Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 428 ggr
ThomasH
0

V75-2 Gävle 6/1-07

**V75-2. Tvilling.
****2140 V
**1 Lady Boss - Wallin K 50d51 16,4
2 Annie Laday - Frick K 41414 15,2
3 Madame Amok - Uhrberg T 23033 17,2
4 Elila Oråsa - Eriksson U 034d4 16,6
5 Noss Dream Ride - Lennartsson P 101d1 17,4
6 Face Lift - Andersen T d0d41 16,9
7 Myra Mejl - Linder F 10230 16,2
8 Too Much Too Soon - Alsén O 32202 16,2
**2160:
**9 Sharp Concrete - Westholm J 65kd0 15,1
10 Peach Princess - Widell K 10211 15,8
11 Cacao - Goop B 40202 14,0
12 Pudding - Kihlström Ö 21534 16,3
13 Florence Broline - Adielsson E 01114 16,1
14 Persos Annie - Bergh R 34646 15,6
**2180:
**15 Knifetown Queen - Larsson F B 52030 16,3

Nijo
0

Hmm, är väl en eller många här? Tror faktiskt att Madame Amok har en bra vinstchans, har mycket bra kapacitet och lär ta ledningen här. Hästen att slå, tror Madame Amok kan gå ungefär samma tider som de hästar med 20m tillägg och då borde hon väl bara vinna detta?

utmanar gör 2-9-10-11-12-13

Rickard007
0

Cacao gjorde ett bra lopp sist för en gångs skull, och en viss Goop kör ju med.

Florence Broline måste ha mycket tur på vägen om hon skall vinna dteta tror ja.

Annie Laday utan tillägg denna gång och blir genast mer intressant även om piloten kunde vart bättre.

Madame Amok som Nijo nämner, verkar ju intressant enliogt han, vet dock inget själv om hästen.

Nijo
0

glöm ikke Peach princess som gjort 2 mycket bra lopp i rad nu, tänt till rejält. Pudding är också en bra och stark häst som säkert kan gå den tunga vägen här.

Madame Amok har varit ute mot några av årgångstoppen förra året,,,finns mycket bra fart i hästen.

Rickard007
0

Kaj Widell vinner inte V75 varje dag.

Nijo
0

nope, men det räcker kanske att han vinner en gång på hela 2007 och det är på lördag, inte omöjligt med den hästen med tanke på hur bra den varit i de 2 senaste starterna.

Rickard007
0

Nej, men du fattar vad jag menar.

ThomasH
0

Om Sharp Concrete fungerar så tror jag att Jörgen Westholm sitter bakom segraren

Rickard007
0

#7, Satt länge och klurade på hur den stod till i loppet.
Men den har kvalat och efter det felat och efter det oplacerad.
Den behöver nog ett par lopp.

ZenoX
0

ett mycket öppet lopp på förhand så jag garderar upp här  

som rickard sa så gjorde 11 cacao ett bra lopp senast.

9 sharp concrete en fin häst som ska med på kupongen

2,3,10,13,14 ska med här också

Nijo
0

va fan, ofta den kommentaren kommer,,,ett lopp är bara öppet om man inte är tillräckligt bra för att kunna plocka bort en del hästar eller vet hur dem flesta presterar.

tycker kommentaren börjar bli jobbig med "öppet lopp", fungerar madame amok så vinner hon, så är det bara. Annars så står det troligen mellan Peach Princess och Cacao,,,fler tror jag inte särskilt mycket på,,,,finns ju lite fidusar som annie laday osv.

Rickard007
0

Haha, Alal lopp är öppna, för alal hästar kan ju vinna ;)

Nijo
0

alla hästar kan alltid vinna, men det betyder inte att loppen är öppna för det. Finns alltid en del hästar som står över andra och har en betydligt större vinstchans. Sedan är det ju bara frågan om hur skicklig spelare man är när det gäller att hitta dessa.

Rickard007
0

Jaja, skämtade lite med dig, eftersom jag veta tt du reagerar så kraftigt ;-)

Nijo
0

Madame Amok spikas här, tror det blir en relativt enkel seger här. Står väldigt bra inne i loppet och jag hade troligtvis rankat henne som 1:a även om det varit från 20m tillägg.

Var ju 3:a i kvalet till BC och var typ centimeter från att besegra Joy Ås efter resa i vinnarhålet på den, (5m till och hon varit förre i mål). Sedan i BC finalen körde sjunesson så då kan det ju bara gå på ett sätt:(,,, han satte sig 4:e invändigt, kom ut i andra spår i sista sväng och blev dragen sist då den i dödens tröttnade. Såg laddad ut annars och hade säkert kunnat kriga om en bra placering.

Gjort flera starka prestationer i sin karriär, besitter startsnabbhet, hårdhet, lite styrka och en grym speed. Vinner detta från alla positioner tror jag.

