betala ett eget system som måste lämnas in på Torsdagen;)
Krääv det hälsa från mig ;)

inte ens om det går bra? -;)

Tycker ej du skall betala för lägga ned tid på trav om du ej kan lämna in det när du känner dig klar.
Men jag vet ju ej heller vilken deal ni hade från början om du frågade om du fick tippa eller de frågade dig . Sen hur de la upp om systemet skall komma på Torsdagen. Då kan det ju vara så med…
Fredag eftermiddag hade vi att de som skulle tippa systemen skulle lämna runt 15.00. FÖr COOPEN får ut sina andelar ändå. Rör sig väl en del folk där?
Lämnar du det på Torsdagen kanske de drar systmet 3 ggr?
Spelar du då och skall dela med de 10 som du tror de har eller med 20 till…DÅ får du mindre del av kakan om det skulle sitta.
Jag tippade system med en fri andel här på Ica Maxi i Västerås på 4000 Rader. Skämdes när jag på fredag kväll hade andra ideer ….
Var ju mitt ansikte utåt som jag losade mest på ;)
Ja…..den som lever får se……
.
Go Torvald Go……..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skauning hur tycker du Torwalds optimala lopp är för den skall räcka?
Gulddivisionen - Svenskt Mästerskap 2640a
Torvald Palema strider om spets och det vill nog till han tar hand om ledningen. Han kan säkert tillåta sig att sikta på andra par invändigt också, men då får det vara något konditionssvagt djur framför. Det spekuleras i att Totvald tar ledningen och släpper till Beanie MM. Kanske det , men varför skulle Beanie MM välja att vara hjälpryttare till Torvald, han borde väl vilja vinna själv? Jag är inte så säker på att loppet körs efter denna konsensus. Foremn är fin och det blir barfota.
Vill man fälla favoriten, så kan man mkt väl tänka sig att Jodas Julia eller Arras tar hand om ledningen. Då tror jag att det blir släppt till Beanie MM och var hamnar Torvald då? För Beanies del är nog bara att välja och vraka. Han får överta från alla nu när Ludde inte är med ;-)
Garnerar man, så tycker jag inte att detta lopp är lämpligt att låsa på två. Att nonchalera sådana gangster-bävers som Commander Crowe, Triton Sund och Quarcio Du Chene kan göra att ni får dricka ful-öl hela lördagskvällen istället för den inplanerade champagnen.
mvh
Bertil
PS Jag dricker Champagne hursomhelst :-)
#12 - Här i Stan kör vi med Telefonsvarare, att man betalar sin andel innan lördag sen vid lördag kl 12 ungefär är systemet inlämnat, då kan man ringa ett nummer och få systemet via en telefonsvarare, det är helt klart en bra idé då alla brukar ha en telefon vartän de är :)
Jag håller med tidigare skribenter, tror inte att Trovald Pelema är ute på rätt distans, rätt distans är det för Commander Crow och Triton Sund
Torvald<3
Spikar Quarcio i detta lopp :)
Tjänstefel av Åke… troligen sämre än vanligt för dagen… skönt att man hade "De tre gangstrarna"… synd att inte Commander Crowe fick vinna
mvh
Bertil

Beanie var ju bara dålig idag, Åke kör bort Torvald som Bertil säger och resten får bara underkänt idag.

Skauninng…
Väntar ¨med spänning på din analys av loppet;)
Tycker att loppet förlöpte exakt som jag trodde. Torvald behövde gå i ryggar för att orka 2640, och Commander fick som planerat dra fram Triton , så Åke körde inte bort någon, han visste att detta var hans enda chans.