Värt att tilläga är att Uhrberg valde att köra Madame Amok förre Noss Dream Ride och den är i nuläget streckad på ca: 50% medan Madame Amok bara 13%. Uhrberg har kört båda hästarna och vet vilken som är bäst.

Rickard007
0

#14, Dina förutfattade meningar om Sjunneson är inte att leka med ;)

JPK1
0

Intressant med Sharp concrete! Just nu en 35 oddsare………..

Rickard007
0

#16, Iochför sig inte så konstigt?
Vid denna tidpunkten står ju Sun Power C.G i hela 43 gånger.

Nijo
0

oddsen är inte lönt att kolla på ens, har ju knappt lirats vinnarspel. Inte lönt att kolla oddsen förren 30min innan start, sista 5-10 min spelas i stort sätt de största summorna.

Rickard007
0

#18, Det jag menade kanske?

Nijo
0

kanske? menade du det eller inte? om du menar det så skriv det, och inte kanske.

Rickard007
0

#20, Akta baggen. JA DET MENADE JAG!

brutalaccent
0

håller med 9:o hära. har o hittat min spik i Madame Amok som nu ligger på 17% vilket är ett bra spikdrag.

stallform, kuskplus, startspåret tilltalar och fin och rejäl häst som härdats i tuffa sällskap! slagen av Joy Ås förra året.

ThomasH
0

Fredrik Lindner anser att hans bästa chans i omgången är han uppsittning bakom Myra Mejl, som växer ett par klasser i spets som han räknar med att ta från sitt springspår, se upp, han låter mycket optimistisk.

LarsM
0

Tompa, konstigt att det är hans bästa chans i omgången… han har bara 2 uppsittningar ;o). Den andra är Eienstein Hornline i lopp 4och det bekräftar bara att han är chanslös med den…. Dvs att ingen av dem vinner!!!.. eller är jag snett ute??

Rickard007
0

#22, Men att den har blivit slagen av Joy Ås säger ju ingenting, med ett huvud, 2 längder, hela upploppet?

brutalaccent
0

Joy Ås slutade 2:a och Amok slutade 3:a på samma tid. 1.15,0 2140m Auto i BC-semi

Rickard007
0

#26, Bra, bättre info. Dock dagsform som avgör!

brovve
0

peach princess är väl ändå bara överlägsen här? :)

Rickard007
0

Nepp, tror på Gooooooooooooooooop!

brovve
0

missade du peach princess senast eller? :) hon får samma lopp igen å bara vinner, omgångens klaraste :)

Rickard007
0

#30, Inte omgånges klaraste pilot men det är Goop!

Bertil
0

Peach Princess har ju strålande form och travar ärligt. Dessutom finns det kapacitet när det gäller att avsluta loppen. Startspåret kunde ha varitl roligare men denna bäver räds inte läget.

mvh
Bertil

Nijo
0

Madame amok förlorade med ca: 2cm mot joy ås och 5m längre upplopp så hade hon vunnit eftersom hon höll betydligt bättre fart över mål.

Troligen hade jag spikat Madame Amok från 20m tillägg också, så att hon nu står 20m framför med ett väldigt bra startspår är bara gött.

Peach Princess kan vinna, men att hon är klar är absolut inte sant då hon står på tilägg och måste ha ryggar att gå i på slutrundan, Cacao och florence är minst lika bra hästar.

myra mejl är inte värt att nämna ens, F.Linder sade att einstein broline skulle vinna senast och den var sist i mål.

brutalaccent
0

Banpersonalen på Gävle säger att det borde löpas med Brodd på bakskorna idag. enligt ATG Live

Rickard007
0

#34, Okej till vems fördel?

brutalaccent
0

bra fråga. i första loppet på Gävle som var ett "noll-lopp" så gick det bra att gå barfota bak. så jag tror inte att det spelar någon roll om man har hästen i barfota om det är en tillräkligt bra häst. så jag vet inte riktigt hur man ska tolka detta.

dessvärre så säger Anders E på ATG Live att Madame Amok värmde väldigt bra. bra för mig som har spikat henne.

continue
0

#36 Anders E brukar tycka att alla hästar "ser lysande ut för dagen" eller att de "ser fantastiskt fin ut för dagen, har aldrig sett hästen snärtigare". Jag tycker hans kommentarer är totalt värdelösa!!!

Rickard007
0

#37, Stämmer så väl.

brutalaccent
0

hästen kanske såg lysande ut, men mötte tuffare motståndare än vad uttalandet håller för. jag tycker inte att Amoken var dålig idag, kanske inte hade sin bästa dag. men absolut inte dålig.

Rickard007
0

Måste hänvisa till #31, Då jag sa att Goop var omgångens klaraste pilot! stämde ganska väl va ;)

**3 segrar
1 Andraplats
1 3:e plats !

**Har hela *4* V75 segrar redan, han rycker tidigt ;)